Introduktion til borger.dk-uge 2011

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
QR-koder.
Advertisements

Caseoplæg om Facebook.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Hvad skal vi i dag? Hvad er NemID?
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Hvad ska´ jeg med kommunen? Er du mellem 15 og 25 år? Og vil du se DIN borgmester danse GANGNAM STYLE ? Måske er din kommune ikke så kedelig - som du går.
1 Hvordan gør vi bibliotekerne interessante for andre samarbejdspartnere i forhold til it-svage og it-læring? It for alle – nå ”glemte” grupper gennem.
Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Fuld digital kommunikation i 2015 – hvordan hjælper vi bedst dem, der ikke kan? Kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen.
Kreativt koncept – eDag3 den borgerrettede kampagne
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Gruppe - Hvidovre. Information og kommunikation Formålet er at fremme informationen og kommunikationen mellem de to institutioner og gøre børnene og de.
Elevernes digitale dannelse
Gov 2.0 Fra portaler til borgernes lommer
Nyt om borger.dk september 2010
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Informationsspecialist Vibeke Luk
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
MGM direct mail til nuværende medlemmer september 2010 uge
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
Kampagneaktiviteter September – December 2006 v/Gitte Casparij, Microsoft.
INTRODUKTION. PROGRAM o Hvad er o Hvad kan jeg bruge det til? o Hvordan gør man? o Prøv selv /opgaver o NemID o ”Min side” og ”Post” o Opsamling ?
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Introduktion til eDag3- kampagnen og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. kampagne og konferencemedarbejder Karina Velling Olesen, IT- og Telestyrelsen.
Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige 2013.
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Introduktion til informationskampagnen Ved projektleder Xenia Nedergaard Nectar Communication.
Version 3.1 Velkommen til introduktion af Digital Post PS: Er du dårligt hørende eller seende, så flyt venligst op foran. Side 1.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
VUC Erhverv Vestegnen. En verden VUC Erhverv Vestegnen.
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Copyright NetBooster 2013 Detailhandlens digitale muligheder.
Knallertkampagne ”Har du styr på din søn?”.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
- sikkert og enkelt netværk for ældre
Netværksmøde for praktikere. Inden man går i gang med DDB Den typiske process: Planlægning/Design/Produktion/Lancering Vi starter midt i produktiondelen.
video. Fællesoffentlige digitaliseringsstrategi: Alle over 15 år skal have NemID og Digital Postkasse efter november.
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
Bestyrelsesdag Middelfart Generationsskifte i korpsene - fornyende organisation.
Digital Post – kommunikationen til borgerne
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Et økumenisk projekt. Der er mulighed for sjælesorg og bibellæsning i kirken. Men: De unge kommer ikke til præsten i kirken De unge kommer ikke til bibelaften.
Palles Gavebod og fremtiden i DDB Samling af udviklingskræfter og strategisk fokus giver flere muligheder for at udvikle et nationalt, velfungerende digitalt.
Introduktion til Kontaktforældrerolle Og videreudvikling d. 21. oktober 2014.
Grunde til at jeg elsker dig
Alle veje fører til handling Det nye borger.dk Jeanette Leah Vinther Vejle Bibliotek 4. oktober 2012.
Hva´ska´jeg med kommunen?. Når du har tid og lyst….. Fokus – kommunikation: -når DU har TID og LYST så kan du søge SU, flytte adresse, bestille et sundhedskort,
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette.
Hvordan får man mest ud af Forældreintra
Indhold og nyheder på borger.dk maj 2009 Kommunikationsmedarbejder Christer Bøgh Andersen
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Målgrupper og netværk Målet er at få børnene ud og få sat en dagsorden om børns brug af naturen. Målgruppen er de voksne, der tager børnene i hånden eller.
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Kampagne for DIGITal Post
På vej til succes med obligatorisk selvbetjening Hans H. Jensen, vicekommunaldirektør.
Idékatalog Inspiration til arrangementer og aktiviteter i uge 46 og 47
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Efterskolernes Dag Inspiration til kampagnen Erfaringer fra Danmarks Indsamling Idekonkurrence på Facebook Sparring med elever fra Ryslinge Elevtræf.
+ Hjemmesider Kommunikation Opbygning Sprog. + Kommunikation på hjemmesider.
Idékatalog Inspiration til arrangementer og aktiviteter Gå ind på www
Inspiration til at udbrede NemSMS til borgere
Tanja Louise Weis, Erhvervsstyrelsen
Præsentationens transcript:

Introduktion til borger.dk-uge 2011 v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette Leah Vinther, Center for borger.dk 5. oktober 2011

Formål med borger.dk-ugen Øge borgernes brug af Min Side på borger.dk Min Side er i fokus denne gang, kendskabet til borger.dk i forvejen er ret stort. Efter eDag3- kampagnen var det 85 % mod 75 % før kampagnen. Det er fjerde gang vi afholder borger.dk-uge. Første gang var i 2007, 2008 og 2009. Sidste år havde vi jo eDag3-kampagnen!

Flytning er omdrejningspunktet Min Side er i fokus, og for at få folk til at gå ind på Min Side, koncentrerer vi os om den livssituation man er i, når man skal flytte Tanken er at gøre det interessant for borgerne at gå ind på Min side.Her ”lokker” vi med et tilbud – FLYTNING. Når de først er indenfor, kan vi fortælle dem om alt det andet man kan på Min Side.

Når du skal flytte kan du på Min Side: Melde flytning til folkeregistret Melde flytning til Post Danmark Skifte læge Søge boligstøtte Søge indkomstoplysninger via SKAT Tjekke digital post fra banken, se lønsedler mv. Ejendomsvurdering

Kampagnens målgruppe Primær målgruppe af 18-40-årige. Delmålgruppe 1: Småbørnsforældre – børn 0 til 10 år Delmålgruppe 2: Unge – 18-29-årige Med tanke på flyttesituationen, har vi valgt denne målgruppe!

”Mini-eDag3-kampagne” Samme kreative koncept Samme hovedbudskab: Det skal være nemmere at være på nettet i Danmark Begrænset budget – ikke en klagesang, men… Muligheden for at genbruge alt det gode fra eDag3-kampagnen!

Biblioteker og borgerservicecentres rolle og betydning for kampagnen Sikre kampagnen den nære kontakt med borgerne Sikre noget rart og velkendt – den personlige kontakt Skal bl.a. udfylde det hul, som annoncering og pressehistorier ikke kan Ambassadører for kampagnens budskaber – distributionskanal.

Materialer Plakater – Genbrug og en ny om flytning! Flyer om Min Side Flyer – ”Gør dig selv en online-tjeneste Go-Cards - ”Find dig selv på Min Side” Flyttekort på posthuse og i postbutikker Gulvmærkat – ”Her kan du gå på borger.dk” Pressemeddelelse Reklamefilm til OBS i uge 46, 47 & 48 på DR, Indholdskanalen og skærme i bibliotekerne Screensavers Undervisningsmateriale og demomiljø om Min Side og flytteløsning på borger.dk Vi distribuerer pakker med trykt materiale opg merchandise til biblioteker og borgerservicecentre og sørger for information om hvordan materialet tænkes brugt.

Online-annoncering Bannerannoncer Delmålgruppe 1:Småbørnsforældre – børn 0 til 10 år Forældreintra, Netsundhedsplejersken.dk, Netdoktor.dk, Sundhed.dk, Børnemagasiner, Min.mave.dk, Libero.dk, pampers.dk, kvindeforaer, Børn i byen, Dr’s sundhedstema, Nyhedssites, Forbrug.dk, Tænk.dk, Palles Gavebod.dk m.fl. Delmålgruppe 2:Unge – 18-29-årige Boligportaler, kollegieportaler, Uddannelsesguiden.dk, Boliga, Jobportaler, Freetrailer m.fl.

Den øverste tekst bibeholdes, men punkterne på tidslinjen bliver ændret, så emnerne passer til vores to målgrupper: 1. De unge, 2. Forældre til børn mellem 0-10 år.   Emnepunkter på banner til de unge, curser er placeret ved flytning: Uddannelse, SU, bolig, flytning, post, skat   Emnepunkter på banner til forældre til børn mellem 0-10 år, curser er placeret ved flytning Pasning, skole, bolig, skilsmisse, flytning, post

Mere online… Google Adwords Når vores målgruppe fx søger på ord som flytning, bolig, leje, kollegium osv. vil vores annoncer dukke op i højre kolonne i søgeresultatet på Google. Banner/kampagnefelt på kommuners og bibliotekers hjemmesider i borger.dk-ugen Aftale med kommuner om at indsætte borger.dk-logo + kort tekst på deres digitale ”brevpapir” kampagnefelter på udvalgte sider på borger.dk om flytning og Min Side. Fungerer som landingsite for bannerannoncer

Merchandise Bolsjer Cykelsadelbetræk til voksne Cykelsadelbetræk til børn Klistermærker Badge til frontmedarbejdere

Aktiviteter Aktiviteter i børnebibliotekerne – inspirationsark Aktivitetskatalog på Partnerforum Konkurrence med jagt på Folmer i biblioteket ”Find Folmer og dig selv på Min Side” Test på borger.dk – ”Find Folmer – og se hvad du kan på borger.dk’” Presseaktiviteter Ophængning af plakater i lægekonsultationer, på skoler og institutioner

Tegninger til test & konkurrence, hvor man skal finde Folmer Vi arbejder på at finde præmier… Links fra Bibliotek.dk og kommuners og bibliotekers hjemmesider…

Én fælles platform – borger.dk Fra den 17. oktober, kan biblioteksnetværket og Digitale Ambassadører på Partnerforum finde informationer om borger.dk-ugen og downloade fx undervisningsmateriale, reklamefilm, pressemeddelelse til lokale og regionale medier, kampagnefelter til kommunernes og bibliotekernes hjemmesider osv. Demomiljø klar til download fra ca. midten af november. https://www.borger.dk/borger-dk-ugen/

Tidsplan Uge 41: Skriver og informerer begge netværk om forventninger, levering af materialer osv. 17. oktober: Information og materialer til download på Partnerforum https://www.borger.dk/borger-dk-ugen/ 14. November – uge 44: Distribution af merchandise og materialer til biblioteker og borgerservicecentre. Uge 47: Indrykninger på onlinemedier Uge 46&47: Gocards på caféer landet over

Nyttige links Partnerforum: https://www.borger.dk/borger-dk-ugen/

Kontaktinfo Projektleder Jeanette Leah Vinther: 72 31 91 53 eller jevi@itst.dk