Fortæl om din seneste succes i klasseværelset. Hvordan påvirker fraværet de klasser, du underviser?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Advertisements

Den lille Mads.
Måske er I gode venner i et år,
Rundt om modstand mod læring – hvordan motiverer man?
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Sikkerhedskultur - lærlinge
Livets Ord August 2009 "Han havde elsket sine egne, som var i verden, og han elskede dem indtil det sidste” (Joh 13, 1).
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
Leder Oase 2011 Hvorfor tjene mennesker ?. 5.Mosebog Du skal give ham, og du skal ikke være ked af at give ham. For gør du det, vil Herren din.
Da Gud skabte kvinden, var han kommet til den 6. dag med overarbejde.
Musik: Nightengale Serenade
Køb en hund!!.
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Unge Hjælper Unge. Projektmål Fastholde elever. Mindske frafaldet med 7,4%
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Klik for næste billede eller vent 30 sek. Rando i skole!
Hvad ska´ jeg med kommunen? Er du mellem 15 og 25 år? Og vil du se DIN borgmester danse GANGNAM STYLE ? Måske er din kommune ikke så kedelig - som du går.
En bedre proces til videndeling på afdelingsmødet
Præsentationen starter automatisk. Som du synes. Slå højttalerne til.
Måske er I bedste venner i et år,
Forebyggelse af alvorlige trafikulykker
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
PPS med lyd. Klik for Næste billede Jeg stillede nogle få spørgsmål Til ånden i lampen.
BØRNEMORDERN CHRISTIAN XENIA OG NEEL. Denne dias er sponsoreret af at Vi nægter at fortælle noget med mindre I bestikker os. I må helst ikke smække med.
Jespersen & Laursen Erhvervs- og organisationspsykologer Spørgsmål du kan overveje  Hvordan bliver du inspireret i dit arbejde?
Darum skole 4. november 2013.
Det gode klasserådsarbejde
Ingen bliver efterladt - eller gør de ?
Musik: Nightengale Serenade
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Undersøgende. Indkredser situationen: Hvem gjorde hvad, hvor, hvornår, hvordan.? Hvad skete der? Hvem gjorde hvad? Hvad sagde hun? Var alle der? Hvem var.
Hold fast, hold ud eller hold igen
Hvordan passer jeg på mig selv ?
En tidlig morgen i februar dag var vi i piareersarfik og spurgte elever om hvad de synes om at gå i piareesarfik. Så her er deres svar:
Han sagde “Skal vi bytte stilling I aften?"
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Relationer – børn imellem
HISTORIEN OM DEN SØDE TAND OG DEN RÅ BØRSTE
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 1 December 2006 Vintersbølle Skole.
Omgangstone og kollegialitet
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
Han sagde “Skal vi bytte stilling I aften?"
KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Den Glade Internationale Venskabsuge!
Forældreinddragelse Støt dit barn til et liv uden tobak.
Jette Rasmussen Demenskonsulent
Hvordan spørger man anerkendende?
Den barmhjertige samaritaner
LANDSBYHAVEN OG KORNING SKOLE
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Enhed. Klynge/ Netværk Vidnefortælling (anvendes på Område- og BUF-niveau) En fortælling om de ledelsesmæssige faglige overvejelser og nye handlingsperspektiver.
VIP2 Jobpakkeambassadør Kursus Jørgen T. Madsen Om historier og journalister.
En dag da Leo var på til skole, så han to drenge som lige havde malede med graffiti. Det synes Leo er sejt, De to drenge gå forbi Leo og går mod skolen.
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Sammenligningsspejle
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Stxstudentereksamen.
Undervisningsmiljøvurdering Bieringhus Efterskole
Fortæl om din seneste succes i klasseværelset?
Læringslokomotivets forældresamarbejde
Præsentationens transcript:

Fortæl om din seneste succes i klasseværelset

Hvordan påvirker fraværet de klasser, du underviser?

Hvad begejstrer dine kursister?

Hvornår synes du, at du er en succesrig lærer?

Hvad synes kursisterne om gruppearbejde?

Efter din erfaring, hvilken type gruppearbejde kan kursisterne særligt godt lide?

Efter din erfaring, hvilken type gruppearbejde giver den største modstand hos kursisterne?

Hvordan er, efter kursisternes mening, en vellykket skoledag?

Beskriv en dag i skolen som du synes lykkedes særligt godt for dig

Hvad får dig til at blive ved med at være lærer?

Hvis du vågnede i morgen og alle kursister var blevet til ideelle kursister, hvordan vil de så være?

Beskriv en kursist (anonymiseret, men eksisterende), som du holder særlig meget af

Hvad kan du bedst lide, ved at være lærer?

Hvis du vågnede i morgen, og det største irritationsmoment i din arbejdsdag var fjernet, hvad vil det så være?

Hvad kan du bedst lide ved at arbejde med de ”unge voksne”?

Hvis du vil give dine kursister det ultimative gode råd, hvad ville det så være?

Hvad tænker du, når du hører begrebet ”classroom management”?

Hvad glæder du dig til, når du går hjemmefra og skal møde på arbejde?

Hvad siger dine kursister om VUC?

Hvad er ”pædagogisk udvikling” for dig?

Har dine kursister holdninger om ”den rigtige” pædagogiske tilrettelæggelse af undervisningen?

Hvis en kursist beskrev ”den gode lærer”, hvad vil han så sige?

Fortæl om en dag i din lærerkarriere, som du aldrig vil glemme

Hvad kan irritere dig til vanvid i undervisningen?

Er der nogle tidspunkter i undervisningen, som du synes er al besvær værd?

Hvis jeg spurgte dine kursister om, hvilken type lærer du er, hvad vil de så sige?

Hvad fik dig til at blive lærer?

Du har sikkert været på en del kurser. Hvilket et af dem gav dig noget du kunne bruge til noget?

Har dine kursister nogen sinde gjort noget, du syntes var rørende?

Hvordan oplever du den multikulturelle klasse?

Hvordan oplever du det multikulturelle gruppearbejde?

Hvad er det bedste, der er sket i ”din” VUC det sidste års tid?

Hvilken pædagogiske metode virker bedst for dig?

Beskriv den bedste klasse du nogen sinde har haft

Beskriv den værste klasse du nogen sinde har haft

Hvad gør du, når kursisterne ikke makker ret?

Tager kursisterne nogen sinde stilling til deres medkursisters adfærd?

Hvordan takler du ”den dygtige kursist”, der keder sig?

Hvordan takler du ”ballademagerne”?

Hvis du vil give et godt råd til en ny lærer på VUC, hvad vil det være?