Kulturregion Storstrøm En kulturregion med forbindelse til fremtiden.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Drømmescenarie – om 2 til 3 år
Advertisements

-En lærerig arena for alle aldre
Danehofskolens værdigrundlag
Sociale medier og læring
Dansk Folkeoplysnings Samråd Folkeoplysningspolitik.
Introduktion til projekt ”Aktivt Liv”
Set i forældreperspektiv
DLF ind i debatten om fremtidens skole
Den Danske KvalitetsModel i institutionskøkkener
Skolebiblioteket indgår som en central del af skolens læringsmiljø og fungerer som skolens innovative, formidlende og pædagogiske læringscenter. Skolebiblioteket.
Rådet for Etniske Minoriteter
Forandringsteori for Venindenetværket2013
2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik.
Omsorg sundhed eller samvær? Rehne Christensen filosofisk firma
Regionale kulturaftaler En frivillig aftale, der indgås mellem Kulturministeriet og en række kommuner; en ’kulturregion’
Hvad er oplevelser – og hvad skal vi med dem?
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Biblioteket som arena i viden- og oplevelsessamfundet
Kommunale chefforventninger til en ny folkeoplysningslov Oplæg for Fritid og Samfund d. 25. april 2008 i Vissenbjerg v/ Børne- og Kulturdirektør Per B.
Kommunal rehabilitering – hvordan lykkes vi med den
Festligt fællesskab med livsglæde som værdi. v25 Men den ældste søn var ude på marken. Da han var på vej hjem og nærmede sig huset, hørte han musik og.
ETwinning VEJEN TIL EUROPÆISK SAMARBEJDE L Kodal SkoleIntra Kolding den
Projekt Praksis Plus - Fra udd.læge til praktiserende læge Oplæg på Regional Temadag, 19. november 2012 i Herlev.
SICSAC eksempel no 1 – En KAT kasse vest
Levy Pierre (2001), Cyberculture Teksten til i dag er fra sidste kapitel og konklusionen fra bogen Cyberculture. Tekno optimist.
En ny model for bibliotekernes rum
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
For de kreative, nytænkende, sære, unormale og geniale tankegange.
- med nedslag i fremtiden Formandens beretning.
Børnekultur der dur, Børnekulturens netværk, d. 26. oktober i Kolding Per B. Christensen, formand for Børne- og Kulturchefforeningen og direktør i Næstved.
Sundhedspolitik for Favrskov Kommune Sundhedsambassadører i landsbyerne i Favrskov Sundhedskonsulent Christina Rasmussen-Rubæk.
HVAD BETYDER SKOLEREFORMEN FOR MIG SOM FORÆLDER PÅ NORDBYSKOLEN? Som forælder på Nordbyskolen vil du til næste skoleår møde nye ting, men det meste vil.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Biblioteket og kommunalreformen – bibliotekets roller
Madkamp - DM i madkundskab
Samarbejde om forebyggende hjemmebesøg – hvordan spiller de forskellige aktører sammen? Ved SUFO (Landsforeningen for ansatte i Sundhedsfremmende og Forebyggende.
Guldet i nabolaget – om læring og fællesskab i lokalsamfundet Børne- og Kulturchefforeningen.
Hvad betyder skolereformen for mig som elev på nordbyskolen?
Biblioteket som katalysator for social kapital
Fritidspas.
Hvad ser BKF som de vigtigste indsatsområder i den nærmeste fremtid på børne- og ungekultur området? Flemming Olsen, Børne- og Kulturdirektør Herlev Kommune.
Virtualitet og realitet Hybridisering af virkelighedsbegrebet Mundtlig eksamen i Digital Kommunikation og Æ stetik Fredag d. 21. januar 2005.
Kulturkonference på Comwell Middelfart september 2007 Per B. Christensen, Børne- og Kulturdirektør i Næstved Kommune og formand for Børne- og Kulturchefforeningen.
Oplæg og drøftelse v. Kultur- og fritidsnetværket Temaet er kultur- og fritidsområdets stigende betydning i relation til de øvrige ko mmunale service og.
Sundhedspædagogisk tværfagligt samarbejde
ETwinning VEJEN TIL EUROPÆISK SAMARBEJDE L Kodal SkoleIntra Kolding den
ETwinning - skolepartnerskaber i Europa Spring Day og ”Internationalt” på EMU ENIS - Netværket af innovative skoler Spredningsprojektet SkoleIntra træf,
Udvikling af § 79-området. 2 Indhold 1.Baggrund 2.Mål 3.Inspiration 4.Vision 5.Hvad skal der til? 6.Næste skridt?
Hvorfor kultur og kulturpolitik? Nye kommuner Nye identiteter og fællesskaber Ny udvikling Ny målrettet indsats Kultur med børn Kultur af børn Kultur for.
Biblioteksstrategi Den 8. maj 2015
At gøre virksomhedens ambitioner synlige
1 Midtvejsevaluering af Nationalt Netværk af Skoletjenester.
Mental sundhed Ulla Uldahl og Henriette Lundstrøm
Præsentation af resultaterne fra workshop 1 1. Workshop 1- hvad gjorde vi? Spor: Unge, uddannelse og beskæftigelse Tema 1 - Forebyggelse og sammenhæng.
Erfaringer fra krydsfeltet mellem forskning, hospitaler og private virksomheder med vækstambitioner Direktør Henrik Kagenow, 7. oktober 2013.
Kulturrådet i Slagelse Hvordan sikre vi de bedste rammer? Næstformand Troels Brandt Diplom i ledelse Master i ledelse af forandringer - Erfaringerne fra.
Fællesskabernes Fællesskab Indledning til LØS’s efterårsseminar 2015 af Henrik og Niels.
-GIV SPROGET VOKSEVÆRK Gyldendals 5. maj KORT OM MARY FONDEN OG BAGGRUNDEN FOR LÆSELEG.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Kommune 3.0 Teknik og Miljø. Kommunen er mere end 6000 medarbejdere Det er borgere!
Kulturelle Samråd i Danmark Visionsseminar 2014 Betragtninger om brobygning og armslængde melllem det offentlige og civilsamfund, herunder forholdet mellem.
Oplæg til Hustræf 2011 Inddragelsens niveauer og perspektiver
Strategi 2015 Svømmekonference 2012.
Fra mursten ….til motion og muligheder
Konference Kultur og Læring
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Boligpolitik Temadrøftelse Økonomiudvalget 13. november 2018.
Hvordan vil vi samarbejde fremover?
Leg, kreativitet dannelse
Temagruppen Fysisk Aktivitet Sund By Netværket 13. maj 2019
Præsentationens transcript:

Kulturregion Storstrøm En kulturregion med forbindelse til fremtiden

Indsatsområder • Kulturel infrastruktur • Øge kulturelle infrastruktur( fysiske, virtuelle,mentale ) • Åbne for andre samarbejder og koblinger. • Være katalysator for områdets kulturelle potentialer

Indsatsområder • Kunst og Kultur fremmer sundhed og udvikling • Borgere deltage aktivt i kunst og Kultur • Kunst og kultur aktiverer borgere • Øge livskvalitet gennem fokus på det enkelte individs potentialer, • Øge livskvalitet gennem fokus på det kunst og kultur kan tilbyde den enkelte og fællesskabet.

Indsatsområder • Interkulturel mangfoldighed • Udsyn bidrager til ny indsigt (dannelsesrejse) • At blive udfordret og se tingene fra en anden side • Nationalt og internationalt samarbejde udfordrer borgerne på eget verdenssyn • Skabe interkulturel forståelse

Spark gang i dit netværk

Sæt pris på fortiden

Slip de kreative kræfter løs

Kunst og kultur – inspirer mig

Bryd ned og byg op

Netværk

Netværket Kulturstrømmen

Netværk

Kulturspejdere