Alder Navn Dato SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jeg bruger ét høreapparat (venstre øre) Jeg bruger ét høreapparat (højre øre) Jeg bruger to høreapparater (begge.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
LØFT Løsningsfokuseret Tilgang
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Velkommen Ledelse og kommunikation ?
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
Mini-PC-kørekort – Modul 6
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Johannesevangeliet kap 15,1-11.
Hvad er op og hvad er ned?.
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Derfor har vi altid meget at lave Pensionistens hverdag
Hva’ ska’ du med en telefon og et nummer når du ikke tør brug det.!
Sådan cykler du mest sikkert til og fra vores skole:
Forholdsregler under nedsat sigtbarhed
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
I dag er temaet Visualisering
Lærings- og praksisfortællinger:
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
Coaching - det handler om at stille de rigtige spørgsmål…
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Velkommen på biblioteket Vi glæder os til at få dig som bruger. Spørg bare, hvis du har brug for hjælp!
SSQ 5.6 side 1 De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer. For hvert.
SSQ12-C SSQ12-C Instruktioner De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer.
Notatteknik.
Hvordan får jeg lagt First Class programmet ind på min egen computer ??? De følgende sider er en lille anvisning på, hvordan du selv kan installere programmet.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Instruktion i Animation Shop
The Sims2 Double Deluxe + Sims 2 Pets
Kommunikation Dit budskab består af: 7% ord 38 % toneleje
En guddommelig vækkelse (4), Salomo
Kommunikation.
Engelbert H – og den sidste chance
Musik: Nightengale Serenade
Hjælp mig med at finde den !!! En stor belønning til dem, der SER bedst! Præsenterer Klik her for at starte JEG HARMISTET MIN MIS !! Red Bulls.
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Kender du det? Hvordan kommer jeg i gang med at skrive?
Modul 3B Ideudvikling med personanalogi + billed stimuli + ord stimuli.
Gør det simpelt Trænings planlægning.
 Det jeg har gjort er, at jeg har lavet en tast der starter det hele (mellemrum), derefter har jeg sat nogle lyde ind, og fået dem til at gentage sig.
Svar venligst på nedenstående spørgsmål, før du besvarer spørgsmålene om din hørelse Navn: Dato: Alder: Jeg bruger ét høreapparat (venstre øre) Jeg bruger.
Relationer – Omgangstone
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
stilhed Hvorfor er stilhed så svært at have med at gøre?
Vejlederens kommunikation
Prisen for efterfølgelse – vi du betale den?. Teksten til 3. søndag eft. Trinitatis v25 Store skarer fulgtes med Jesus, og han vendte sig om og sagde.
RUL Grønlænderrulninger. Næsten alle kajakroere ønsker at beherske et rul, men det er ikke alle det lykkes for. Et tilbagevendende problem er ”hoftevrikket”.
Call Recorder Oygo Hvor sikker ønsker du at være? Software Call Recording løsning til Emotion W880 Headsets.
Det første ark i regnearket:
Hvordan spørger man anerkendende?
Børns udvikling Indholdsfortegnelse Finmotorik & grov motorik Vækst
Væk fra motivation Hvorfor går der altid kludder i det?
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 3. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Brevudskrivning Du vil gerne skrive et brev, i dette tilfælde til en kreditor. I din venstre menubjælke finder du derfor Kreditor og trykker på den. Derved.
Christopher Jensen Htx – 1.x 10/9-07 Det perfekte skud.
Sådan bruger du præsentationen
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Livet.
Kommunikation Hvad er det og hvordan udvikler vi bedst muligt sproget sammen med vores børn? Hej jeg hedder Mette og er dagtilbuddets sprogvejleder, jeg.
IT for let øvede Modul 5: ”Tekstbehandling ”. Formål KULTUR & FRITIDSHUSET – SKOLEGADE 54 – TLF: Kunne skrive en tekst med store og små bogstaver.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Trivselsmålingens resultater på vores skole
Kontakter, tilstedeværelse og chat
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Future Vejle inspiration
Præsentationens transcript:

Alder Navn Dato SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jeg bruger ét høreapparat (venstre øre) Jeg bruger ét høreapparat (højre øre) Jeg bruger to høreapparater (begge ører) Hvis du bruger høreapparat(er), hvor længe har du gjort det? Jeg har ingen høreapparater Sæt kryds ved én af følgende muligheder: De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer. For hvert spørgsmål skal du angive dit svar ved at sætte en streg på tværs af svarskalaen, som går fra 0 til 10. En streg ved 10 betyder, at du klarer eller oplever det, der spørges om, helt perfekt. En streg ved 0 betyder, at du slet ikke klarer eller oplever det, der spørges om. Eksempel: Spørgsmål 1 drejer sig om at følge med i en samtale, samtidig med at fjernsynet er tændt. Hvis du let er i stand til dette, skal du sætte en streg på den højre ende af skalaen. Hvis du i stand til at følge med i ca. halvdelen af samtalen i denne situation, skal du sætte en streg på midten af skalaen, o.s.v. Vi forventer, at du kan genkende alle situationerne fra din dagligdag, men hvis et spørgsmål beskriver en situation, som du slet ikke kan relatere dig til, bedes du sætte et kryds i “ved ikke”. I et sådant tilfælde må du gerne (ved siden af spørgsmålet) skrive en kort bemærkning om, hvorfor du ikke kan svare på spørgsmålet. Venstre øre ______ år ______ måneder eller _____ uger Højre øre ______ år ______ måneder eller _____ uger

SSQ12 1.Du taler med én anden person, og et fjernsyn er tændt i samme rum. Kan du uden at skrue ned for fjernsynet følge med i, hvad den anden person siger? Slet ikke Perfekt Ved ikke 2.Du lytter til en person, der taler til dig, samtidig med at du forsøger at følge med i nyhederne i fjernsynet. Kan du følge med i, hvad begge personer siger? 3.Du taler med én person i et rum, hvor der er mange andre, der taler. Kan du følge med i, hvad personen, du taler med, siger? 4.Du er i en gruppe på ca. fem personer, der sidder på en travl restaurant. Du kan se alle de andre i gruppen. Kan du følge med i samtalen? Slet ikke Perfekt Ved ikke Slet ikke Perfekt Ved ikke Slet ikke Perfekt Ved ikke

SSQ12 5.Du er i en gruppe, hvor forskellige personer skiftes til at tale. Kan du let følge med i samtalen uden at miste begyndelsen af, hvad hver ny taler siger? Slet ikke Perfekt Ved ikke 6.Du er udendørs. En hund gør kraftigt. Kan du med det samme afgøre, hvor den er, uden at du behøver at kigge? Slet ikke Perfekt Ved ikke 8.Kan du ud fra lyden af en bus eller lastbil afgøre, om den kommer imod dig eller bevæger sig væk fra dig? Slet ikke Perfekt Ved ikke 7.Kan du ud fra lyden af en bus eller lastbil bedømme, hvor langt væk den er? Slet ikke Perfekt Ved ikke

SSQ12 10.Kan du afgøre, hvilke instrumenter der spilles på, når du lytter til musik? Slet ikke Perfekt Ved ikke 9.Når du hører mere end én lyd ad gangen, oplever du da, at det bliver til én sammenblandet lyd? Sammen- blandet Ikke sammen- blandet Ved ikke 11.Virker de dagligdagslyde, du let kan høre, klare (ikke slørede)? Slet ikke Perfekt Ved ikke 12.Er du nødt til at koncentrere dig meget, når du lytter til nogen eller noget? Stort behov for koncentration Intet behov for koncentration Ved ikke