Temasession: ”IT i hjemmet” Summit ’05 ”Mediekonvergens og interaktivt tv” Forskningsassistent Maria Hunosøe-Johannesen Knowledgelab, Syddansk Universitet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hjalleseskolen – Fremtidens 7. klasser
Advertisements

Blogs i undervisningen mellemtrin
Mellemtrin EMU.
BCF, Middelfart den 11. juni 2012 Workshop om fremtidens overbygningsydelser Konkrete praktiske ydelser Strategisk indsats.
Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
Føroyska málið í talgildu øldini
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Funktionelle perspektiver på mediebrug
Projekter under mobil e-læringspuljen.  Erhvervsskolerne i Aars  E-lokaler ApS  Statens Serum Institut  MOCH A/S, KnowledgeLab, Syddansk Uni.  Aalborg.
E-Læring Gruppe #3. Definition af E-læring Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes.
Borgernes barrierer for brug af IT
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
Internet til alvor og sjov
Virksomhedens kommunikation, image og website
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Innovation og iværksætteri
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Gov 2.0 Fra portaler til borgernes lommer
UDGANGSPUNKT 25. April Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Superkonvergens Henrik Kristensen, Instituttet for Fremtidsforskning.
The impact of Interactivity on Television Consumption Noter til Lars Holmsgaard Christensens.
Webredaktør Rikke Kjærem Nielsen Small business webside til dine kunder - Session 2A og 2B.
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
Boligsocial årskonference 2012 Bag om nyhederne, 1. oktober 2012 Troels Mylenberg Ansv. chefred. Fyns Amts Avis.
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Laboratoriet for Turisme og Oplevelser!
Ugens øvelse: Lav jeres eget nyhedsbrev. : I har 3 forskellige muligheder: - Organisations nyhedsbrevet - Det journalistiske nyhedsbrev - Foreningsnyhedsbrevet.
Demokratisk underskud i informationssamfundet?
”Hvad skal man gøre. Hvordan skal man handle. Hvem skal man være
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Snak med din sidemand om dette et par min.
Today everybody’s the media Agenda: Mig, mig og mig De unge og den verden, der omgiver dem Medier og kommunikation Push og pull Projekter og receptioner.
Vision Danmark aktiverer sin gæstfrihed under klimakonferencen.
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
Samarbejde mellem forskning og erhvervsliv Lars Qvortrup SummIT
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
Strategikort for MEF Samfunds- værdi (eksempler)
Reklame & Markedsføring
NYHEDSMEDIERNES TILSTANDSRAPPORT ´15 Et samarbejde mellem Den danske Publicistklub og Center for Journalistik, SDU.
Mediegruppen WOC2006 Hvordan skaber vi opmærksomhed om stævnet?
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
FRA STAGNATION TIL VÆKST? Nordjysk turismepolitik i internationalt perspektiv.
Service Action Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 ”Servicejournalistikkens opgave er at levere livshjælp til det moderne.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Konference – Odense d. 11 sept Demonstrationsskoleprojekt Elevernes egenproduktion og elevinddragelse.
Jan Karlshøj IT/CAD Chef Byggeri og Anlæg Civ. Ing, PhD Carl Bro Livslang Uddannelse Erfaringer fra samarbejde og viden- håndtering.
Workshop ”Brugergrænseflader” Summit ’05 Marianne Graves Petersen, ISIS Katrinebjerg & Maria Hunosøe-Johannesen, Knowledgelab.
Samarbejdsformer og brugerdreven innovation Lars Qvortrup SummIT
Forskningsformidling: Kan det virkelig passe, at forsimpling er uundgåelig? gitte meyer.
Hvor blev indholdet af ? af Keld Reinicke Hvor blev indholdet af ?
IKT omstilling af undervisningsinstitutioner Forskning og udvikling på AAU V. Tom Nyvang
Lars Bodum PML D VIS – PML3 3d visualisering af bebyggelsesplaner.
DKM - MedieNoter1 - KBJ1 Medie, tekst, kommunikation Introduktion til IT som medie - 1. forelæsning.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Sådan kommer du i spalterne Lidt om os ● Fyens Stiftstidende, Middelfart: Seks uddannede journalister, én journalistpraktikant. ● Leverer stof til ugeavisen.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Mini-kursus i markedsføring Velkomst og sandwich – evt. en fællessang Oplæg fra Kim Møller-Elshøj Pause Oplæg fortsat Plus.
Gode råd når du er på - op til og under PL. Agenda Pressearbejde op til PL: - Hvordan udnytter vi sammen vinduet op til PL? Pressearbejde under PL: -
Mission HVORFOR er vi her og hvad vil vi opnå ? DVL skaber gode vandreoplevelser for hele livet, hvor vi får mere end vandring Socialt samvær Det er sikkert.
1 Rapport fra region Midt- Nordjylland Per Holm-Pedersen Partner & Markedschef Region midt - nord.
SPOR 3: STRATEGISK BRUG AF SOCIALE MEDIER Joakim contentmarketing.dk.
”Filmen er et af vor tids vigtigste kulturelle udtryk
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Markedsføring og reklame
SIKKERHED ONLINE.
Jan Christiansen Inspiration systime.dk
Kforum Annoncørinfo 2018.
Mød UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
Præsentationens transcript:

Temasession: ”IT i hjemmet” Summit ’05 ”Mediekonvergens og interaktivt tv” Forskningsassistent Maria Hunosøe-Johannesen Knowledgelab, Syddansk Universitet

IDTV-projektet •Udvikling af bredbåndsbaserede, interaktive indholdstjenester til tv via en stærk internetopkobling og en settopboks •Løbende test og videreudvikling af tjenesterne •Projektet finansieres helt af de deltagende virksomheder / organisationer og uni selv •Fokus på tv’et •Fremtidigt perspektiv: bredbåndsbaserede tjenester til hele hjemmet •Lang proces, kompliceret af praktiske, tekniske problemstillinger Projektdeltagere • Dansk Bredbånd • DigiEyez • Sydfyns Elforsyning • TV2/Interaktiv • Fyens Stiftstidende • STV • uncle • Nørgård Mikkelsen • Scanad • Tietgenskolen • Skolemedia

TV PC •Dagligstuen (primært) •Tilbagelænet / passiv seer •Broadcast •Fælles oplevelser •Oplevelser •Del af familiens liv •Udbredt på tværs af befolkningen •Push-medie •Arbejdsværelset •Aktiv / handlende bruger •Individuel information og kommunikation •Individuelle oplevelser •Arbejde •Del af den enkeltes liv •Mindre udbredt på tværs af befolkningen •Pull-medie To former for teknologi, der skaber eller løser problemer i hjemmet

Indholdsmæssig problematik

Digitaliseringens udfordringer og muligheder Reklamebureauet Udfordringer • seerne kan skippe reklameblokkene  hvordan tiltrækker man seerne, så de aktivt tilvælger reklamen? Muligheder • et brand kan aktivt opsøges af brugere, der søger relevant information og måske underholdning. • introduktion af det interaktive, digitale reklameformat til tv’et. • udvikling af evnen til at tænke markedsføring ind i en indholdssammenhæng. Dørsælgeren døde – gæsten træder ind ad døren. Du har selv inviteret ham.

Udfordringer •stigende visualisering af journalistikken? •en journalist, mange medier (tryk, internet, foto, radio, levende billeder) •en historie, mange medier (mobiltelefonen, internettet, tv, radio, avis, pda) •seerne / læserne skal ikke være i tvivl om, hvor indholdet kommer fra, og hvilken profil dette indhold har Muligheder •stærkere brand •mærket som guideline •snævert, målrettet indhold Digitaliseringens udfordringer og muligheder Mediehuset

Og hvordan starter vi så den indholdsudvikling? •Strategiske alliancer –Konkurrenter –Samarbejdspartnere –Forskning •Kompetenceudvikling •Fokus på brugernes behov •Brud med den linære fremstilling