EXPORTKONSULENTERNE.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

Målgruppen, Konceptet og Kommunikationsplatformen af:
Erhvervsservicecenter for Københavns Amt
Virksomhedsforståelse og økonomi Pindene er kun eksempler – der skal indøves en tankegang – lad nogle af pindene være valgfrit. Det vil være individuelt.
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Vi spoler lige filmen tilbage
Iværksætter-rådgivning for nydanskere Nyvirk Iværksættercenter, Århus
Kan Netværkstedet drives som socialøkonomisk virksomhed?
Fra regulering til engagement i arbejdsmiljøet
Tage Koed Madsen Institut for Marketing & Management
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Velkommen til Campus Roskilde
Baggrund, status og udrulning
Virksomheders Risk Management i juridisk kontekst
Helt ren, på en helt ny måde !
Hvorfor involvere forskere i forretningsudvikling? Alexandra Instituttet A/S.
DET INTERNATIONALE ARBEJDE I FORVALTNINGEN
Forretningsudvikling med IT
Først lidt om Aalborg Portland
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
5 Internationalisering
Workshop den 4. november 2009 Jørgen Kroer og Thomas A. Rasmussen
Forretningsmodel.
[Produktnavn] Marketingplan
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Struktur og processer Faseopdelt innovationsproces.
CRM !? ”CRM handler sådan set bare om at behandle kunderne ordentligt og samtidig kun bruge energi på dem, hvor det kan betale sig.” - Claus Due, 2003.
Højskolernes Internationale og Europæiske arbejde Resultater fra undersøgelse forår 2006 På baggrund af besvarelser fra 74 ud af 79 højskoler.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Mennesker Værdier Resultater Sådan ønsker jeg at være i dialog med mine rådgivere Erik Ravn Schmidt.
Innovationsnetværket Livsstil - Bolig & Beklædning Birk Centerpark 40 DK Herning
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Byggeri og Teknik Projekt Kvægbyg Projektleder Thomas Andersen og landskonsulent Jan Brøgger Rasmussen, Landscentret.
Eksportberedskab og Eksportbarriere
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET NY ØKONOMIMODEL Overordnet beskrivelse af formål og proces, marts
Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager.
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
EKSPORTRÅDET HJÆLPER DIN VIRKSOMHED I GANG MED INTERNATIONALISERING Internationaliseringsrådgiver Henrik Petersen.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
AFSÆTNING C - Markedsføringsplanen - Praktisk segmentering.
”En indgang til voksen og efteruddannelse” - et oplæg til temamøde i beskæftigelsesregionen 12. maj 2010 – Temamøde, Roskilde v/ VEU centerchef.
Innonet Lifestyle – Interior & Clothing Innovationsnetværket Livsstil – Bolig & Beklædning Innovationsnetværket Livsstil - Bolig & Beklædning, Birk Centerpark.
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Henrik Jakobsen, Hamborg 1 Eksport til Tyskland - mulige salgsstrukturer Etablerings- og distributionsformer 13. juni 2016 Henrik Jakobsen.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Aktiviteter OutputResultater kt. sigt Effekt ml. sig t Virkning lg. sigt Lokalt samarbejde med private og offentlige arbejdspladser om IKV Ledige, a-kasser.
Karakteristika i et projekt Kompleks, ny, unik konceptformulering
Der startes mange nye danske virksomheder hvert år
Udviklingsprogram for virksomheder i Region Midtjylland
Virksomhed og iværksættere
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Marketingplan Dit navn.
Styrk rådgivningen over for eksportkunderne
Strategisk udvikling af landbrugsbedriften Torben Ulf Larsen
Præsentation af forretningsplan
Præsentation af forretningsplan
Fokuseret Værdikædesamarbejde – design for optimal ressourceanvendelse
Præsentation af forretningsplan
Økonomiske overvejelser
Firmanavn Forretningsplan.
Bestyrelseskursus Foreningen for ATAKSI/HSP 3. oktober 2015
CØ SMV – Øget vækst gennem cirkulære forretningsmodeller i SMV’er
Præsentationens transcript:

EXPORTKONSULENTERNE

Et netværk af eksportkonsulenter

Eksempler Udvikling af kunderelationer i Skandinavien for en træindustriel virksomhed Kollektivt fremstød for etablering af samarbejde mellem danske og polske virksomheder Søgning og udvælgelse af forhandler i Norge for en danske elektronikvirksomhed Perspektiver/vilkår/potentiale - det mobile Internet Indsalg af underleverandørnetværk til større, tyske maskinfabrikker Den franske fødevareindustri - nyt distributionsset-up Nyt produkt i Sverige. Afsætningsmuligheder og søgning af forhandlere

Ydelser Markedsviden og –indsigt Eksportudvikling Markedsføring Salg Opbygning/udvikling af afsætningskanaler Etablering af underleverandører Kurser / videnformidling Netværk Ledelsesrådgivning Kompetenceopbygning international

Markedsviden og -indsigt Markedsanalyser Markedsovervågning Vurdering af virksomhedens eksportpotentiale

Eksportudvikling Forskellige formål: Projektform: 1. Eksportstart 2. Eksport – nye markeder 3. Mersalg til betjente markeder 4. Etablering i udlandet 5. Eksporthandlingsplan Projektform: Individuelt Kollektivt (eksportvækstgruppe)

Eksportudvikling 1. Eksportstart Udgangspunkt: Ingen eksport/eksporterfaring Vurdering af eksportparathed i virksomheden Analyse og vurdering af eksportmuligheder Markedsvalg Mål og strategi Opstilling af eksporthandlingsplan Indsatsområder (internt og eksternt) Budget Iværksættelse af handlingsplan

Eksportudvikling 2. Nyt marked Udgangspunkt: Har eksport/ønsker at starte på nyt marked Markedsanalyse Salgskanaler Mål og strategi Opstilling af handlingsplan Budget Iværksættelse af handlingsplan

Eksportudvikling 3. Mersalg Udgangspunkt: Har eksport/ønsker mersalg/merindtjening Analyse og vurdering af nuværende eksportindsats: (Produkter, priser, distribution, salg/markedsføring) Markedsanalyse Identificering af indsatsområder for mersalg Iværksættelse af handlingsplan

Eksportudvikling 4. Etablering i udlandet

Eksportudvikling 5. Eksporthandlingsplan Baggrund og motiver for indsats på markedet Markedsforhold Kundestruktur og efterspørgsel Konkurrencesituationen Målsætning Strategi Budget Produktprogram Priser Salgskanaler Reklame Aktivitetsplan og tidsplan Kontrol

Markedsføring Markedsføringsplanlægning Markedsføringsredskaber Eksportfremstød (individuelle / kollektive) Eksportprojekter

Salg Identificere/kvalificere nye kundeemner Kundeanalyser/kundetilfredshed Indledende kundekontakt Salgsforhandlinger Eksportsalg Agenturvirksomhed

Afsætningskanaler Agent- og forhandlersøgning Etablering af agenter og forhandlere Agent- og forhandlerkontrakter Drift og udvikling af afsætningskanaler

Underleverandører Søgning efter underleverandører Etablering af underleverandørsamarbejde

Kurser og videnformidling Eksportuddannelse Opbygge/udvikle eksportkompetence Udvikling af salgs- og markedsføringskompetence Foredrag Gå-hjem-møder Seminarer/kurser

Netværk Salgsnetværk Produktionsnetværk Erfagrupper

Ledelsesrådgivning Strategi Forretningsudvikling / forretningsplan Midlertidig ledelse Sparringspartner Bestyrelsesarbejde

Kompetenceopbygning international Eksport- og virksomhedsudviklingsprogrammer Bl.a. Østeuropa, SNG Projekter via EU, Verdensbanken m.fl.

Hvordan arbejder vi? eXportkonsulenterne samarbejder altid ud fra et klart defineret aftalegrundlag med klare resultatmål, en detailleret handlingsplan, en aftalt rollefordeling og en økonomisk ramme for konsulenthonorar og udlæg eXportkonsulenternes rådgivning og indsats vil altid være markedsorienteret, individuel og struktureret Et samarbejde med eXportkonsulenten vil altid foregå i et nært samspil med de involverede aktører hos kunden etc.

Hvorfor eXportkonsulenterne? Alle konsulenter besidder mangeårige erfaringer fra lederstillinger i eksporttunge virksomheder Konkrete erfaringer inden for mange brancher og markeder Vi kan tilbyde et skræddersyet samarbejde med fra éen konsulent til et konsulentteam Hver konsulent har et omfattende, internationalt netværk, der kan involveres etc.

”Udgangsbønnen” individuel

Hvorfor eXportkonsulenterne? Alle konsulenter besidder mangeårige erfaringer fra lederstillinger i eksporttunge virksomheder Konkrete erfaringer inden for mange brancher og markeder Vi kan tilbyde et skræddersyet samarbejde med fra éen konsulent til et konsulentteam Hver konsulent har et omfattende, internationalt netværk, der kan involveres etc.

Eksportprocessen - fra A til Å Ledelsesbeslutning om at starte eksport / mereksport Tilvejebringe markedsviden / markedsindsigt Foretage vurdering af eksportegnethed Udarbejde eksporthandlingsplan Søge, indkøre og udvikle salgskanaler Udvikle egen eksportkompetence

Eksportprocessen - fra A til Å Positionering af eget produkt Skaffe de nødvendige ressourcer (personale, produktion, økonomi m.m.) Igangsætte markedsføring Indlede de første kundekontakter Tilbud, salgsforhandlinger, risikoafdækning Optage ordre, ordrehåndtering, levering, betaling Resultatvurdering og erfaringsopsamling