Design-workshop Introduktion og spilleregler. Design-workshop • Vi inddeles i 4 grupper. Hver gruppe arbejder med en case og producerer et e- læringsdesign.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Internationale relationer Udfordringer og opgaver Geoforum: Workshop om adresser 25. marts 2010.
Advertisements

3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Velkommen.
Energi- & Vandværkstedet
Arbejdspladsudvikling
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Hjørring Gymnasium.  Samtlige klasser og fremmedsprogsundervisere  Engelsk, tysk, fransk, spansk, italiensk, græsk  at udvikle og forfine elevernes.
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering
Efterår 2010 Fra viden til værdi GENNEM FORETAGSOMHED & HANDLEKRAFT.
Talent 2.
Erfaringer med samspil – 1: Lad udviklerne deltage! Anders Bruun Janne Jul Jensen Mikael B. Skov
Urban Farming fra Babylons hængende haver til moderne farm scrabers
Afslut Frem >>
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Vision og realitet E-Learning Lab Nordjylland. Program  E-learninglab visionen  Fire kerneaktiviteter  Fysiske og virtuelle rammer  Brugergruppen.
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
- et bedre sted at lære Velkommen …..vi glæder os til en spændende dag med jer.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering Sarah m. L. Krøtel
Modellering og databasekonstruktion Mål: At den studerende kan modellere og konstruere en database Kursusform: Blanding af underviseroplæg og øvelser (i.
1 Agenda: SSTT, København 20. januar Program - håndbog 2.Processen for dataindsamling og analyse 3.Hovedkonklusioner 4.Ideer til håndbogens indhold.
Generel introduktion til EC
Workshop 1 Forskningsprojektet Ind i undervisningsrummet på EUD.
Værktøjet til planlægning af arrangementer og Værktøjet til politikformuleringsprocesser To ud af otte værktøjer under Projekt Mainstreaming af handicapområdet.
Workshop plan Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N.
Biblioteket som læringscenter
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Kontor for It-infrastruktur og implementering IT og Telestyrelsen IT Arkitekt Søren Peter Nielsen - OISAML Workshop DEL 2 Århus 31. marts 2009.
VidenDanmark VG Digitalisering og procesorientering 8. december 2014.
Et godt liv for alle borgere Christina Krog, tlf. Om Sund By Netværkets strategiske satsninger og arbejdsmetode.
VVM redegørelsen - hvordan arbejder vi for en højere kvalitet? GRUPPEOPGAVE 2: HVORDAN KAN KVALITETEN ØGES? Miljøvurderingsdag
Nytænkning af vagtbegrebet II – 4. møde Gentofte Hovedbibliotek Den 11. december 2013.
Kursus i tilgængelighed. Praktisk Sensus Undervisere –Lars Ballieu Christensen –Jacob Nielsen –Magnus Kjøller Lou Praktiske information –vand, toiletter,
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
Jette Bangshaab, UCN projektleder, Lab. X
Mød Aalborg Universitet
Strategiseminar 28. og 29. januar 2008, Bogense Velkomst Praktiske forhold Programoversigt for de to dage.
Projektets fokus og rammer Formål: Udvikling og test af brugerinvolverende oplevelser/aktiviteter for gæsterne på de åbne biblioteker – tiltag der offensivt.
Økologiske mejeriprodukter. Intertekstuelle citater fra Ron Underwoods Tremors (1990) David Lynchs Dune (1984) Merian C. Cooper og Ernest B. Schoedsacks.
Den internationale dimension i skolen Hindsholmskolen i Kerteminde 250 elever 25 lærere International dimension siden
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Tema 7 Netværksdannelse Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
Atcore © Alle rettigheder forbeholdes Content til lead nurturing: Work Sheet
KREDS MIDT TRÆF VELKOMMEN 1. INDHOLDSSIDE MED PUNKTOPSTILLING Tekst med Punktopstilling PUNKTOPSTILLING For at skifte til Underoverskrift i Fed tekst.
Tom Nyvang Forandring af undervisningsorganisationer.
Design af interaktion til interaktion i cscw
Constructive Alignment BA International Sales
IKT omstilling af undervisningsinstitutioner Forskning og udvikling på AAU V. Tom Nyvang
Et fælles Mobility Management projekt. Dette er ikke (kun) en konference!
TITEL PÅ PRÆSENTATION Hvordan kan co2 redde fremtiden? Navn på forfatter og titel.
KICKSTART DET GODE SAMARBEJDE
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Den Sociale Højskole/ Introduktionsdag ©Visionpool Aps Spilleregler i en god gruppe Workshop, Den Sociale Højskole, 9. juni 2008.
Skab et Samarbejde med Synergi
Tværfaglig, tværorganisatorisk og tværsektoriel arbejde.
Introduktion Mål (Dem fra Meebook)
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
Redesign af eal.dk/for-studerende
Adfærdsdesign: Sådan bruger du værktøjerne
SharePoint-uddannelse hos 4D
SÅDAN STARTER DU MED VURDERING AF ARBEJDSBEVÆGELSER / EGA
FN’s Verdensmål som konkurrenceparameter: Guide til interaktivt spil
Temadag om vækst og højtuddannet arbejdskraft - mobilitet
Præsentationens transcript:

Design-workshop Introduktion og spilleregler

Design-workshop • Vi inddeles i 4 grupper. Hver gruppe arbejder med en case og producerer et e- læringsdesign. • Hver gruppe får en konkret e-læringscase fra en af netværkets virksomheder: • Case 1: MIL (Facilitator og case-forfatter: Lone Dirckinck-Holmfeld) • Case 2: Systime (Facilitator: Lillian Buus, case- forfatter: Mikkel Dall) • Case 3: Informationsarkitektur, AAU (Facilitator: Thomas Ryberg, case-forfatter: Tom Nyvang) • Case 4: Svendborg International Maritime Academy (Facilitator: Lone Stub Petersen, case- forfatter: Dorte Schmidt)

Design-workshop • Runde 1 (5 min.): Her vælger gruppen læringsfokus ift. casen: • Professional Development • Skill Development • Academic Developemt • Runde 2 (15 min.): Her udvælger gruppen blandt 15 kort de fem mest relevante e- læringsmetoder ift. casenkort • Runde 3 (45 min.): Her designer gruppen e- læringsforløbet…

• Kort til run3:  5 Content and Goals-kortContent and Goals-kort  25 Activities-kort (de rode kort)Activities-kort  31 Resources-kort (de grønne kort)Resources-kort  15 Infrastructure-kort (de blå kort)Infrastructure-kort

• Workshoppen afsluttes med præsentation af hver gruppes design-forslag • Case 2: Systime (Facilitator: Lillian Buus, case-forfatter: Mikkel Dall) • Case 1: MIL (Facilitator og case-forfatter: Lone Dirckinck-Holmfeld) • Case 3: Informationsarkitektur, AAU (Facilitator: Thomas Ryberg, case-forfatter: Tom Nyvang) • Case 4: Svendborg International Maritime Academy (Facilitator: Lone Stub Petersen, case-forfatter: Dorte Schmidt)