For tilflytteren: • Vi skal overbevise om rammerne for optimal integration og trivsel for tilflytteren og dennes familie. • Skærpe interessen for byen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

Caseoplæg om Facebook.
Integration og fastholdelse af udenlandske arbejdstagere og deres familier v/ Departementschef Claes Nilas, Integrationsministeriet Welcometo konference.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Introduktion for byrådet
Carsten Grube for CASA:UNA Malaga For det danske ejendomsfirma, CASA:UNA, varetog jeg følgende opgaver: : Ejendomsmægler, Fokuskoncept.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Vi gennemførte en række interview ifm
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Bliv klogere på salg til kommuner Dialog-workshop –
Bibliotekernes fælles e-læringsportal. Samling af små kurser om hverdags-it Gøre borgerne i stand til at udnytte de digitale muligheder.
DM I OFFICE Dagens program Spørgsmål Tilmelding til DM i Office E-læring til selvstudie Inspiration til programmerne Hvad er MOS og hvad kan jeg.
Oplevelses Booking Alle Fyns turistoplevelser samlet i én butik Oplevfyn.dk Vi giver vores gæster mulighed for at planlægge, booke og købe en komplet ferie.
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Visioner for idrætten Høje Taastrup Kommune 2006 – 2009 En opfølgning.
Welcometo.dk Guldborgsund.
Fundraising i Favrskov Kommune Møde i Grønt Råd 14. november 2013.
Viral Markedsføring Nicholas og Simon.
Offentlig Integrationsmodel (OIM)
I forlængelse af tydeliggørelsen af talentbegrebet, hvordan kan I så udvikle en læringsplan for talenter i forhold til de resterende ikke talenter? • Udvælgelse.
Undervisning Klasseundervisning Elevernes oplæg Fælles læsning
ETwinning GRÆNSEOVERSKRIDENDE DATING sådan og derfor Den lovmæssige baggrund for internationalisering i skolen SkoleIntra Kolding
”Hvordan kan Sønderjylland klare konkurrencen
Generalforsamling 20. marts 2014
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Undervisning Klasseundervisning Elev oplæg Fælles læsning Fig. Beskrivelse (analyse) Opgaveløsning Film og efterfølgende diskussion Gruppearbejde Laboratorium.
Fremtidens Borgerservice i Grønland Peter Schultz 9. marts 2010.
Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige 2013.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Faggruppen Ledelse, Kompetence og Organisation DELTAGELSE I JOBMESSER - EN VEJ TIL PROFILERING OVERFOR POTENTIELLE MEDARBEJDERE Ole Møller Teknisk Direktør.
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Fødekæden Marketing Web Markedsføring PR Netværk: Events, messer m.v. Direkte kontakt Telefonsalg Rundvisning Opfølgning på tilmelding Kurset Kommunikation.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Research & Innovation Projekt 1 Gruppemedlemmer: Anders, Bitten og Janne.
Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Præsentation af Feel like Maj Ideen Et værktøj til at finde frem til de af destinationens oplevelser, som bedst matcher gæsternes ønsker og behov:
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Fælleskomponenten ”Vis Stedet” – reducerede udviklingsomkostninger og større genkendelighed og sammenhæng på tværs ved brug af geodata Arne Simonsen Kort.
”Sociale medier i jobsøgningen”
Konference Internationalisering – velfærd og udvikling ”Internationaliserings perspektiv for rekruttering, efteruddannelse og.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Højskolernes Internationale og Europæiske arbejde Resultater fra undersøgelse forår 2006 På baggrund af besvarelser fra 74 ud af 79 højskoler.
Etnisk Råd Grøndalsvængets Skole. Hvorfor lave et Etnisk Råd? I Københavns kommune har man lavet en udviklingsplan for hvordan byens skoler skal arbejde.
It-kompetente borgere. Stevns Kommune indbyggere En kommune på kanten Digitaliseringsgrad Stevns Bibliotekerne 3 biblioteker, 70 ugentlige åbningstimer.
Hva´ska´jeg med kommunen?. Når du har tid og lyst….. Fokus – kommunikation: -når DU har TID og LYST så kan du søge SU, flytte adresse, bestille et sundhedskort,
Formidling og informationsarkitektur Christina Mette Thorarinn.
Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette.
Senior Festival Hvor ord svigter, ”taler musikken” Udarbejdet af: Peter, Younas, Katarina og Nina.
Salg til det offentlige - Næsten det hele er sandt!
C4 i Hillerød Handel Turisme, kultur, sport Uddannelse Erhverv C4 Sammen er vi stærkere! C4 er en medlemsbaseret paraplyorganisation, der samler Hillerøds.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Kristina G. H. Kristensen Kommunikation og it eksamen 22. juni 2009 kl – Opgave: Markedsføring af Kulløse miljømesse.
Konference 1. marts 2012 Rekruttering og profilering Fremtidens medarbejdere.
RÅDMANDEN Kultur og Borgerservice Aarhus Kommune.
Ahlmann-Skolens vision Trivsel og læring - i et trygt miljø med gode traditioner og engagerede og anerkendende medarbejdere, elever og forældre. 8 pejlemærker.
Veje til deltagelse Unge i Fælleskaber Damir Balalic.
Sport & fritid Customer Insight paper Kort udgave, April For dig der arbejder med e-handel indenfor sports- og fritidsindustrien.
Case: Lirumlarum Ét samlet serviceudspil til gavn for danske virksomheder og udenlandske jobsøgere.
Landdistrikter/Yderområder Hvad er et landdistrikt? Hvad er et yderområde? Kan vi afgrænse begrebet ”landdistrikt /yderområde” på en nutidig måde? Natur.
Salg til det offentlige - Aarhus Kommune. Public Intelligence: Vi har lavet de fleste fejl selv. Peter Julius Public Intelligence rådgiver virksomheder,
Integrations- og oplæringsstillinger Etablering af integrations- og oplæringsstillinger i Haderslev Kommune.
Tænke Tank Gruppen Bosætning Præsentation af ideer.
Der startes mange nye danske virksomheder hvert år
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Jan Christiansen KUU.
Hvordan vil vi samarbejde fremover?
Medie Portfolio Video præsentation af dig selv. Fornavn og efternavn.
Præsentationens transcript:

For tilflytteren: • Vi skal overbevise om rammerne for optimal integration og trivsel for tilflytteren og dennes familie. • Skærpe interessen for byen. • Stimulere lysten til at flytte. For virksomheden: • Værktøj til rekruttering. • Tilfører brandværdi til virksomheden. Velkomstpakke - formål

Vi forestiller os en indbydende og tillokkende info-pakke om Syddanmark, især Esbjerg, Sønderborg og Fyn med fokus på: • Erhverv: præsentation af virksomheder, jobtrends, iværksætteri, partnerjobs. • Familie: skoler, velfærd, dagpleje, dagsinstitutioner, sygehus, læger. • Fritid: interesser, kultur, musik, foreningsliv. • Bosætning: boligtilbud og boligformer, shopping. • Generel info: korte, præcise og relevante stamdata omkring indbyggere, kommunen, værdier m.m. Målgruppe:Virksomheder Rekrutterings- og vikarbureauer Potentielle tilflyttere fra ind- og udland Allerede bosiddende Sprog: Som min. Dansk og engelsk Velkomstpakken

• At min. alle partnervirksomheder anvender pakken. • Langtidsholdbar. • Let, kort, spiseligt og brugervenlig. • Funktionel for alle. • Distribution let og billig. • Budskab ud om velkomstpakken, når produktet er klart. Succeskriterier

Lancering af produkt ”Velkomstpakke” Markedsføringsmateriale ligger hos: Virksomheder, borgerservice, uddannelsesinstitutioner, andre offentlige myndigheder (skat m.m.). Markedsføring: Bureau fastlægger et skarpt medie/markedsføringsmix (tryk, video, app, portal, sociale medier, annoncering, messer, events, newsletters m.m.). Ved jobsamtaler hos partnervirksomheder. Møder om partnerjobs bliver afholdt hos Best Brains. Forventet dato for lancering: 1. juli 2013.