1. Moussa Lô in ”Porte Paroles” Hvorfor har denne nat været super? fordi de har fanget mange fisk Hvor sender de størstedelen af de store fisk hen? De.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Les verbes en -ER Que constatez-vous ?
Advertisements

1.La Grammaire For at se en oversigt over alle de grammatiske emner højreklikkes på musen og vælges Gå til dias Eksemplerne er taget fra Carte Blanche.
Gammelheds-Philosophy
Les meilleures photos de
Den lille Mads.
Her kommer en gammel kinesisk fortælling…
God Jul ? Du behøver ikke at vente til Jul….
God Jul ? Du behøver ikke at vente til Jul….
Nonne historie.
Verber/Sagnir Hvordan bøjes de?.
…ny Muhammed krise ??.
Datid Den franske datid er kompliceret p.g.a., at der er hele 3 datider: L’imparfait Le passé composé Le passé simple Forskellene mellem l’imparfait på.
Alle soldaterne i delingen var kaldt til samling, da der var
Kære ven her er Lidt godt grin til dig.... (Hehe) ;o)....ikke for børn og sarte sjæle...
Ta Dig tid….
Klik for næste billede eller vent 30 sek. Rando i skole!
Køb en hund!!. •Ønsker du en der bringer dig avisen uden at rive sportssektionen ud først…………………
Min hobby Fornuftig og relevant tekst af emnet:
The Sims2 Double Deluxe + Sims 2 Pets
Mia bliver væk Serpil og Aishe Her er historien om Mia.
Kinesisk visdom er ikke at foragte!
BØRNEMORDERN CHRISTIAN XENIA OG NEEL. Denne dias er sponsoreret af at Vi nægter at fortælle noget med mindre I bestikker os. I må helst ikke smække med.
Joken, der bringer dig held!
Dialogisk læsning – Eksempler på spørgsmål
1.Marcel Pagnol: L’eau des collines
Nægtelser i det franske sprog
1- Utilisation 2- Formation 3- Tidsangivelser
L’enterrement de ma mère
1.Annie Saumont: Les Loukoums
1.Krzysztof Kieslowski: Bleu, 1993
1. Tekst De første 14 sider af No Limits læses på ”normal vis” – evt. ud fra Arbejdshæfte til No Limits, (Kim Boje, Liljeforlaget 2001).
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Hjælp mig med at finde den !!! En stor belønning til dem, der SER bedst! Præsenterer Klik her for at starte JEG HARMISTET MIN MIS !! Red Bulls.
Overvældet af Jesu opstandelse!
Litteratur på mobilen Der er meget, vi ikke kan vide! Men alligevel meget der står mellem linjerne… hvorfor skriver hun ikke tilbage og hvad er det, der.
5. Mos 6:4-9 Hør, Israel! Herren vor Gud, Herren er én. Derfor skal du elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af hele din.
Kapitel 4 – nogle citater
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
Her står Mina Gilia Saber og Zaira Kousar Mina er væk.
Fodbolddrengene. Her kommer Jes løbende hen til John, fordi de har aftalt at spille fodbold. Hej John. Undskyld, jeg kom for sent. Det gør ikke noget.
Historien bag EU Vi har om EUs historie. Så vi vil gerne fortælle og vise jer noget om Maastricht-traktaten. Vi fortæller også om hvem og hvilke lande.
Michael og Julie Hvad vil DU gøre? (Klik for at komme videre)
Hvorfor formentlig ja tak til gruppeeksamen i sprogfag?
Bespisningen af de fem tusind Da apostlene vendte tilbage, fortalte de Jesus om alt det, de havde gjort. Han tog dem så med og trak sig tilbage til en.
»En mand havde to sønner
Den gode historie Sådan finder vi på 24timer dagens historier ”Dét er en god historie!” Emma Gad for kommunikationsfolk.
Den fortabte søn »En mand havde to sønner. Den yngste sagde til faderen: Far, giv mig den del af formuen, som tilkommer mig. Så delte han sin ejendom imellem.
Stikker Stikker Præsentation af de første kapitler.
1- Brug 2- Dannelse 3- Tidsangivelser
Samson Og Dalila.
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Moses del 1. Barnet i Sivkurven
Le passé composé Perfektum 1.
Les aliments Qu´est-ce que tu manges pour être en forme?
Cours 8 Analyse syntaxique - descendante - ascendante - par programmation dynamique.
HJÆLP TIL FAMILIER Lavet af: Sofie, Daniel G, Amr, Sophia.
Avoir (at have) J’ai jeg har Tu as du har Il /Elle a han/hun har
MAASTRICHT-TRAKTATEN EN LILLE FILM OM MAASTRICHT-TRAKTATEN MAASTRICHT.
Bedømmelse af de nye prøver Indledning Opgavernes karakter Vægtning Tilfældighed Fri sproglig produktion Karakter skala Delprøve 2.
Stxstudentereksamen.
Lavet af Cesilie Bitsch og Viktor Aarslev
Den gældbundne tjener med Lego-figur
Une glace, s’il vous plaît !
I Les angles orientés. 1°) Définition et notation :
Lavet af Cesilie Bitsch og Viktor Aarslev
Joken der bringer dig held og lykke!
Hvordan forbereder vi vores elever til mundtlig eksamen?
Joken, der bringer dig held!
Nouveau statuts ASLIC ASLIC’s nye vedtægter
De ansatte fra kontoret
Præsentationens transcript:

1. Moussa Lô in ”Porte Paroles” Hvorfor har denne nat været super? fordi de har fanget mange fisk Hvor sender de størstedelen af de store fisk hen? De sender dem til fiskemarkedet i Dakar Hvem tager sig af de små fisk? de små fisk bliver behandlet og røget af kvinderne på stranden Pourquoi est-ce que cette nuit a été superbe? parce qu’ils ont attrapé beaucoup de poissons Où est-ce qu’ils envoient la plupart des grands poissons ils les envoient au marché de poisson à Dakar. Qui est-ce qui s’occupe des petits poissons? les petits poissons sont traités et fumés par les femmes sur la plage

2. Moussa Lô Er det en specialitet, som de beholder for sig selv? nej, det er en specialitet, som bliver eksporteret overalt. Hvad hedder drengen? han hedder Moussa. Hvor gammel er han? han er 15 år. Hvor går han i skole? han går i gymnasiet i St. Louis C’est une spécialité qu’ils gardent pour eux- mêmes? non, c’est une spécialité qui est exportée partout Comment s’appelle le garçon? il s’appelle Moussa Quel âge est-ce qu’il a? il a 15 ans. Où est-ce qu’il va à l’école? il va au lycée à St. Louis

3. Moussa Lô – et son père Hvad skal han lave i weekenden? det er nødvendigt, at han hjælper sin fader. Hvad vil hans fader have, at han skal lave han vil have, at han laver noget andet end fiskeri. Hvad har faderen lavet i sin ungdom? han har studeret ved universitet i Dakar. Qu’est-ce qu’il va faire pendant le weekend? Il faut qu’il aide son père. Qu’est-ce que son père veut qu’il fasse? Il veut qu’il fasse autre chose que la pêche Qu’est-ce que le père a fait pendant sa jeunesse? Il a fait des études à l’université de Dakar

4. Moussa Lô – et son père Hvorfor blev han bortvist? Fordi han strejkede Hvor lang tid fik han ikke uddannelsesstøtte? Han fik ikke sin uddannelsesstøtte i halvandet år. Hvad gjorde han for at få støtten? Han stejkede sammen med andre studerende? Hvad skete der? De blev alle bortvist Pourquoi est-ce qu’il a été renvoyé? Parce qu’il a fait la grève. Pendant combien de temps est-ce qu’il n’a pas eu sa bourse? Il n’a pas eu sa bourse pendant un an et demi. Qu’est-ce qu’il a fait pour avoir sa bourse? Il a fait la grève avec d’autres étudiants. Qu’est-ce qui s’est passé? Ils sont tous été renvoyés.

5. Moussa Lô – et son père Hvad lavede han bagefter? Han kom tilbage til St. Louis og begyndte at arbejde som fisker igen. Hvordan har han det nu? Han er syg, og Moussa skal hjælpe ham, når han har tid. Hvorfor kan Moussa godt lide sine franske lærere? Fordi de er unge og de fortæller interessante ting om Frankrig. Qu’est-ce qu’il a fait après? Il est revenu à St. Louis et a recommencé à travailler comme pêcheur. Comment va-t-il maintenant? Il est malade, et il faut que Moussa l’aide quand il a le temps. Pourquoi est-ce que Moussa aime bien ses profs français? Parce qu’ils sont jeunes et ils racontent des choses intéressantes sur la France.

6. Moussa – l’école et le travail Hvad laver han efter skole? Han spiller fodbold på stranden med vennerne. Hvad tager han sig af i hjemmet? Han passer de to får, som står tøjret foran huset. Hvad vil hans far gerne have, at han skal lave efter gymnasiet? Han vil gerne have, at han går på universitetet Qu’est-ce qu’il fait après l’école? Il joue au foot avec ses copains. De quoi est-ce qu’il s’occupe à la maison? Il s’occupe des deux moutons qui sont attachés devant la maison. Qu’est-ce que son père veut bien qu’il fasse après le lycée? Il veut bien qu’il aille à l’université

7. Moussa – et l’avenir Er Moussa enig med sin far? Ja, han er enig med ham, især hvis han kan fortsætte studierne i Frankrig. Vil det blive let? Han ved, at det vil blive svært, fordi det er dyrt, og fordi medicinen til hans far er dyr Est-ce que Moussa est d’accord avec son père? Oui, il est d’accord, surtout s’il peut continuer les études en France. Ce sera facile? Il sait que ce sera difficile parce que ça coûte cher, et parce que les médicaments de son père sont chers