Afrapportering AEM Medarbejdere Den 2. september 2009.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Social kapital og arbejdsmiljø
Advertisements

Jan Forsing og Lisa Andersson
Overenskomst 2011 Kravindsamling   God debat! 1.
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Psykisk arbejdsmiljø.
Resultater og opfølgningsmuligheder for LUP 2009 – kommunikation og patientinddragelse Specialkonsulent Trine Østerbye Web- og kommunikationsmedarbejder.
Hvad påvirker medarbejdernes psykiske trivsel
Social Kapital – rig på relationer
Pionerprojektet i BUF – bedre arbejdsmiljø og mindre sygefravær
Øget fokus på lærlingens sikkerhed i uddannelsen
3-timers møder på Regionshospitalet Randers
SOCIAL KAPITAL - EN FÆLLES SAG
Langvarigt sygefravær
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
Arbejdspladsudvikling
Produktion og Logistik
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Elevernes evaluering af grundforløbet Efterår 2012.
Beboermøde
Nyt ansvar.
Samlet årsrapport for Sønderparken 2013 SIP-socialpsykiatri
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Levende Kommunikation
Highlights fra Lederpejling 6, 2008 Hovedrapporten kan læses på Undersøgelsen er gennemført som internetbaseret spørgeskema, der.
30. september 2008Helbred & Arbejdsliv1 Konference i Århus 30. september 2008 Helbred & Arbejdsliv Præsentation af erfaringer fra projekt: Tværfaglig rådgivning.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Hvad ved vi og hvad ved vi ikke?
Fokus på E-læring den 19.april Den netbaserede arbejdsmiljøuddannelse Fokus på e-læring Brian Knudsen Arbejdsmiljørådets Service.
HUSKESPIL – den lille tabel
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Konstruktiv dialog kan forebygge smerter i muskler og led
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
Omgangstone og kollegialitet
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Værdigrundlag AEU Chefkursus 2007 Hold 6.
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
 2 3  3 =  83  43  53  63  73  93  10 4.
Team En gruppe er en samling mennesker, der Har fælles mål
Region Midtjyllands tilbud 2013
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
13. december 2014 Dias 1 Afdeling for Eksperimentel Medicin Onsdagsmøde Afdeling for Eksperimentel Medicin 27/ Klas Abelson.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Syg, stresset eller bare pjæk? Danske Risikorådgiveres konference den 23. april 2009 Afdelingschef Mikala Kreiser, KL.
Ledelse i forskellige retninger
Matematik B 1.
Side 1 Trivselsmåling - December 2010 Dansk Kabel TV.
Projekt Seniorordning Sundhedsforvaltningen Københavns Kommune
1 Tråde 2 Plan Trådbegrebet Synkronisering Koordinering Eksempel: et flertrådet spil.
Grunde til at jeg elsker dig
Undgå, at de ældre brænder ud, og at de unge dropper ud!
Visionsdagen Hvad kom der ud af dagenHvad kom der ud af dagen Lærernes oplevelse af dagenLærernes oplevelse af dagen Det opfølgende arbejdeDet opfølgende.
Implementering af strategi
Misbrugsgruppe på sengeafsnit S1/32 i Psykiatrien Syd Baggrund og opstart Gruppen i praksis Udsagn Effekt, udfordringer og udvikling Spørgsmål Misbrugskonsulent.
Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback.
Dias om psykisk arbejdsmiljø Følgende dias beskriver, hvad psykisk arbejdsmiljø er for en størrelse. Der findes også en række dias, der beskriver, hvad.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
1 Social kapital – én mulighed… Det handler om de skjulte velfærdsreserver.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
Ledelsesformer og ledelsesteorier
Antal besvarelser: 52.
Afsnit 1 Afsnit 2 Afsnit 3 Afsnit 4 Afsnit 5 Afsnit
MEDvirk NU - en digital tjekliste til at nå i mål med arbejdsmiljøet
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Lederlivsundersøgelse 2015
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Afrapportering AEM Medarbejdere Den 2. september 2009

Formål Formålet med virksomhedsmålingen er at få et strategisk ledelsesværktøj til at optimere virksomhedens position ud fra. Her ønskes det at undersøge de ansattes oplevelse, og hvor der skal sættes ind for at gøre det endnu bedre.

Afdelinger Ledelse Dyrlæger Administration Dyrepassere

Fokusområder Frihed og Medansvar Samarbejde Ledelse – medarbejdernes syn på nærmeste leder Ledelse – ledelsens syn på egne kompetencer Kultur Kommunikation og Information

Fakta om målingen Tolkning af tallene Skala fra meget høj grad til slet ikke Meget høj grad + Høj grad > 70 % er positivt Begrænset grad + Slet ikke < 20 % er ikke godt Nogen grad viser de lavt hængende frugter

Frihed og Medansvar

Motivation 98 % er ansvarsfulde overfor deres opgaver 36 % har gode muligheder for at videreuddanne sig Effektivitet og planlægning 89 % har frihed til selv at planlægge deres opgaver 20 % føler, at der bliver fulgt op på de tiltag, der bliver fremlagt på onsdagsmøderne Kompetencer 96 % er gode til at løse de daglige arbejdsopgaver 50 % synes, at de i afdelingen er gode til at introducere nye medarbejdere Service og kvalitet 75 % er bevidste om, hvor vigtig den enkelte bruger er for AEM 18 % synes, at der er tilstrækkelig åbenhed omkring AEM’s økonomi

Samarbejde

AEM 77 % sætter pris på sociale arrangementer på tværs af alle afsnittene 37 % synes, at de i AEM er gode til at hjælpe hinanden på tværs af arbejdsområder Kollegialt 95 % har det godt med deres kolleger 91 % synes, at der er et godt samarbejde i deres afsnit Egne evner 95 % mener, at de er fleksible i forhold til at hjælpe deres kolleger 27 % er gode til at bede om hjælp, hvis de selv har travlt

Ledelse – medarbejdernes syn på nærmeste leder

Evner som leder 57 % har tiltro til deres leder 48 % synes, lederen er god til at gå forrest Leadership 54 % synes, lederen er god til at uddelegere 36 % synes, lederen er god til at implementere og følge op på trufne beslutninger People management 64 % mener, det er vigtigt, lederen er synlig i hverdagen 36 % synes, lederen er god til at løse konflikter Samarbejde med lederen 71 % synes, at omgangstonen mellem dem og lederen er god 39 % synes, lederen behandler alle medarbejdere lige

Ledelse – ledelsens syn på egne kompetencer

89 % lægger vægt på en åben og ærlig kommunikation og siger tingene ligeud 89 % søger og svarer oprigtigt på forslag og idéer 89 % viser påskønnelse af et godt stykke arbejde og en ekstra indsats 89 % er gode til at prioritere vigtigheden af opgaver. 33 % har en klar beskrivelse af deres ansvar og deres opgaver

Kultur

98 % synes, at deres arbejde har en stor betydning for dem 93 % sætter pris på AEM’s personalegoder 46 % mener, at arbejdsmiljøet hos AEM er energiskabende og inspirerende

Kommunikation og Information

Kommunikation og information Egne evner 89 % videregiver dagligt informationer til deres kolleger 77 % formulerer sig klart og præcist i skrift Kollegialt 93 % synes, at omgangstonen i deres afsnit er god 29 % føler, der bliver snakket i krogene Information (AEM) 41 % mener, at øverste ledelse informerer om fremtidsplaner i god tid 26 % bliver hørt ved indkøb af nye ting til AEM

Konklusion Medarbejderne er gennemgående meget tilfredse og motiverede – de tager ansvar, kan lide deres opgaver og føler, at der er plads til dem som mennesker på arbejdspladsen. Der er derfor mere behov for indsatser på enkelt områder frem for på hele fokusområder.

Spørgsmål til refleksion Hvad er årsagen til, at dyrlægernes besvarelser falder lavest ud? Hvad skal der til for at højne dyrepassernes vurdering af deres nærmeste leder? I hvilken grad kan der skabes mere åbenhed omkring AEM’s økonomi? Hvad er formålet med onsdagsmøderne? Hvordan kan det faglige samarbejde på tværs af afsnittene forbedres? Hvilke overbevisninger ligger der i kulturen, som gør, at mange har svært ved at bede om hjælp? Hvordan kan man bedst muligt hjælpe hinanden på tværs af afsnittene, når der er travlt? I hvilken grad har lederne brug for en bedre beskrivelse af deres ansvar og opgaver? Hvad skal der til for at gøre arbejdsmiljøet mere energiskabende og inspirerende?