Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Advertisements

It-branchen – en faktor i fremtidens vækst
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
Title goes here Subtitle goes here Royal Greenland A/S – Årsrapport 2011/12 Ukiumut Nalunaarut 2011/12 Generalforsamling, Nuuk 23. januar 2013.
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Jarnes A/S Ud af krisen Hvem er Jarnes A/S? • Start: Palle Jarne Clausen 1961 • Nu: 50% Morten Jarne Clausen & 50% Gitte Clausen Bruun Jarnes A/S.
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Koncernchef i Tryg Vesta Group
Et konkret kompetenceudviklingsforløb. •Omsætning :Over 500 millioner •Personale:Ca. 150 medarbejdere.
Vi gennemførte en række interview ifm
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Håndværksrådets IT-undersøgelse Ved Frank Korsholm, afdelingschef.
Udfordringer i en cirkulær økonomi
Arlas strategi – og globale muligheder
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…
Målsætninger på klima- og energiområdet
1 © Capacent Sparebanden Indkøbsområdet 20. maj 2010.
Automatisering af tværorganisatoriske processer
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Cost/benefit Værktøjets formål Fremgangsmåde og brug Husk at…
Grunddataprogrammet.
Floor Heating arketype processen
Virksomheder - definition
Topdanmark Halvårsregnskab Topdanmarks halvårsregnskab Hovedbegivenheder På trods af forstærkede reserver på 400 mio. kr. blev resultatet.
Hvordan får man kunderne rundt i Vidensupermarkedet ?
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
#1 Christian Wang, IT-Chef IT DIGITALISERING OG INNOVATION Marts 2011.
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Konceptualisering af forretningsmodellen
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Introduktion af Danmarks største jobmarked på Godkendt rådgiver for Selskabet.
Sammenfatning: Målsætninger og Strategiske prioriteter (1 af 2) SAF Strategiske prioriteterMålsætninger 2. Kvalitet i uddannelserne 1.Øget STÅ – grunduddannelse.
Athena IT-Group Stiftet i 1995 Optaget til Handel på Nasdaq OMX First North siden medarbejdere i Danmark og Tyskland Forretningsområder:  IT-Outsourcing.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Pressemeddelelse om - Mobilt bredbånd og internet på mobilen Tal fra Q danskere har deltaget i undersøgelsen.
Den digitale vision for Danmark - muligheder og udfordringer for finansielle virksomheder Forsikringsforeningen, 8. oktober 2013 Direktør Lars Frelle-Petersen.
28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 1 Danmarks strategi for digitalisering Forbedre servicen til borgere og virksomheder (Bedre digital.
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
E-handel og FM Program: Kl Introduktion
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Oplæg fra EPOS på Augustseminar 2014 Nyborg 15. august
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
Flere vækstiværksættere i Danmark Oplæg på rådgiverkonference den 20. november 2008 V/ Lars Nørby Johansen Formand for Danmarks Vækstråd.
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling : International – Travel Retail Vil…Mål…Gør… Vinde.
7. MARTS 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
at få sund fornuft til sund adfærd….
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Årsrapport 2005/06, 30. november 2006 Ved CEO, K. E. Birk og CFO, Anders Arvai.
Leif Vestergaard Adm. direktør, EG A/S Et digitalt løft af dansk erhvervslivs produktivitet.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
2. juni Rundt om personvurdering VPP Konference Talent Management i TDC TDC Ledelses- & Talentudvikling Tove Bjørnum 12. november 2008 Få mere ud.
Overskrift her Tilføj presentations titel i Sidehoved / sidefod. Vis > Sidehoved / sidefod Underoverskrift her Talent Management i TDC 1 Talent Management.
Dansk Supermarked i korthed
Skal vi tvangsnationalisere energi? Andes Stouge 9. juni 2016.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Digitale visioner 15.jun. 09 Bredbånds betydning for vækst og beskæftigelse - en digital vision -Direktør Tom Togsverd, DI ITEK.
Effektiv vækst - Workshop
digitaliseringsstrategi
NA DLM status VULA Videreudvikling – møde 6. november 2015 Vers. 1.0.
Et digitalt løft af dansk erhvervslivs produktivitet
Next Step for at fremme telemedicin
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
Mission, vision og forretningsidé
25. Logistisk effektivitet
VIGTIGSTE RESULTATER SAMHØRIGHEDSPOLITIK FORDELE FOR BORGERNE VIGTIGSTE RESULTATER
Generalforsamling, Nuuk 30. april 2019 CEO, Mikael Thinghuus
12. Oktober 2016 FM i praksis Dansk Rengøringsteknisk Forening.
Royal Greenland A/S – Årsrapport 2017
Vi er ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Præsentationens transcript:

Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen Strategi 2010 Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen 4. marts 2010 TDC Generalforsamling

TDC har en klar ambition % TDC har en klar ambition Ambition TDC skal i 2012 være det stærkeste teleselskab i Europa målt på kundetilfredshed, indtjening og medarbejderstolthed 4. marts 2010 TDC Generalforsamling

TDC har 7 prioriteter for 2010 1. Kunden først 2. Profitable vækstlommer 3. Effektive salgskanaler 4. Brand & teknologi platforme Drift i verdensklasse 6. Finansiel disciplin 7. Vinderkultur Strategi2010 4. marts 2010 TDC Generalforsamling

1. Kunden først 8.6 millioner kundeforhold i Danmark Branchens højeste kundetilfredshed i Fullrate og Telmore TDC gør det godt, men der er plads til forbedring Omfattende forandringsprogram iværksat Forbedre kundekommunikation Nye IT-værktøjer Reducere antallet af fejl Udbrede kundekulturen Uacceptable kundeoplevelser skal reduceres markant – og vi ser fremskridt 4. marts 2010 TDC Generalforsamling

2. Profitable vækstlommer Prisfald på telefoni og bredbånd, reducerede termineringspriser og migrering væk fra traditionel fastnettelefoni 10 specifikke vækstlommer skal stabilisere nordisk omsætning, eksempelvis: Mobil data Digitalt TV Nordisk erhvervsforretning Fullrate og Telmore Åbne for mindre opkøb, som passer godt ind i eksisterende forretning og skaber værdi Vi forventer en stabilisering af den nordiske omsætning allerede i 2010 - en vigtig milepæl for TDC 4. marts 2010 TDC Generalforsamling

3. Effektive salgskanaler Stærke salgskanaler på både privat og erhvervsmarkedet Fullrate og Telmore nogle af Europas bedste online-baserede tele-forretninger Forbedre salg og service via TDC online Styrke distribution til små og mellemstore virksomheder Effektivisere salgsindsats i Erhvervsdivision 4. marts 2010 TDC Generalforsamling

4. Brand- og teknologiplatforme Fra ”single brand” til ”multi brand” Ikke-TDC brands udgør stigende andel af omsætning Udbygge infrastruktur og teknologiplatforme 50 Mbit/s på kobberinfrastruktur v.h.a. VDSL 100 Mbit/s på kabelinfrastruktur v.h.a. Docsis 3.0 Fiber-til-hjemmet Turbo 3G mobil infrastruktur og LTE-licens Nordisk fiberinfrastruktur TDC fortsat rygraden i et dansk kommunikationssamfund i international topklasse 4. marts 2010 TDC Generalforsamling

5. Drift i verdensklasse Fortsat effektivisere og øge kvalitet i processer, produkter og IT-systemer Reducere produktfejlrater Opgradere IT-platforme med fokus på forbedret kundeoplevelse Reducere antal af produkter Fryse og udfase IT systemer Næste bølge af indkøbsbesparelser 4. marts 2010 TDC Generalforsamling

6. Finansiel disciplin Omkostninger i nordisk forretning reduceret DKK 2+ mia. indenfor seneste 2 år Arbejdskapital forbedret med DKK 2+ mia. Behov for at fastholde stærk finansiel disciplin Fortsætte effektiviseringer og omkostningsbesparelser Stramt styret cash-flow Attraktivt afkast til aktionærer 4. marts 2010 TDC Generalforsamling

7. Vinderkultur 13.000 dedikerede og dygtige medarbejdere Investere i kompetenceudvikling Fokus på ledelseskvaliteten Programmer for talenter og eksperter Fortsat fokus på mangfoldighedsledelse Medarbejdertilfredshed op fra 73 i 2008 til 76 i 2009 4. marts 2010 TDC Generalforsamling

TDC har 7 prioriteter for 2010 1. Kunden først 2. Profitable vækstlommer 3. Effektive salgskanaler 4. Brand & teknologi platforme Drift i verdensklasse 6. Finansiel disciplin 7. Vinderkultur Strategi2010 4. marts 2010 TDC Generalforsamling