Velkommen Elevrådet – EUC Syd. Fysiske rammer  Sikkerheden  Indeklima  Eventuel  Toiletforhold Fysiske rammer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
BrugerundersøgelseBrugerundersøgelse Gjerrild Bønnerup Friskole Juni 2006.
Advertisements

Psykisk arbejdsmiljø.
Men hvad er forskellen på disse to lovgivninger?
Energi-effektivisering
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
Fremtidens folkeskole i Aalborg
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
klik her for næste billede
Hans Jørgen Limborg Arbejdsmiljøkonferencen 2005
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Baggrunden for indførelsen af PALS
Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
”MODEL SØPASSAGEN” - En model til hvordan også INDSÆT FORENINGSNAVN HER kan blive et CO2-neutralt sted Denne præsentation er tiltænkt initiativtagere.
Undervisningsmaterialer miljøambassadørkurser
Nybyggeri og arbejdsmiljø
Vinduer Case og opgaver – løsninger.
Kick off-seminar Billedkommunikationsprojektet
Samtaler med medarbejdere •Samtaler med 33 ansatte –10 dyrepassere + 3 elever –3 cafémedarbejdere –3 billet/butiks-medarbejdere –5 teknik og service-medarbejdere.
Hvad siger virksomhederne (nogle af dem)? En survey udført af projekt Talentvejen.nu ved konsulent fra HVR og Finn Lundorff + flere fra skolerne. 24 virksomheder/15.
Installationer Varmt vand.
Vand Problemformulering: Hvordan opfører vand sig?
Velkommen til 10. klasse Center Nord 2014/2015. Præsentation Årets gang En dag på center Nord Fælles rammer i centeret Kontaktlærer / forældresamarbejde.
Gruppeudvikler konceptet v/ Thea Björklund Larsen.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
FOKUSOMRÅDEUDFORDRINGBEDRE SERVICE Service på biblioteket Vi vil gerne se om kunderne synes vi giver en god service. Biblioteket får besøg af ca. 20 mennesker.
Forældre- og fødselsforberedelse
Velkommen til SKJOLDHØJ FORSAMLINGSHUS. Historien om Mahmoud Hvordan var det engang……
Velkommen Skolestruktur Aktiviteter gennem året Visionsarbejdet
Sådan energitjekkes indeklimaet
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
Er de nuværende regler om rådgivnings- påbud en hensigtsmæssig måde at sikre at virksomhederne får tilstrækkelig ad- gang til arbejdsmiljøviden? Anders.
Seminar 5 Sikkerhedsrundering
-Klimaændringer og den stigende luftforurening overalt på kloden, - øger befolkningens og ikke mindst lovgivernes focus på de skadelige udledninger fra.
Temadag for repræsentanter i De Regionale Beskæftigelsesråd d Birgit Hagen, DH repræsentant I Det regionale Beskæftigelsesråd i Region Midtjylland.
Hvad er mål/resultat (output)?
Industrien som karrierevej -Et tre-årigt tværfagligt projekt i Herning Kommune -Industrifremmende loge 12. december 2014.
Fronthouse workshop 8: Derfor skaber forsøgsprojekter fremtidssikrede renoveringer NCC. 16. Juni 2011 Søren Terkildsen, Ph.d-studerende, BYG:DTU.
Beboerne på Islands Plads siger: NEJ TAK til to broer på hjørnet ved kanalen Dette hjørne er et unikt, velfungerende opholdssted for beboere, lokale og.
Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge. Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på Virksomhedsservice sidder.
Torben Leth Afdelingschef
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
ETU: Elevtilfredshedsundersøgelse 2008 Undersøgelsens resultater leder til følgende anbefalinger for UCR: Prioriter elevernes opfattelse af skolens Planlægning.
APV Lindved Skole Januar Rengøring SFO Undervisning.
Elevplan på Handelsgymnasiet På Business College Syd.
Håndtering af Sygefravær
Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
Målrettet Rengøring Kåre Sørensen 24.sep. 13 Målrettet Rengøring Konsulent Kåre Sørensen Dansk Industri DI Branchearbejdsmiljørådet for Service og Tjenesteydelser.
Elevernes undervisningsmiljø på Knabstrup skole 4-6 klasse.
Apotek-Højskole projektet, 2. Del 2000 Angina pectoris patienten og sygehusapoteket Information om lægemidler på kardiologiske afdelinger Resultater fra.
Futureavenue Fremtidens by.
Forældremøde 9. april.
Fyraftensmøde Nord-Bo Runners Tirsdag d. 11. februar 2014.
Om anvendelse af forberedelse v. Jan Becher Sørensen Rektor, Paderup Gymnasium Konference d. 4. april
Skoletoiletdagen 2016 Rudersdal Kommune 2. maj 2016.
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
La Città Eterna La Città Eterna sommer 2016 ROMA 29. Juni – 5. juli 2016.
Undervisningsmiljø -og de nedprioriterede toiletter Ved Fiona Rubens DCUM Undervisningsmiljø Toiletproblematik igennem tiden Kompleksitet Hvad kan vi gøre.
DM i Skills 2013 i Aarhus. 1.Formål 2.Samarbejdspartnere 3.Beslutningsgrundlag 4.Skills aktiviteter 5.Besøgende 6.Økonomi 7.Opsparing øvrige afdelinger.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
VELKOMMEN TIL MELLEMTRINNET 4. KLASSE, 5. KLASSE OG 6. KLASSE.
Agenda 1.Langsigtet strategi for toilettrivsel a)Hvad er det strategiske problem? b)Hvor er løsningen? c)Hvordan samler vi billedet?
09/02/16En kompleks udfordring#1 En kompleks udfordring - en kompleks løsning.
Praktikopsamling Velkommen tilbage. Dagens program: Kl Fraværsregistrering, skridttæller, læring på tværs + praktikoplevelser – 2:2 sammen Kl
Boligforeningsprojekt
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Lærevejledning - damptryk
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Hvordan sikrer vi, at vores viden bruges til
Faglige forudsætninger – 8. klasse
Præsentationens transcript:

Velkommen Elevrådet – EUC Syd

Fysiske rammer

 Sikkerheden  Indeklima  Eventuel  Toiletforhold Fysiske rammer

 Problem:  Toiletpapiret er som sandpapir i Sønderborg.  Bedre opfyldning af papir & håndklæder.  Regulering af kold og varmt vand på toiletter i Sønderborg.  Dispensere til papir skal udskiftes til nogle mere økonomiske modeller, men stadig med noget fornuftigt toiletpapir og håndklædepapir. Toiletforhold

 Løsning:  Vi mener den letteste løsning er at få noget andet slags toiletpapiret over hele skolen.  Vi mener det er et fælles problem på mange skoler, at der bliver fyldt alt for sjældent op. (snak med rengørings-personalet)  På Sønderborg EUC Syd har vi ikke mulighed for at regulere vandets temperatur. Dette kan løses ved at få sat manuel regulering på alle vandhaner.  Løsning på dispensere er, at finde nogle der er mere økonomiske og miljøvenlige. Disse skal stadig havde en ordentlig kvalitet. (Dette hænger lidt sammen med punkt 1. ang. udskiftning af toiletpapir).

 Problem:  Bedre indeklima i alle lokaler. Generelt alle afdelinger.  Gøre EUC Syd mere grøn og miljøvenlig  Bedre varme- / kulderegulering af alle lokaler Indeklima

 Løsning:  Installering af genveksventilation, hvis der ikke er noget ventilation. Uddanne pedeller i genveksventilation.  Den måde vi kan gøre EUC Syd mere grøn og miljøvenlig er fx at være med i projekt Zero. Foredrag om en mere grøn og miljøvenlig skole (For Projekt Zero ud til de forskellige EUC Syd afdelinger)  Vi mener at løsningen er, at pedellerne skal uddannes i indeklima regulering. Måske kan det havde noget med de radiator at gøre som vi har. De skal muligvis udskiftet.

 Problem:  Gæster der kommer på besøg i de forskellig værksteder har ingen sikkerhedsudstyr på.  Dårlig udsugning hos industri teknikere i Sønderborg. Sikkerhed

 Løsning:  Alle gæster, der skal på besøg i værksteder, skal have påført sikkerhedsudstyr (sikkerhedssko osv.)  Få sat ny udsugning op. Når de fx svejser, kommer der mange giftige dampe, som skal kunne blive suget væk.

 Problem:  Elever er for dårlig til at rydde op efter sig selv.  Rengøring i de forskellige værksteder er for ringe (dette har både noget med sikkerhed og sundhed at gøre). Eventuel

 Løsning:  Sætte strengere regler op omkring, at elever selv skal rydde op i de lokaler/klasseværelser de er i.  Den måde vi kan løse det på er, at der også bliver sat nogle strengere regler op omkring sikkerhed og sundhed (Rengøring).

Undervisning

 Mere aktiv undervisning  Mindre rutine  Undervisnings materialer Undervisning

 Fastholde skemaet  Større ændringer i skemaet  Hurtigere udmelding ved sygdom Skema planlægning

 Tilstede i timerne  Overholde fravær Lærer/ Elev

Sociale og kulturelle forhold

 På tværs af adresser og afdelinger Sociale arrangementer

 Rygekort - månedlig betaling Rygearealer

 Sikkerhedskravene i værkstederne overholdes ikke  Konsekvenser Brud på sikkerhedslove

 Tilrette lægge skemaet mere konstruktivt  Erhvervslivet For mange pauser

Kommunikation

 Handelsskolen/ EUC - Lærer til elev - Lærer til lærer  Forbedringer Info

 Wipe  Blackboard App Platforme