Velkommen Niels Møller.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Egå Gymnasium Dialog mellem fagene og erhvervslivet Startkonference 5. September 2011.
Advertisements

Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
Odense Congress Center
Velkommen til Kick off for ”Broen til bedre sundhed” #BTBS13.
Invitation til seminar om Danmarks første plejecenter som OPP Kolding Kommune præsenterer kommunale erfaringer og overvejelser bag gennemførelsen af udbuddet.
Velkommen til Mentoruddannelse
Kan du finde rundt i it-junglen? Velkommen Brønderslev den 23. november 2010 EG A/S BASIT Dansk Byggeri.
ATV-SEMAPPKan fødevarer blive forurenet med metal under produktion? 1 Torsdag d. 6. oktober kl på DTU Mødet arrangeres af • MetalinFood projektgruppen.
Velkommen til workshoppen Blindgyde eller karrierevej - kundecentret som en integreret del af koncernen Drivsel – drift og trivsel i call centre konference.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Landlivs seminar den 24.november 2012 Hvad er der brug for på landet: Nytænkning af landdistrikter? Alt det praktiske v. Mona Hvid
Formidling i selvbetjente biblioteker
Intern survey uge 45.
Den anerkendende tilgang fra ord til handling
Powel Dagene Danmark 20. – 21. Maj 2014
Konference 14. april ’10 Forskerparken i Odense Ressourceregnskab i øjenhøjde Konference og repræsentantskabsmøde Den 14. april 2010 kl –
Modul 5 Videndeling, visitering og virksomheder. Kvalificeringsforløbets opbygning Modul 1.Udfordringen og kendskab til hinanden Modul 2.Praktisk viden.
BK Friheden 98 Teplice (Tjekkiet) 31/3 – 4/
Erfamøde – itSMF hos Bankdata 20. juni 2012
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
2011XXXXX Golfklub FLERE GOLFSPILLERE I DANMARK •”Et overblik” •Udviklingskonference.
EU Callcenter projektet
Velkommen til en spændende dag, hvor det handler om tobaksforebyggelse blandt socialt udsatte. Jeg hedder Helle Stuart, jeg er projektleder i Røgfrihed.
SAB seminar , lørdag kl – 13.15Introduktion og velkommen til SAB seminar v/ John B. Sørensen kl – 13.45Diskussion af AlmenBolig+ konceptet.
Velkommen til Sundhedsfagligt Forum. Udarbejdet af Dorthe Overgaard, seniorforsker og sundhedsfaglig forskningsleder Velkommen til Sundhedsfagligt Forum.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Velkommen til Ø90 kursus.
Efteruddannelse i Bioteknologi Kursus A. Kursus indhold.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Konference 1. december ’09 på Fredericia Gymnasium Konference om opfølgningsarbejdet på kvalitetsundersøgelser Den 1. december 2009 kl – på.
Fælles kompetenceudviklingsdag 22. maj 2012, CABI.
Velkommen til konsulentuddannelsesdagen 18. marts 2010.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Kompetencegrupper i Danske Bank’s Koncernkundelinje Kompetenceudvikling i en hektisk hverdag v/Sannie Friis.
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
Midtvejsseminar den november 2010 Midtvejsseminar for modelkommunerne november 2010.
3D og FOT - dagen Program for 3D og FOT-dagen 4. marts 2009 kl. 9:30-16 i Århus Jesper Skovdal Christiansen Sekretariatschef for Geoforum.
Velkommen til SkillsCamp Uge 42
Ansvar, indflydelse og udvikling i Nykredits Kundekontaktcenter
Til orienteringsmøde om tidlig SFO start
VirksomhedsnetværkCabi – Danmarks største netværk for socialt ansvarlige virksomheder 1.
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Arbejdsmiljøløsninger i callcentre drevet af benchmarking og videndeling i netværk Velkommen til afslutningskonference i AMICA-projektet Bedre arbejdsmiljø.
Velkommen til Kick-off Grøn it – fra grønne holdninger til grønne handlinger Mandag den 28. april 2008.
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Workshop for forsvaret Kompetenceudvikling og samarbejde i lokalområdet – fra ord til handling.
Velkommen til Kulturseminar TIRSDAG 10.00Velkomst og introduktion til program, Konferencesalen. TEMA 1 ’NY STRATEGI FOR DET INTERNATIONALE KULTURSAMARBEJDE’
Velkommen til Konference om det opsøgende arbejde 13. Oktober 2011 Anne Birch, UNIC.
Velkommen til Mød Microsoft
SkillsCamp x 2 9. – 11. feb & 13. – 15. feb
Kursus i tilgængelighed. Praktisk Sensus Undervisere –Lars Ballieu Christensen –Jacob Nielsen –Magnus Kjøller Lou Praktiske information –vand, toiletter,
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Velkommen til 2. undervisningsgang Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Elbilpartnerskabsdag Michael Rask og Andreas Moltesen.
Strategiseminar 28. og 29. januar 2008, Bogense Velkomst Praktiske forhold Programoversigt for de to dage.
Velkommen til Årets arbejdsmiljøtopmøde i Industrien
Teamorganisering og –udvikling i Nykredit 7. og 8. marts 2006.
Kompetencerejsen Program informationsmødet 14. maj Velkomst ved Henrik Hjortdal, SCKK Hvad karakteriserer et godt forskningsmiljø?
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
VELKOMMEN BRANCHEORIENTERINGSMØDE Agenda Velkommen Praktiske detaljer REACH - den politiske proces Henrik Søren Larsen, Miljøstyrelsen REACH - set.
KREDS MIDT TRÆF VELKOMMEN 1. INDHOLDSSIDE MED PUNKTOPSTILLING Tekst med Punktopstilling PUNKTOPSTILLING For at skifte til Underoverskrift i Fed tekst.
Offentlige data i spil. 10: :05 Velkomst 10: :30 ”Offentlige data i spil”, Christian Lanng, IT- og Telestyrelsen 10: :00 “Tal i bevægelse”,
SkoleIntra SkoleIntra træf 1 –2 Marts 2006 Ole Windeløv, UNI-C.
Konference om telepsykiatri Fredag den 16. januar 2009, Søndersøparken, Viborg.
Indsæt billede her Kortforsyningsseminar Torsdag d. 31. marts 2011 Søkvæsthuset Overgaden oven Vandet 62B.
Jens Ole Christiansen itSMF erfamøde hos Bankdata 20. juni 2012.
@CRMUG Agenda  8:30 - 9:00 Registrering og kaffe  9:00 - 9:30 Bordet rundt – kort præsentation primært af nye  9:30 -10:30 Præsentation af DGIs CRM.
Program Hovedudvalgets døgnseminar november 2009 KrybiLy Kro.
Erfaringer og metoder til at arbejde med social kapital
Præsentationens transcript:

Velkommen Niels Møller

Projektets formål og mål Servicekvalitet og effektivitet Bedre arbejdsmiljø Udvikling af vidensarbejdet Udvikling af et koncept for organisations- og kompetenceudvikling

Om projektet Der er gennemført udvikling af arbejde, organisation og kompetencer i tre store danske kontaktcentre 700-900 medarbejdere og ledere har deltaget i udvikling, uddannelse og forandring Medarbejdere, ledere, konsulenter og forskere har sammen skabt et positivt udviklingsperspektiv for kontraktcentre Resultat: Opskrifter på, hvordan arbejdet kan udvikles i kontaktcentre så medarbejdere, kunder og virksomhederne får glæde af det. Fortæl om designet af aktionsforskningen/interventionsforskningen. Det er gennemført i praksis og målt og vejet.

Opskrift på: Hvordan kan man organisere arbejdet så det giver: Samarbejde, ansvar og selvforvaltning Professionel vidensdeling og kompetenceudvikling Variation og udvikling i arbejdet Bedre kundeservice Fastholde effektiviteten

Opskrift på Hvordan skal forandringsprocessen ledes? Skab en fælles vision mellem ledere og medarbejdere og inddrag medarbejderne i forandringsprocessen Find sammenhængene mellem medarbejdernes, kundernes og virksomhedens behov og skab motivation herudfra Udvikling, træning og uddannelse skal ske i dagligdagen Forandringsprocessen er omfattende og kræver aktive ledere på alle planer

Projektet Fire virksomheder: TDC, Nykredit, Danske Bank og SEAS NVE EU Socialfond 15 mio plus 15 mio kr 2003-2005 DTU, TeamArbejdsliv og Handelsskolen Sjælland Syd

Tirsdag formiddag 9.00 Registrering og morgenbrød 9.30 Projektets baggrund og intentioner. Velkomst v/ projektleder Niels Møller, DTU 10.00 Introduktion til virksomhederne og forskerne i Callcentre. v/ underdirektør Henrik Olsen, Danske Bank, kundeservicechef Lisbeth Willumsen, TDC, og underdirektør Arne Sørensen, Nykredit 11.00 Kaffe/te 11.20 Fra kontrol til udvikling i Oplysningen, TDC v/Lisbeth Willumsen 12.00 Frokost

Tirsdag eftermiddag 13.00 Parallelle workshops: 1. Ordet på bordet Lokale 3, stuen 2. Medarbejderinddragelse Lokale 5/6, 1. sal 3. Fra undersøgelse til forandring Flexrum, 1. sal Lille pause 14.30 Styrket kundebetjening gennem et kompetent arbejdsfællesskab v/Niels Møller, DTU 15.15 Pause m. kaffe, kage og frugt 15.45 Udvikling, ansvar og indflydelse i Nykredits v/Ane Sørensen, Nykredit 16.30 Hvad spørgeskemaerne viste v/ Inger-Marie Wiegman, TeamArbejdsliv 17.15 Afrunding på dagen v/ Niels Møller, DTU 17.30 Vin, snacks og en ny video

Onsdag formiddag 8.30 Morgenbrød 9.00 Velkommen til 2. konferencedag v/ projektleder Niels Møller, DTU 9.15 Hvilke kompetenceudviklingsformer og værktøjer er der udviklet i projektet? v/ konsulent Lise Barfod, Kundeservicegruppen 10.00 Kompetenceudvikling i en hektisk callcenter-hverdag – nye metoder v/ sekretariatschef Sannie Friis, Danske Bank 10.45 Kaffe/te 11.05 Parallelle workshops: 1. Når medarbejdere coacher hinanden. Lokale 3, stuen 2. Teamorganisering og teamudvikling. Flexrum, 1.sal 3. Faktabaseret ledelse – om at gøre driftsmålene klare og vedkommende. Lokale 5/6, 1. sal

Onsdag eftermiddag 12.30 Frokost 13.45 Parallelle workshops: 1. At skabe medarbejdertrivsel i et callcenter. Lokale 5/6, 1. sal 2. Blindgyde eller karrierevej? Lokale 3, 1. sal 3. Hvordan kan erfaringerne bruges i offentlig borgerservice. Flexrum, 1. sal 15.15 Pause m. kaffe 15.30 Paneldebat mellem virksomheder og forskere: Hvordan ser det ud på projektets bundlinie? 16.30 Afslutning v/ Niels Møller, DTU