Hvorfor er fællesoffentligt samarbejde en god ide ? v/ Kontorchef Michael Busk-Jepsen, Økonomistyrelsen HRKS majkonference, 14. Maj 2009.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vil du have en fuldmagt fra en borger?
Advertisements

Tilbudsportalen Introduktion for de 5 socialtilsyn Januar 2014
v/ Flemming Faber Souschef, IT-Sikkerhedskontoret
It-hjælp til mindre it-parate virksomheder på biblioteker
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Digital Offentlig Byggesagsbehandling ABT-fondsprojekt med Gladsaxe, Gentofte, Lyngby-Taarbæk, Rudersdal, Vejle og Århus EBST og KL DOB MAJ KONFERENCE.
Dokumentboks og NemSMS Præsentation ved Myndighedsforum 24. juni 2009.
Jens Krieger Røyen 11. oktober 2012 Den digitale vision for Danmark - en fælles udfordring.
Kortforsyningsseminar 24. marts 2009 Anne Buch-Larsen Kort & Matrikelstyrelsen Mail:
Christian Plaschke, Den Digitale Taskforce
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Gov 2.0 Fra portaler til borgernes lommer
Nyt om borger.dk september 2010
Teknisk Workshop om NemHandel Heinrich Clausen Århus den 4. november 2010.
Digital post på Virk.dk Siden 2010 I dag ca brugere
Vil du godkende eller afvise en forespørgsel om en fuldmagt?
Digital Post til borgerne i vejen dertil
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Selvbetjeningsløsninger på
NemKonto Verdens første fælles udbetalingssystem er på trapperne.
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
Offentlige data i spil Konference i DGI Byen Torsdag den 4. februar 2010 Kim Lindskov Knudsen Områdechef Anvendelse & Rådgivning Kort & Matrikelstyrelsen.
Teknisk Workshop om NemHandel Heinrich Clausen Tåstrup den 1. marts 2011.
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
NemHandel, OIOUBL og lovgivning
Digitaliseringsstyrelsen 2012
Temadebat i B-gruppen: Fælles nationale løsninger – hvordan? Danmarks Biblioteksforenings årsmøde 2010 Helle Kolind Mikkelsen, chefkonsulent, KL.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
Sådan sender myndigheder Digital Post til virksomheder
1 Folkebibliotekernes it-læringsaktiviteter set fra staten Internat 29. november 2012 for Digitale kontaktpersoner i Roskildes CB område Jonna Holmgaard.
AFP-Brugergruppesamling den 10. maj 2011 Sørup Herregård Cecile Christensen IT- & Telestyrelsen.
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Fælleskomponenten ”Vis Stedet” – reducerede udviklingsomkostninger og større genkendelighed og sammenhæng på tværs ved brug af geodata Arne Simonsen Kort.
28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 1 Danmarks strategi for digitalisering Forbedre servicen til borgere og virksomheder (Bedre digital.
Vis Stedet - i kommunal sammenhæng Maj-konference 2009 Områdechef Kim Lindskov Knudsen Anvendelse & Rådgivning Kort og Matrikelstyrelsen.
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
»Vi åbner os for verden over nettet«
Er komponenterne noget for mit projekt? NemLog-in komponenten Fuldmagt kan være relevant hvis projektet ønsker at undgå omkostninger til udvikling af lokale.
Stedet som indgang til digital forvaltning
Indsæt billede her Samordningsstrukturen på geodataområdet Arne Simonsen Geografisk Infrastruktur, Kort & Matrikelstyrelsen.
Digital post – kommunikationen til borgerne. Kommunikation og indsatser – overblik (”forberedelse” frem til juli 2014) Kampagneaktiviteter Bølge 2-kampagne;
Digital Signatur Hvad er Digital Signatur?
Ændring af bekendtgørelsen om elektronisk regning ”Bekendtgørelse om information i og transport af OIOUBL elektronisk regning til brug for elektronisk.
Mod obligatorisk Digital Post - for virksomheder
Implementering af Campus/e-læring i Videnskabsministeriets koncern
Nyt fra KMS Direktør Jesper Jarmbæk. Miljøministeriet.
Ny regering, nye tider – dag 1
Vision Aftaleudvalgsmøde Torsdag den 6. december 2007.
Brugerfladen – layout og styling af NemLog-in
Introduktion til digital post på borger.dk/Virk.dk.
Fællesoffentlig brugerstyring Brugerstyringssekretariatet i Økonomistyrelsen v/ Ellen Syberg.
Fællesoffentlig brugerstyring Brugerstyringssekretariatet i Økonomistyrelsen v/ Ellen Syberg.
Bredbånd til alle - også på landet Kaj Møldrup Christensen – formand for Panel for Udvikling i Landdistrikter og Fiskeriområder.
OBS: E2012 programmet fra 2009 til juni Herefter revideres mål og indsatsområder på baggrund af den fælleskommunale og fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
Information fra Danmarks Miljøportal
Fællesoffentlig digitaliseringsstrategi
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
Den digitale dansker – digitalisering af hverdagen
Politikernes og borgernes forventninger
Fælleskommunale arkitekturmål 2018
Lars Frelle-Petersen Direktør, Digitaliseringsstyrelsen
Digitalisering i den offentlige sektor
Hvad er Virk? Er det en portal? Er det en linksamling?
Inspirationsdag 2018 It-sikkerhed It-afdelingen i Sekretariatet
Fælleskommunale arkitekturmål 2018
Borgerbetjening 3.0 Den fælleskommunale strategiske ramme
Præsentationens transcript:

Hvorfor er fællesoffentligt samarbejde en god ide ? v/ Kontorchef Michael Busk-Jepsen, Økonomistyrelsen HRKS majkonference, 14. Maj 2009

Økonomistyrelsen og fællesoffentlige digitaliseringsprojekter

Udvalgte CODI arbejdsopgaver NemKonto Digital Dokumentboks og NemSMS Fællesoffentlig brugerrettighedsstyring, fx NemLogin ESDH i staten IndFak – indkøbs- og faktureringsløsning Administration af ABT-fonden Statslige indkøbsaftaler

Dagsorden Hvor giver fællesoffentlige løsninger værdi ? Hvordan får vi mere værdi end i dag ? Projekter i støbeskeen Projekter som burde være i støbeskeen Hvorfor så mange udfordringer ? Vi skal gøre det rigtige rigtigt …

Hvor giver fællesoffentlige løsninger værdi? Danner den digital infrastruktur (Digital signatur, NemLog-in, Dokumentboks, Vis Stedet … Får myndighedernes projekter til at hænge sammen (standarder, FORM, domænebestyrelser.. Får det til at se ud som om myndighedernes projekter hænger sammen (borger.dk, virk.dk, sundhed.dk... Understøtter nye forretningsmuligheder (digital adgang til oplysninger i forbindelse med ejendomshandel, servicefællesskabet for geodata … Når private også fatter interesse (NemHandel, NemKonto …

Alt sammen med det formål at gøre den offentlige sektor mere effektiv og give bedre service til borgere og virksomheder Vi skal gøre det rigtige rigtigt:

Hvor giver fællesoffentlige løsninger værdi ? Hvordan får vi mere værdi end i dag ? Projekter i støbeskeen Projekter som burde være i støbeskeen Hvorfor så mange udfordringer ?

Mere værdi, når vi Værdifokus: Vi skal fokuserer på værdien af vores indsatser Udrulning og gevinstrealisering: Faktisk benytter vores fælleskomponenter Governance: Vi skal gøre som vi siger og i større omfang det samme Brugerinddragelse: Vi skal inddrage brugerne i hele processen Ser fælles behov og løsninger: Bruger hinandens løsninger

Hvor giver fællesoffentlige løsninger værdi ? Hvordan får vi mere værdi end i dag ? Projekter i støbeskeen Projekter som burde være i støbeskeen Hvorfor så mange udfordringer ?

Reklameindslag: Dokumentboks + NemSMS Digital Dokumentboks Effektiv og sikker kommunikation til alle borgere og virksomheder NemSMS Ét SMS-nummer til alle borgere og virksomheder

Fællesoffentligt fokus lige nu Strategiperioden Sejle skibe i land -Udrulning og gevinstrealisering -Og så … Shared service Bedre projekter e2012 og på vej mod ny eDag3 i 2010: ”Senest i 2012 skal al relevant skriftlig kommunikation mellem virksomheder, borgere og den offentlige sektor kunne foregå digitalt. For borgerne er der tale om en mulighed, ikke en pligt. I forhold til ehvervslivet er målet, at alle relevante breve, indberetninger, ansøgninger mv. herefter kun kan sendes via digitale kanaler.”

Hvor giver fællesoffentlige løsninger værdi ? Hvordan får vi mere værdi end i dag ? Projekter i støbeskeen Projekter som burde være i støbeskeen Hvorfor så mange udfordringer ?

Projekter som burde være på vej? Gode forslag modtages gerne!

Hvor giver fællesoffentlige løsninger værdi ? Hvordan får vi mere værdi end i dag ? Projekter i støbeskeen Projekter som burde være i støbeskeen Hvorfor så mange udfordringer ?

Udfordringer ved at gøre det rigtige rigtigt Det rigtige governancesetup Det rigtige projektsetup Den rigtige anskaffelsesform Det rigtige driftsetup De rigtige kompetencer Den rigtige timing Tag en kalkuleret risiko …