Implementering af it-system

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Anskaffelse af ny teknologi
Advertisements

Katalog over nationale standarder på sundhedsområdet.
Arkitekten og innovationen ? -Hvornår går det godt -hvornår går det skidt -og hvorfor er det nu det gør det Er der for arkitekter en modsætning - fx mellem.
Web 2.0 Teoretisk viden.
Værdistrømsanalyser.
Det nye BBR – hvilke web-services er til rådighed
Introduktion til kriterium 4 Partnerskab og ressourcer Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.
IM-Strategi.
Rådgiverseminar Schneider Electric Danmark A/S 1 Den globale specialist i energiovervågning video – inspiration - produkter.
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Sikring af tilgængelighed er en proces!
‘Et kig ind i fremtiden: Mobile og pervasive systemer’ (Pervasive Healthcare i Holstebro) Simon Bo Larsen Ole Langvad Wessby Alexandra Instituttet Sekoia.
Hvor mange EPJ-systemer skal Danmark have? Kan SOA fx levere varen? Hvem skal bestemme standarden? Søren Lauesen IT-Universitetet i København
“Hvad har vi på hylderne?”
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
E-commerce hos Bon’A Parte
SLP 4 Samarbejde med vejleder Planlægning og styring
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
Grontmij Grontmij Status på udvikling af ny JordWeb ENVINA JORD 25. September 2013 Copyright © 2013 Grontmij A/S | CVR Musikhuskvarteret - Aalborg.
Virksomheder - definition
Forandringsprocessens risici og den indre sammenhæng i processen
Krav til funktionalitet i fremtidens flådestyringssystem
ERP-systemet Al Dente.
Helle Ulrichsen Screening i et organisatorisk perspektiv Hvad er konsekvenserne af indførelse af screeningsprogrammer?
IT Service Management – JP/Politikens Hus
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
WorldIQ A/S - Technology Briefing
Jesper Johansen, Stifter, Installers A/S
DFM’s formand, Ole Emil Malmstrøm,
Køb og drift af tilgængelige netsteder lbc/ /2.0.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
27 FEBRUAR 2013 XXX 1 Region Midtjylland OPP og OPI Ulf Kjellerup, COWI.
Agenda Brug af NemHandelsregistret eOrdrer Compliance på rammeaftaler Datakvalitet i faktura Vejledning til UTS PEPPOL gateway Nordisk Forsendelsesadvis.
Kristian F. Thomsen infrastructure specialist i edgemo Claus Egeberg-Gjelstrup infrastructure specialist i edgemo
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Seminar Nyborg Strand 3. maj 2011 Nortec System A/S Seminar Nyborg Strand 24. april 2012.
Quality Management Systems
EBF seminar - Tirsdag den 24. april 2012 Velkommen til MIELE A/S.
Nyt Fælles Bibliotekssystem
E-handel og FM Program: Kl Introduktion
Rambøll Managements definition af it-governance
Præsentation af systemejerens ansvar
En præsentation af Primavera Risk Analysis Vælg i menuen: Om West Soft Om Oracle – Primavera Alment om Risk Analysis Et eksempel Avancerede funktioner.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Kursus i tilgængelighed for webmastere, informationsmedarbejdere, redaktører, indkøbere og it-chefer.
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange Hvorfor måle? Tilfredsstille eksterne interessenters behov Få fokus på fakta Få overblik over hvad tid og ressourcer.
Matematik A på hhx v/fagkonsulent Marit Hvalsøe Schou.
Serviceorienteret arkitektur SOA. SOA bygger på Der findes en serviceleverandør, som udstiller en formåen til at udføre en veldefineret og afgrænset aktivitet,
Forberedelsesfase: Projektetablering Fokuseringsfase: Strategianalyse
5 år med ESCO- hvad er erfaringerne og alternativerne? Jesper Ole Jensen, Statens Byggeforskningsinstitut, Aalborg Universitet Susanne Balslev Nielsen,
Om Bookingprojektet og Orbit i drift nu Velkomst
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Byggeri og Teknik Landbrugets 3D-stalddesign Konsulent Benjamin B. Andersen og landskonsulent Niels H. Lundgaard.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialicerede funktioner  Fagligt kompetente medarbejdere  Lille helhedforståelse.
Anvendelse af produktmodeller i byggebranchen
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET NY ØKONOMIMODEL Overordnet beskrivelse af formål og proces, marts
 Hvad var de pædagogiske udfordringer?  Hvad var vores behov og ønsker?  Hvad var udslagsgivende i forhold til jeres valg?
Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration
Vejforvaltning med vejman.dk V/Paul Stühler, projektleder vejman.dk MapInfo konference 2006.
SuperNovaONLINE. Projekt beskrivelse Programmet kører på central server Flere fra foreningen kan få adgang til samme regnskab – idrætsmodul Backup foregår.
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
CASE: Udvikling af system til optimering af kassebemanding
Effektmåling - kvalitative målepunkter
Repræsentantskabsmøde BS’61
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Øget professionalisme som resultat af fokuseret uddannelse v
Statens HR – Implementeringskoncept
Præsentationens transcript:

Implementering af it-system Areal-, Drifts- og Serviceforvaltning i Dansk Cleaning Service

Dansk Cleaning Service Historisk Baggrund Behovet for et it-system til FM opgaver Processen Kravspecifikationen Udviklingsmodellen Implementeringen

Dansk Cleaning Service Præsentation af Dansk Cleaning Service Familie ejet virksomhed etableret i 1966 Traditionel rengøring / flyrengøring Serviceleverandør Servicemanager

Dansk Cleaning Service Krav til systemet Skabe overblik over funktioner og beskrive disse på en måde at både leverandør og kunde er enige om, hvad ydelsen dække Dvs. systemet skal kunne håndtere både aktivitetsbaserede ydelser og kvalitetsbaserede ydelse.

Dansk Cleaning Service Krav til systemet Skabe nødvendig synergi for begge parter Investeringen skal kunne give afkast

Dansk Cleaning Service Krav til systemet Enkelt at betjene Visuelt Håndtering af flest mulige facetter indenfor FM Ikke fag-afgrænset

Dansk Cleaning Service Tekniske Krav Systemet skal være et standard system Tegningen skal være grundlaget. Læse alle typer af tegninger incl. konvertering af papirtegninger. Levere tegninger til mest kendte grafiske systemer, auto-cad, micro-station. Objektbaserede tegninger. Mulighed for dataudveksling til alle andre systemer, herunder økonomisystemer, office programmer, programmer til billede og video behandling. Mulighed for integration af vort SSP-system og andre systemet uanset om disse måtte være ”åbne” Mulighed for web-baseret løsning

Dansk Cleaning Service Kravspecifikationen Kvalitetsbaserede ydelser Aktivitetsbaserede ydelser

Dansk Cleaning Service Udviklingsprocessen Dynamisk udvikling + Kreativ udviklingsproces + Tilpasses organisationens udvikling - Kræver stor professionalisme hos leverandør - Hvornår er systemet færdig udviklet - Mangler strukturen i testfasen

Dansk Cleaning Service Implementeringen Projektet forsinket i mere end 1.5 år Test ikke fuldstændig Sprog- og kulturforskel Store datamængder konverteres Mangler nøgletal på mange operationer Mangel på kompetence til fuld udnyttelse

Dansk Cleaning Service Implementeringen Motiveret leverandør Rettelser koster ikke ekstra Løbende forbedringer Medvirker til prioritering af rettelser/forbedringer Brancheløsninger

Dansk Cleaning Service Implementering Budgetoverskridelse på uddannelsesdelen 35% Budgetoverskridelse på udviklingsomkostningerne 18%

Dansk Cleaning Service Implementering og drift Hvad kan vi med systemet i dag? Håndtere alle typer af tegninger, objektbaseret Rengøringsplanlægning Branddokumentation Vedligeholdelse Vedligeholdelseskort med billeder og tekst Arealforvaltning Risk Management Video overvågning – Video instruktioner Servicekontrakter Arbejdsbeskrivelser, arbejdsinstruktioner Sikkerhedskort og datablade, leverandøranvisninger Web-drift SSP styring Fuld integreret med virksomhedens øvrige it-systemet

Dansk Cleaning Service Succes ? Tegningshåndtering reduceret med 75% Fuld integration mellem alle systemet Driftsoptimeringer på 8% Omsætningsfremgang på 12%

Dansk Cleaning Service