Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

 Hvad var de pædagogiske udfordringer?  Hvad var vores behov og ønsker?  Hvad var udslagsgivende i forhold til jeres valg?

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: " Hvad var de pædagogiske udfordringer?  Hvad var vores behov og ønsker?  Hvad var udslagsgivende i forhold til jeres valg?"— Præsentationens transcript:

1

2  Hvad var de pædagogiske udfordringer?  Hvad var vores behov og ønsker?  Hvad var udslagsgivende i forhold til jeres valg?

3 Før:

4 ? Nu:

5 Forenkling af platforme Samarbejde og Videndeling Office-værktøjer Kommunikation Information Væk med Fronter, Google Apps, Meebook, Skoletube o.a. Materiale så få steder som muligt Det bedste fra tidligere.. – intranet- funktioner: Sites(rum), Deling, Dialog-fora, Præsentation Office-online, OneDrive, OneNote - Video- portal, - Lync/Skype for Business Beskeder/ opslag/ mail/ Yammer Lync/Skype f.b. Nyheder/ dynamiske funktioner/ Websites Overskuelig information (Logisk) Fleksibilitet Kreativitet Integration Åbent system

6  Uforudsete udfordringer – under opbygning og efter udrulning  Hvilke implikationer har systemerne vist sig at have?  Valg af LMS som et led i skolens samlede strategi?

7 Opdateringer fra Microsoft Nye applikationer Funktionelle ændringer Brugeradministration Synkroniseringer via UMS Sharepoint-vedligeholdelse hos IT-Centeret (samarb. med MS/InLogic) Wizdom-designet fra Webtop Manglende stabilitet/performance og nye funktioner/muligheder Funktioner baseret på Azure-abonnement (app-platform) Browser-kompatibilitet i en række sammenhænge Performance Login-hastighed Mine Hold Synkroniseringer (OneDrive/OneNote) – Særligt Mac-problem Relevant Kompetenceudvikling af personale… - og elever

8  Uforudsete udfordringer – under opbygning og efter udrulning  Hvilke implikationer har systemerne vist sig at have?  Valg af LMS som et led i skolens samlede strategi?

9 Office-værktøjer – Online OneNote OneDrive Kreativ samarbejdsplatform baseret på Websteder Struktur, design, overblik Logisk præsentation af nyheder, referater og opslag Forsiden Brug af Notice-board på forskellige websteder Kommunikations-muligheder Nyhedsstrøm/Yammer Mail

10

11 IP- telefoni via Skype for Business

12 Andre (overraskende) implikationer

13  Uforudsete udfordringer – under opbygning og efter udrulning  Hvilke implikationer har systemerne vist sig at have?  Valg af LMS som et led i skolens samlede strategi?

14 Forenkling af platforme Undervisningsmateriale på få platforme Flere fælles IT-pædagogiske værktøjer Platform dækkende så mange aktuelle behov som muligt Fremtids-potentiale Fortsat udvikling: Yammer, Skype f.B., Video-portal, - mobil, Mac….. Fortsat performanceforbedring og øget funktionalitet (MS, Webtop, …) LMS nødvendigt fordi Lectio ikke opfylder behovene for kommunikation, information, samarbejde og videndeling Lectio skal fokusere på studieadministrative/juridiske/økonomiske område Office-værktøjer/Samarbejde Mobilitet Kommunikation/Information Video/Multimodalitet

15 RULLET UD = IMPLEMENTERET? Kræver ressourcer at sætte op, såvel brugerdata, struktur og design Kræver ressourcer at sætte op, såvel brugerdata, struktur og design Anvendelse af sites og webdele kræver udvikling og efteruddannelse med pædagogisk IT-fokus. Særligt tryghed omkring deling og rettigheder Anvendelse af sites og webdele kræver udvikling og efteruddannelse med pædagogisk IT-fokus. Særligt tryghed omkring deling og rettigheder Anvendelse og udnyttelse af apps kræver løbende opfølgning, da disse dels kan give udfordringer IT-mæssigt og dels har forskellig relevans Anvendelse og udnyttelse af apps kræver løbende opfølgning, da disse dels kan give udfordringer IT-mæssigt og dels har forskellig relevans Det samlede billede af kommunikations- og informations-muligheder samt relation til bl.a. Lectio og Outlook-klient/webmail er centralt i den endelige implementering Det samlede billede af kommunikations- og informations-muligheder samt relation til bl.a. Lectio og Outlook-klient/webmail er centralt i den endelige implementering Umiddelbar logisk installation og anvendelse af Office-pakken

16 TIDSHORISONTER – OG ØKONOMI 2012-13: Ide-generation og pilotgruppe (8 lærere) 2012-13: Ide-generation og pilotgruppe (8 lærere) 2013-14: Projektgruppe (6 lærere), struktur og design 2013-14: Projektgruppe (6 lærere), struktur og design E2014: Opsætning af brugere/grupper – test af design og funktioner E2014: Opsætning af brugere/grupper – test af design og funktioner F15: Udrulning og ibrugtagning (primært 1.klasser og administrativt) F15: Udrulning og ibrugtagning (primært 1.klasser og administrativt) 2015-16: Luk af gamle platforme og implementering 2015-16: Luk af gamle platforme og implementering Projektudvikling i samarbejde med IT-Center, UMS, Webtop: Rugbrød og lidelser og flødeskum Opstart: Design, opstartskurser: ca. 60.000 kr Abonnement for Wizdom: ca. 25.000 kr Abonnement for Azure: ca. 20.000 kr (….+ Azure Medieportal 15-16???) Licenser mm: IT-Centeret (oprindelig UMS-sync med O365, nu via IT-C’s AD)


Download ppt " Hvad var de pædagogiske udfordringer?  Hvad var vores behov og ønsker?  Hvad var udslagsgivende i forhold til jeres valg?"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google