Coaching i teori og praksis

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Advertisements

Refleksion i kommunikationen
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Den der discipler … arbejder så meget på, at få de åndelige babyer til at vokse ____________________ ____ At han glemmer, at de først må______________.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
TALENT-DK: Inspirationsmøde
Anerkendende refleksion
E g e s k o l e n E g e s k o l e n ForsideHvem er vi/IFagSkoleåretPrøverAndre aktiviteterSkole/hjemForventningerVelkommen.
John.M.Nielsen Metode & Co.
Ildsjælekonferencen 2009 v. Gitte Olin Larsen, Landliv a/s.
I dag er temaet Visualisering
FOKUS! På vores udvikling.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Pronominer/Stedord (Fornöfn).
Learn2improve Dansk Junior Golf Akademi
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Effektivitet og Kvalitet Indlæg ”Der står altid et menneske bag” Dansk Facilities Management – 26. januar 2006.
Børn og sorg - og sprældøde døde
Jeg støtter barnet ved:
Det autentiske menneske
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
Kommunikation i samarbejdet mellem Mentor og Mentee
Forretning og Ledelse lektion 7
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Projektlederens rolle(r)
Sundhedsprofessionelles forståelser af patientinddragelse
Kultur- og branchestudier
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Tine Nielsen, CBS Learning Lab
Målet for os i dag ”At lære jer en simpel model, der sætter jer i stand til, at opbygge en argumentation, der giver jeg gennemslagskraft”
Beskyt & bevar kontrol med information CRM LOB ERP Find information, viden & øget indsigt i forretning Enklere samarbejde mellem mennesker Reducerede.
Procesværktøjer.
Maskulinitet.
Den anerkendende interviewform
Vejlederens kommunikation
Selvværdsbaseret talentudvikling
THE DANISH SCHOOL OF EDUCATION UNIVERSITY OF AARHUS * Voksenlæring og voksenpædagogisk kompetence 1 Etterutdanningskurs for lærere og ledere Kristiansand.
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Workshop Motivation og fokus på målet
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder.
At tale om sexualitet.
Konfliktløsning ”Det er min dystre overbevisning, at mennesker kun kan blive enige om det, der ikke interesserer dem.” Bertrand Russel Ordet betyder sammenstød.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
This Power Point presentation belongs to the Danish Renal Registry, which owns the copyright. It can be freely used for non-commercial study and educational.
Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende forløb for ledere, beslutningstagere og konsulenter Opnå mere succes & øget livskvalitet!
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
©2012 Experian Limited. All rights reserved. Experian and the marks used herein are service marks or registered trademarks of Experian Limited. Other products.
Forretning og Ledelse lektion 7 Kultur og Strategi.
Moses del 1. Barnet i Sivkurven
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Romerbrevet v. Rolf W. Jørgensen. 7 følger af retfærdiggørelsen jf. Rom 5,1-11 1) Fred med Gud v.1 2) Adgang til Gud v.2a 3) Håb om herlighed v.2b 4)
Økonomisk status og udsigt Las Olsen. Hvad gik der galt? 2.
Ole Kjeldsen Direktør, Platform & Udviklere Microsoft Danmark … a.k.a. Software + Services Hvorfor, Hvordan &
© PEOPLEGROUP ALL RIGHTS RESERVED. All registered TMs are the property of their respective owners. InsidePeople | PeopleGroup Tiltrækning og fastholdelse.
Microsoft Danmark Thomas Halse Partner Technology Strategist.
Fra handling til forvandling Hele Vejen Rundt Fra handling til forvandling Ideen er skabt Susanne Løkke & John Mejlgren © 2011.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Seksualiteten i det daglige arbejde FOA Randers Den 23. maj 2011 Undervisere: Seksualvejledere Janni Watson og Charlotte Englund
Dansk HL7 CDA profil til deling af aftaler Data i en aftale
Software Testing Software testing.
AIDA Reinsurance Working Party Meeting
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Coaching i teori og praksis S T R I C T L Y C O N F I D E N T I A L Talent DK Coaching i teori og praksis Mads Langer og René Bach København, oktober, 2008 This presentation is for the exclusive use of the Client and may not be relied on by any third party. This report does not represent an investment advice or provide an opinion regarding the fairness of any transaction to any party. The opinion expressed in this document is valid only for the purposes stated herein and as of the date of this presentation. This presentation is intended to be read and used as a whole and not in its parts. This presentation is not intended for general circulation or publication, nor is it to be used, reproduced or distributed for any purpose other than those that may be set forth herein without prior written consent of CoCoCo or the Client. © Copenhagen Coaching Company | +45 33 17 00 00 | www.cococo.dk

Advarsel nr. 1 fra Mads og René ”Michael Laudrup er bedre til at spille fodbold end til at tale om det!”

Advarsel nr. 2

Sagt om coaching 1 ”Hvis det i sandhed skal lykkedes dig at flytte et menneske fra et sted til et andet, må du passe på at finde ham der hvor han er og begynde der!” (Kirkegaard) Søg først at forstå, før du forsøger at blive forstået! “For at forstå en mands gang må du gå 3 måneder i hans mokkasiner”

hele potentialet til at vokse sig stort som et egetræ. Sagt om coaching 2 ”Et agern har i sig selv hele potentialet til at vokse sig stort som et egetræ. Det har brug for næring, opmuntring og lys for at vokse. Egetræskvaliteten er allerede tilstede i det indre”

Erhvervs-coaching er et gadekryds Ledelse & Management Leadership princippet High performance teams Motivationsteori Mål og retning Filosofi Eksistentielle skole - Kierkegaard Du er selv ansvarlig for dit liv Psykologi Basal samtale teknik Empati og selvindsigt Inter- og intrapersonelle relationer Sport Træningslære - øvelser Træningspædagogik Mental træning ”Winner”

Theoden King

Coaching som jeg ser begrebet... ”at løse op for et menneskes potentiale for at forbedre sine præstationer” (udfolde det og fjerne barrierer) ”at hjælpe mennesker til at lære frem for at undervise eller belære dem” ” at gå en tur rundt om problemet og åbne døre. Den der bliver coachet bestemmer selv hvilke døre man skal gå ind ad og undersøge nærmere”

- At finde den bedste udgave af den enkelte!!! At være autentisk!!! - At finde den bedste udgave af den enkelte!!! ...i ædru tilstand!!!

Hvad er mit ansvar? (hvor er mit fokus?) Proces niveau Lytte Stiller spørgsmål Nysgerrig Retning Empati og kontakt Konfronterende Handlingsniveau Fakta Handlingen Spørgsmålene Metaniveau Fokus på processen – det vi mærker undervejs Hvordan forløber samtalen, holder vi os til emnet Timeout Afslutning – nåede vi målet Handlings- niveau

1. 2. A. 3. Hvordan arbejder jeg? Hvem er du? Hvad vil du? (hvad driver dig fremad?) A. Hvad holder dig tilbage? 3. Hvordan gør du?

Mads Langer

Bilbo Sækker Mads Langer Frodo Sækker

Rolleværdier Grundværdier

Udgivelser Nu Midtvejs Reaktion Stor og operationel indflydelse Første plade Anden plade Stor og operationel indflydelse

Harmoni og balance Det ydre og det indre Selvværd Selvtillid ...det indefra styrede, det usynlige etc. Harmoni og balance Selvtillid ...det udefra styrede, resultaterne, det synlige etc

Tak for jeres tid, tillid og tro... Copenhagen Coaching Co. The end.... Tak for jeres tid, tillid og tro... This presentation is for the exclusive use of the Client and may not be relied on by any third party. This report does not represent an investment advice or provide an opinion regarding the fairness of any transaction to any party. The opinion expressed in this document is valid only for the purposes stated herein and as of the date of this presentation. This presentation is intended to be read and used as a whole and not in its parts. This presentation is not intended for general circulation or publication, nor is it to be used, reproduced or distributed for any purpose other than those that may be set forth herein without prior written consent of CoCoCo or the Client. © Copenhagen Consulting Company | +45 33 17 00 00 | www.cococo.dk

Dine tanker bliver til dine ord! Dine ord bliver til dine handlinger! Mentale modeller Dine tanker bliver til dine ord! Dine ord bliver til dine handlinger! Dine handlinger bliver til dine vaner! Dine vaner bliver til karakter! Din karakter bliver til din skæbne!

Mænd og kvinder er lidt forskellige

Hvem er du?

Hvornår er du mest dig selv? Mod Mod Mod God vilje Erfaring/visdom Oprigtighed 100% sig selv Autentisk 100% sig selv God vilje Fastholdelse

Indsats og læring max styrke 100 % læring over tid (i det lange løb) indsats over max 120 % halv styrke 50 % lidt under max 90 % lav styrke 10 %

Oversigt

”Dreng til mand” eller ”Pige til kvinde” - Dette har ikke noget med alder at gøre - MEN DET ER ET AKTIVT VALG!! UDEFRA STYRET..................................... VALGT......................................................... REAKTIV.................................................... URO............................................................ FRAGMENTERET....................................... ”VANDMAND”........................................... LØNMODTAGER........................................ FRIHED.......................................................PRODUKTION............................................ OVERFLADE.............................................. TALENT...................................................... SELVTILLID................................................ SØN/DATTER............................................. GØRE.......................................................... UFORPLIGTENDE......................................UERFAREN................................................. SPONTAN................................................... KVANTITET................................................. NORMAL/UNORMAL................................. (fortsæt selv listen) ”Elsket”...................................................... eller ..................................INDEFRA STYRET ..................................................VÆLGER ...............................................PROAKTIV ............................................................RO ...................................................HELHED .........................................”TRÆKFULG” ......................................ARBEJDSGIVER ...................................................ANSVAR ........................................................SALG .....................................................DYBDE ....................................................RUTINE .............................................SELVVÆRD .................................................FAR/MOR ...............................................BESLUTTE ......................................FORPLIGTENDE .................................................ERFAREN ...................................EFTERTÆNKSOM .................................................KVALITET ................................................NATURLIG (fortsæt selv listen) ..........................................”Respekteret”

? ? Step 1 Step 2 Step 3 Step 4 Udviklingsområde Hvem er du? Hvad vil du? Uddybning fra netværk Hvordan ser andre dig? Hvordan ser du dig selv? Uddybning ved værdier Hvilke er dine værdier? Hvad skal der gøres? Vision Handling Hvordan? Hvornår? ? ?

løsningen, resultatet etc. Det ydre og det indre Harmoni og balance Selvværd ...det indefra styrede, det usynlige etc. Selvtillid ...det udefra styrede, resultaterne, det synlige etc Før ...fornemmelsen, lysten, potentialet, empati/instinkt, følelsen... Under ...målet, resultatet, løsningen, resultatet etc. Efter ...fornemmelsen, følelsen, refleksionen, læringen etc.