Velfærdens iværksættere – en dansk strategi for socialt iværksætteri 26. januar Velfærdens iværksættere En dansk strategi for socialt iværksætteri Lars Jannick Johansen, direktør, Mandag Morgen
Velfærdens iværksættere – en dansk strategi for socialt iværksætteri 26. Januar 2010 Nam, sequideliam repeliq uatemo et quo qui omnihicate modi non cus voluptat opta esequi dissuntiis resti odi ducit mos duntibus ad mint, officia ntector poribusci beaquo officte mporpos sequamet alit labores simporerum hilignimus nis nimolectet quiaecerfere la voluptatius, voluptatenis essita dolupid qui alibeat estrum cum is explaccus si te plitati non etur, quatus, conem nihitasimus aut hilis aut aut aspeliq uidest faccabo rempedit omnis et experumetur amenimp orporibusti qui od ut occusape nonsequiaepe quam dolest estiaer chillac cuptatem qui volut dipis sitem lacilliquia sunt officias escit aut rat por at. Petur, quatus, conem nihitasimus aut hilis aut aut aspeliq uidod est faccabo rempedit omnis et experumetur amenimp orporibusti qui ut occusape nonsequiaepe quam dolest estiaer chillac cuptatem qui volut. dipis sitem.
Velfærdens iværksættere – en dansk strategi for socialt iværksætteri 26. januar
Velfærdens iværksættere – en dansk strategi for socialt iværksætteri 26. januar
Velfærdens iværksættere – en dansk strategi for socialt iværksætteri 26. januar 2010 Opstart af nye virksomheder og organisationer der: Har et socialt og samfundsmæssigt formål Er innovative Professionelt organiserede Privat eller kollektivt ejet Not-for-profit Formentlig nytilkomne årligt Definitionen
Velfærdens iværksættere – en dansk strategi for socialt iværksætteri 26. januar
Velfærdens iværksættere – en dansk strategi for socialt iværksætteri 26. januar Styrker: En god social business case Social værdi: Udækkede behov eller nye metoder Økonomisk værdi: Besparelser og effektive resurser Inspirationsværdi: ”Enhver udfordring indeholder en mulighed”
Velfærdens iværksættere – en dansk strategi for socialt iværksætteri 26. januar Muligheder: Forudsætninger i verdensklasse Stolt historisk tradition for socialt iværksætteri og innovation Stort velfærdssystem med stort offentligt marked og støttesystem Omfattende iværksætter-infrastruktur med gode start-betingelser
Velfærdens iværksættere – en dansk strategi for socialt iværksætteri 26. januar Svagheder: Overset projektrytteri? Overset af medier og politikere Samarbejdsvanskeligheder – ”kasser” og markeder Svag bæredygtighed og mangel på vækst
Velfærdens iværksættere – en dansk strategi for socialt iværksætteri 26. januar Udfordringer: ”Projektrammer” Stor projektstøtte – få investeringsmuligheder Ingen selskabsform Ingen resultatmål for ”Danmark”
Velfærdens iværksættere – en dansk strategi for socialt iværksætteri 26. januar En erhvervsstrategi for socialt iværksætteri Et ”paradigmeskift” omkring socialt iværksætteri Samme målrettede seriøsitet som kommercielt iværksætteri
Velfærdens iværksættere – en dansk strategi for socialt iværksætteri 26. januar Strategien: 20 anbefalinger Ministerier: Justering af støttesystem og selskabsmuligheder Regioner & kommuner: Bedre adgang, klare mål, konkrete samarbejder Uddannelser: Styrk iværksætterkompetencerne
Velfærdens iværksættere – en dansk strategi for socialt iværksætteri 26. januar Strategien: 20 anbefalinger Virksomheder: Socialt iværksætteri som CSR+ Fonde: Investorer i socialt ”ROI” Civilsamfundet: Samarbejde a la andelsbevægelsen
Velfærdens iværksættere – en dansk strategi for socialt iværksætteri 26. januar Det koster (lidt) Har vi råd til at lade være? Perspektivet
Velfærdens iværksættere – en dansk strategi for socialt iværksætteri 26. januar Tak for opmærksomheden! Lars Jannick Johansen, Hent strategien på Mandag Morgens stand eller download den på