Teknikfag Byggeri & Energi

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Læringens fundamentale processer
Advertisements

Progression i de større skriftlige opgaver:
Model oversigt Tryk F5 og skift til næste slide – De røde knapper vil sende dig direkte til det valgte. Nederst på siden er en knap som hedder “Menu” –
Landsseminar for Junior- og Eliteledere 19 November 2011.
It og elevaktivering Workshop på Egaa Gymnasium d
Midtvejskursus i biologi efteråret 2001 Teknologistøttet undervisning - Pædagogik og værktøjer.
Individuel uddannelsesplan
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
HTX – teknisk gymnasium
Roskilde Tekniske Gymnasium
Feedback i den lægelige videreuddannelse
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
10.kl Opbygning og struktur. Et center, to adresser  Koordineret ledelse  Samme udbud, derfor kan man blive anvist  Pædagogisk samarbejde.
Vand Problemformulering: Hvordan opfører vand sig?
 ELEVERNE SKAL UDVIKLE SIG INDEN FOR DE 6 KARAKTERISTIKA – ELLE DE UDVALGTE KARAKTERISTIKA DER ER FOKUS PÅ.
Observation af din/andres undervisning –
Introduktion til erhvervscase
Virksomhedsspil 1. Oplægget… ”…skabe såvel fysiske som virtuelle læringsrum, der kan øge vort repertoire …. …tilbyde flere læringsstile til de studerende….
Otg.dk – CSL Drenge: It redskaber som motivationsfaktor Metoder: ”Det elektroniske klasseværelse” ”One-on-one coaching”/vejledning Design af digitale.
BRO Kompetenceudvikling Brugerinddragelse, Relationelle kompetencer og Overgange Winnie Lund BRO Nord Navn (Sidehoved/fod)
Tanja Miller CVU-Nord Evaluering Voksenspecialundervisning Vejle 2005 EVA rapport - anbefalinger Hvad er evaluering? Værdier og menneskesyn Selvevaluering.
Status Udviklingsprojekt ”Ord til billede” Ole Christensen og Merete Skjødt Jørgensen.
IT-baserede retteformer –erfaringer fra et udviklingsprojekt Udviklingsprojektets titel: Udvikling af god praksis ved feedback på elevernes kollektive.
Evaluering - metoder og værktøjer -
Prestudy med fleksibel vejledning Rasmus Mørk Underviser på HTX Skjern Byggeri og Energi.
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
EUC Lillebælt. ”Den røde tråd” Formål: Virksomforlagt undervisning i specialiserede virksomheders kompetencer. Matchning af elever og virksomheder for.
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
 Koordineret ledelse  Samme udbud, derfor kan man blive anvist  Pædagogisk samarbejde  Fælles arrangementer.
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Obligatoriske fag Dansk A Teknik A Engelsk B Fysik B Kemi B Matematik B Teknologi B Biologi C Kommunikation/it C Samfundsfag C Teknologihistorie C 3 studieret-
SO prøve.
It-støttet religionsundervisning
Udsigt til klimavenlige Bygninger
Formidlingskursus 2014 Gymnasiepraktik og Det rullende Universitet Klasserumskultur og elevernes forskellighed Susanne Th. Jensen Vicerektor Odder Gymnasium.
SO Prøve.
Det tematiserede forløb
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
Remote Sensing og GIS i Naturfagene - Hvorfor? - Hvordan? Torben P. Jensen.
Studie Område 2 Eksamen Fra gymnasieelev til studerende
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
Opbygning og struktur 10.kl Et center, to adresser Koordineret ledelse Forskelligt udbud Pædagogisk samarbejde Fælles arrangementer.
Ligheder/forskelle på HHX – STX – HTX De har helt den samme struktur, dvs. ½ års grundforløb og 2½ års studieretningsforløb. De tæller lige meget til videregående.
Engelsk i Fagenes Samspil Velkommen. Programmet for i eftermiddag Kl Velkomst Kl Oplæg om sproglige udfordringer med engelsk som koncernsprog.
1 Velkommen til Teknisk Gymnasium Hillerød. Obligatoriske fag 2 Dansk A Engelsk B Kemi B Matematik B Fysik B Kommunikation og IT C Biologi C Samfundsfag.
1 Velkommen til HTX Fremtidens tekniske gymnasium.
Greve Gymnasium Skemalagt elevtid Forsøg med start i skoleåret Forsøget omfatter hele skolen: -Alle fag med skriftlig dimension -Alle lærere og.
LIVSPARAT. LIVSPARAT har 3 hovedformål NR 1 At give eleverne redskaber og læring, der hjælper dem i deres personlige udvikling, så det smitter positivt.
Dragør Kommune: - Indbyggere: Skoleelever: km Dragør Rugby Klub: - Stiftet: Februar Antal spillere: 31 (fra.
Formativ evaluering Workshop Kort repetition  Formativ evaluering  den lærende skal have indsigt i sin egen læreproces  Formativ evaluering.
Niveauer i ungdomsuddannelserne  A – Gymnasialt niveau ( 3 år )  B - Gymnasialt niveau ( 2 år )  C - Gymnasialt niveau ( 1 år ) / EUD  D - EUD-fag.
Faglærer konference d. 16. og 17. maj 2017
Velkommen til HTX Fremtidens tekniske gymnasium
Faglig Udvikling i Praksis Teknologi
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
AT AT AT AT AT Tell me, I’ll forget Show me, I’ll remember
Evaluering – det kræver læringsmål!
1587 Server - Blandet miljø Datatekniker – Infra & Prog
Figur 1.1 Processor i projektarbejde
Faggruppemøde Naturfag, fysik og kemi Bodil Tange.
Oplæg 2 – de fire læringsrum
Velkommen til Teknisk Gymnasium Hillerød
Matematikkens Univers - Mellemtrin
Produktion af PBL-forløb – fokus på rammer og strukturering
Mulighederne i ungdomsuddannelserne - PowerPoint
Præsentationens transcript:

Teknikfag Byggeri & Energi Lærer- & elevoplæg Af Marianne B Jensen Anders Nørgaard fra EUC Nord. Til forløb om energi & kvalitet

Proces Udgangspunkt: Fremgangsmåde: Elev- og læreroplæg Elevaktivitet Hvorfor – Epokale nøgleprob. – miljø & ressourcer Hvordan – metode / teori – PBL - helhedstanke Hvad – resultater / produkter – beregninger, værkstedsprodukt

Proces Becks læringsrum – teori, klassesamtale, træning, projektarbejde, Forforståelse – assimilation > akkomodation Fysik, teknologi, generelle erfaringer Lærerrolle: skulptør, træner, deltager, konsulent Kolb To do: Elevtid, antal lektioner, formativ/summativ evaluering, lektionsplanlægning (FIMME)