Projektchef Kristian Madsen Den Ny Læringsplatform Parallelundervisning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Rullende indskoling på Skovbyskolen.
Advertisements

Svend Gønge-skolens værdier...
Hvordan bidrager litteratursiden
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
Nyt rum til læring og udvikling på SDU
Digitalisering og medialisering
Skolereformen - mål Ambitiøst løft af folkeskolen: •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder for at tage.
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Læringscentret og nye vejledningsformer
Introduktion til Sprogpakken
V ELKOMMEN TIL ÅRSMØDE Kollerup Skole Tirsdag d. 11. juni 2013.
Undervisers hjemmeside som læringsplatform Presenteret af Johnni Olsen, underviser i samfundsvidenskab på socialrådgiveruddannelsen i UCSJ, Nykøbing F.,
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
RENOVERING OG UDBYGNING /03/14Christianshavns Skole.
Biblioteket i flere lag Præsentation til projektbørs Vejle, 13/
Introduktion 7/9-11 Højstrupgård
NGC Next Generation Classroom. Tankeeksperiment: • Klasselokalets vægge, loft og gulv udgør rammerne. • Skab nu det optimale læringsmiljø.
Med blik for at bruge markedets, virksomhedernes og samfundets bevægelse -Region Midtjyllands initiativ DK i front på Cirkulær Økonomi.
v/ Anne Kathrine Skibelund, Roskilde Bibliotekerne
HØJELSE SKOLE.
Velkommen! Strøtanker vedr. pædagogisk IT som et indsatsområde.
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
Hvilken vej kører IT-toget ? en meget polemisk sammenligning af de to forskellige opfattelser af, hvordan man integrerer IT i uddannelsesmiljøer. det bliver.
Den lille Skoles vision 6. Skolens medarbejdere. 6. Skolens medarbejdere (bestyrelsens formulering) ”Medarbejderne agerer i overensstemmelse med skolens.
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
Blended Learning - en introduktion
Vision og realitet E-Learning Lab Nordjylland. Program  E-learninglab visionen  Fire kerneaktiviteter  Fysiske og virtuelle rammer  Brugergruppen.
Regional strategi og kompetenceudvikling
Danskernes Digitale Bibliotek DDB Indsæt billede først Format: H13,73 x B23,41cm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst Skriv tekst.
VELKOMMEN til Pædagogisk IT-vejledning efter din skolekultur IT-Vejlederens rolle ændrer sig!
Praksis Kommunen modtager en almen genoptræningsplan fra hospital. Er kommunen enig i, at det er en almen genoptræning? Birgit Svarre, afdelingsleder PPR.
Blogging i projektarbejde? E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” Blogging inddrager.
Medialisering og organisationsudvikling 25. April 2012.
Vision og realitet V. Tom Nyvang E-Learning Lab Nordjylland.
Digitalisering og medialisering
Energi på Tværs Workshop den 31. marts 2014 Velkomst ved vicedirektør Kristian Johnsen.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
1 Vi har brug for mange virtuelle læringsfunktionaliteter – og når vi har dem kan vi tage dem for givet og glemme dem for en stund - først herefter kan.
Highlights fra Københavns Bibliotekers digitale strategi Den 4
Prestudy med fleksibel vejledning Rasmus Mørk Underviser på HTX Skjern Byggeri og Energi.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek DEF 03/056.
Blended Learning - en introduktion Karsten Gynther Videncenterchef University College Sjælland.
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
- et bedre sted at lære ”EUD-banditten… …..en kommende studerende”
Kollegavejledning i praksis Eksempler til diskussion.
Formål At give inspiration til at få tænkt fjernundervisning (e-læring) ind i forsvarets uddannelser og kompeten- ceudvikling af medarbejderne.
Slide 1 Tre måder at organisere undervisning på – i ”tid og rum” Matriklen Parallel- undervis- ning UCSJ Net- baseret Samme tid, samme sted.
Didaktisk design for synkrone undervisningsformer i et blended learning forløb Planlægning af undervisning med Adobe Connect – principper, erfaringer.
Emergency call button Stabilt og simpelt. I dag Problemer? Højtaler/mikrofon er ikke i samme rum som personen der har brug for hjælp Systemet kræver.
Planlægning, proces og evaluering
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
Odense tirsdag d. 8. december 2009 Workshop
Web didaktik 2.0 Utraditionelle veje - it som omdrejningspunkt for vækst og et redskab til ny udvikling i uddannelserne.
Symposium, Ministeriet for Børn og Undervisning, 5. november 2012
Henrik Flygare Fluid – 20. november 2008 Fjernundervisning VUC Sønderjylland.
Kulturudvalgsmøde Ω Strategi for Gribskov biblioteker 2007 Ω Servicemål Ω Fælles fokuspunkter for bibliotekerne Ω Folke/skolesamarbejde Ω Portaler.
BALTORPSKOLEN Skoleåret 2015/2016.
Web 2.0 Didaktik 2.0 bnd. Hvad har 2.0 at byde på Rammer og betingelser ElevenLæreren.
Handleplaner for Mad og måltider
Underviserseminar Økonomi- og forretningsudvikling for ledere og
- Kom tættere på dit barns skolegang
Fra ildsjæl til strategi
VVS-BRANCHENS FREMTID
Projekt: Koncept til formidling
Oplæg om pædagogisk forvaltning af fjernundervisning.
Præsentationens transcript:

Projektchef Kristian Madsen

Den Ny Læringsplatform Parallelundervisning

Smart Board i de flesteklasserumParallelundervisningI 2 lokaler Fjernundervisning HFLæringsstileParallelundervisning i 6 lok.Smart Board i alle rum Global Classroom Den kreativ / fleksible hfPC til alle 1. hf’erDet virtuelle VUC Global Guest TeacherFjernundervisning AVUPC til lærergruppenSmart PhonesFlip learningE bøger Cloud løsning på materialer En bevist strategi Kompetencemodel

Hvorfor har VUC Storstrøm valgt at anvende At styrke uddannelses tilbuddet i tyndtbefolkede områder i Regionen At skabe nye undervisningsformer – Forskellige ressourcer – Geografisk placering – Måde at tilegne sig viden At efteruddanne pædagogisk og teknisk personale

Holdundervisning Parallel undervisning Fjernundervisning

Videokamera Mikrofon Højtaler Videokamera Creston Smartboard Storskærm

PC RSS/VCM CMA MCU

Mulighederne/visionerne A til B undervisning – Parallelundervisning A – B – C undervisning – flere mindre hold Individuelt – hjemmeundervisning Lektie-cafe – individuelt understøttende Fjernundervisning med optaget undervisning Flip Learning Møder – Pædagogiske / ledelsesmøder Faglige/team udvikling Vejledning

”En idé som ikke er risikabel, er næppe værd at kalde en ide” Oscar Wilde