Kapitel 5 Den kreative strategi

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Advertisements

Kapitel 5 Den kreative strategi
Videregående pc-vejledning
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Scenografi og iscenesættelse Elektronisk Billedarbejde
Bevidst undervisning i billeder
Afstemning Udvælgelse af ideer til videre arbejde
Opgaver og svarark – til individuel brug
Virksomhedens kommunikation, image og website
Henriette Lungholt Uge Kreative metoder.
DDS PowerPoint 2009 Eksempel på opsætninger DDS titel dias.
Hvad er en brugergrænseflade
Sprog/billeder på Internettet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Projektpræsentation og evaluering… Store Projektleder Dag 2012
Markedskommunikation Kapitel 10
Opgave valg: Opgaveoplæg nr. 2 Information.
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
Kommunikation / it.
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
Karl Henrik Flyums model
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Vær opmærksom at Peg på og Klik på er to forskellige funktioner
Hvad er forandring?.
Mountain Dew Tobias, Anne Marie, Mathias og Kasper.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Style and Experience Gruppe 6: Dan, Simon, Susi og Xin Yu.
Reklamemidler og -medier
Idé-generering. Idéudvikling En fast økonomisk ramme En fast tidsmæssig ramme Et fast eksamenskrav En fast dramaturgi Nytænkning – et konkurrenceparameter.
PowerPoint Kursus It-biblioteket, april 2007 Underviser: Marie.
Henrik Johansen 1.2 Roskilde Tekniske Gymmnasium.
Snak med din sidemand om dette et par min.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
L Synkront net-baseret samarbejde - kursus ved Morten Knudsen og Thomas Ryberg.
Tv-reklame.
Magien bag en grøn Tuborg
Andreas, Busola, Emma-Amalie, Johan og Mie. Gruppefordeling Emma-Amalie – Leder Busola og Mie – Interviewere / tekstforfattere Johan – Fotograf Andreas.
Profilfag Julemarked Alle er på padlet i gruppen og har materialet fra sidste gang Alles padlet skal I dag kl indeholde: 1. Det der mangler fra.
Reklame & Markedsføring
Markedskommunikation
Hvordan skabes sammenhæng mellem teori og praksis
Verdens værste bødler Sagprosa.
NYHEDSARTIKLEN Denne præsentation er udarbejdet på baggrund af hjemmesiden Avisen i undervisningen (Nyhedshistorien:2014) og (Design:2014)
GRAFISK DESIGN HVAD SKAL VI PÅ KURSET OG HVAD ER GRAFISK DESIGN Vi møder ordet design første gang 1500 tallet i et engelsk leksikon. ”Skitse til noget.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Milles Univers Brainstorm til website til tv serien Mille.
Reklameanalyse Walkthrough.
Ipk-model.2 idé Ideen med at modellere en interpersonel kommunikationssituation – set med videnskabsteoretiske øjne er at vise og give overblik over :
INTERPERSONEL KOMMUNIKATION MODEL 1
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Sitet og børns livsverden Camilla: Brugercentreret design Mette: Designproces og anbefalinger Flemming: Sitets samspil med andre medier og børns livsverden.
mens animationen kører afprøve andet design
Animationen laves i PowerPoint. Her er indsat 2 billeder.
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
Reklameanalyse.
Læremidler til MADKAMP Kirsten Marie Pedersen UC Lillebælt/ Læreruddannelsen på Fyn.
Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
AFSÆTNING C - Markedsføringsplanen - Praktisk segmentering.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 2: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Erhvervsskolen Nordsjælland Milnersvej Hillerød telefon Projekt om teknisk tegning, design og produktudvikling.
Kursus i Wordpress Lær at lave indlæg og kalenderbegivenheder v/ Hjerteforeningens webredaktør Mads Louis Orry.
Markedsføring og reklame
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Arbejdsgangsanalyse En arbejdsgangsanalyse i begyndelsen af projektet
Din uddannelse – it-baseret November 2018
Præsentationens transcript:

Kapitel 5 Den kreative strategi Del 1 Kreative teknikker / idéudvikling og budskabsindhold og -udformning Kapitel 5 Den kreative strategi

Fase modellen Formulering af opgave. Vejviser: Definere og formulere opgaven kort og præcist Idéskabelse På med ja-hatten. Jo flere idéer jo bedre Idéudvikling Associationskæder, nye idéer, brainstorming. Afliv de HELT urealistiske Idévurdering Idéer gennmgås systematisk og stilles op mod opgaveformuleiring. Lav aktionsplan (hvad der skal gøres, hvem der gør det, hvornår det skal gøres. Lægger op til kampagneindholdet dvs. indhold og udformning-

Budskabsindhold og - udformning Målrettet – man kan ikke være kreativ over for alle Annonce er et massekommunikationsmiddel. Hvad sål: Skal den læses af så mange som muligt? Eller skal den rettes mod en snæver præcist udvalgt målgruppe? Jo vi opfatter os ikke som en masse men som individer Skal fænge her og nu En reklamekampagne er baseret på flere medier . Dvs. der skal være en rød tråd - eller gennemgående tema. Manipulative og informative reklame manipulativ appelerer til modtagerens følelser (esp, psykiske behov og sociale købemotiver). Informativ, appellerer til at oplyse modtager om produktets egenskaber (usp, fysiske behov og rationelle købemotiver) Kommunikative hjælpemidler Kommunikator, kan være et objekt (sut), person (Helene Christensen)  testimonialt  vampyreffekt , ting (sut), figur (Harry), produktet selv (brystpumpe), dyr (chimpanse Bodum) PAS PÅ DECEPTIV DVS. UTROVÆRDIG REKLAME Når idéen er på plads, skal budskabsindholdet og udformningen gennemtænkes. Budskkabet er et udtryk for, hvad afsenderen ønsker at fortælle i sin reklame – direkte såvel indirekte (eksplicit / implicit) Budskabet skal være enkelt og relevant for produktet. Det skal gøres klart, hvem målgruppen er, og hvilket formål reklamen har. Det er grundlanget for at fastlægge reklamens budskabsindhold

3 TYPER MEDIEGRUPPER Trykte annoncer i dagblade m.fl. Standardelementer: overskrift, illustrationer, underrubrik, brødtekst, lo go, firmanavn, pay off/slogan. Starter med en rough og slutter med den færdige annonce. 4 designparametre: fysisk form, typografi, illustrationer og farver. 3 vigtige faktorer: funktion = klar letlæselig tekst, æstetik = harmoni i reklamen, ratione l le overvejelser = proces og omkostninger Tv- og biografspot og website. Fremtrædende plads som primær middel lige fra korte spots, teasere til repetionsformål. Brug AIDA-modellen. Storyboard kan bruges i produktionsfasen brug f.eks. Powerpoint og vælg udskriv ”3 dias” Outdoor og redioreklame Er typiske sekundære medier. Eksponering er kort ofte flere gange dog ikke stationære trafikreklamer, som f.eks. Buspassagere møder inde i bussen. Moderne teknik muliggør kreative udformninger lyd og bevægelse

Jeres opgave Udvælg et produkt, en virksomhed Brug fase-modellen og dokumenter den. Arbejd med budskabsindhold- og udformning. Benyt de 3 mediegrupper som midler til at få samme budskab ud. BRUG POWERPOINT og benyt tekst, billeder, lyd, videoklip, figurer oa.