Talentudvikling gennem transferspor

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Køge Handelsskole Thomas Nielsen og Anders Klosterman
Advertisements

Et metodeudviklingsprojekt i UU DANMARK UU Vestsjælland
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
…..godt på vej i ungdomsuddannelsen
Præsentation til forældremøder
Unge på tværs flasher København, 31. marts Når uddannelsespålæg bliver et godt tilbud Uddannelsesstart - Til dig, der er på vej i en erhvervsuddannelse.
Ungdommens Uddannelsesvejledning UU Vest Region Hovedstaden
Uddannelsesvalg i 8. klasse. Dagsorden  Formål:  Formålet for de næste to lektioner er, at vi kigger på, om det, I tror om jeres klassekammerater, påvirker.
Deltagere Cirkelledere Cirkel I – målgruppe: normalklasser
SOSU i EUD: Nye rammer og opgaver Charlotte Netterstrøm Uddannelseskonsulent Afdelingen for erhvervsrettet ungdomsuddannelse Undervisningsministeriet.
Informationsaften for forældre og elever
Mercantec NU forstår jeg det! Gennem bedre faglig læring til større faglig forståelse Mercantec.
Evaluering af introkurser Hvilken uddannelse har du besøgt? AntalProcent STX19125,0 HHX8310,9 HF111,4 HTX10113,2 Sundhed, omsorg og pædagogik547,1.
Program Gennemgang af og formål med uddannelsesplanen
Talentvejen Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med
Uddannelsesmuligheder
EUD indgange: EUC LILLEBÆLT Bygge og anlæg (G) tømrer
Hvem er jeg Hvad kan jeg Hvor skal jeg hen
før Uddannelsesmessen
Forældremøde 8.klasse.
Præsenterer for 8. klasse. Præsenterer for 8. klasse.
Velkommen til vejledningen i 10.klasse.. Hvorfor vælge 10.klasse.?  Faglige mål : Bedre i nogle fag, bedre arbejdsvaner, aflevere hjemmearbejde, være.
Færdig med skolen - hvad så?
”Sammenhængskraft som dynamo i klasserummet” August 2010 – September 2012.
Konference for gaffeltruckfaglærere Hotel Faaborg Fjord 25. og 26 august 2011 Velkommen!
På vej mod ungdomsuddannelse
Brobygning 9. og 10.klasse Efteråret 2012 UU Lolland-Falster.
’Afklaring om valg af erhvervsuddannelse via frivillig brobygning’
78,8 % er i uddannelse 53,6 % går i gymnasiet 21,7 % er i erhvervsuddannelse 1,3 % er i andre ungdomsuddannelser 0,9 % er i andre uddannelser 1,3 % er.
En rejse gennem det danske uddannelsessystem
Til 8. klasse før Uddannelsesmessen Ungdommens Uddannelsesvejledning UUVest Region Hovedstaden
Det Danske Uddannelsessystem
Talentvejen på EUC Vest Marts Deltagende indgange 2 undervisere 6 virksomheder Produktion & udvikling 4 undervisere 2 virksomheder Bygge & Anlæg.
Ud af skolen – og hva’ så? UU Ringkøbing Fjord
Kort statusopgørelse til styregruppen Efterår 2013 Projekttitel: 1
Talent Tietgenskolen Deltagende indgang er merkantil Hvor mange undervisere er involveret? – På daglig basis 5 undervisere og 1 fuldtids talentmedarbejder.
Øget overgangsfrekvens til de videregående uddannelser
Orientering forældremøde 10. klasse
Orientering forældremøde 9. klasse
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1

Hvad kræver det? Parat til erhvervsuddannelse. Parat til… Erhvervsuddannelser? En konkret erhvervsuddannelse? Grundforløb? En bestemt indgang? En konkret.
Talentvejen Tietgenskolen. Hvorfor et talentprojekt? Talentudvikling på erhvervsskoler er stadig relativ ny 95% målsætning – nedprioritering af talenter.
Talent i ledelsesperspektiv Oplæg under temaet: ”Bedre resultater på elevniveau” – med fokus på ledelsesrolle, -motiv og kompetence v/ John Vinsbøl Udviklings-
IMODUS konference Campus Roskilde 20. Marts Lene Smith, EUC Norvestsjælland1.
U ngdommens U ddannelsesvejledning B ornholm Torvegade 7 1tv Kasse i finansministeriet STU - Status august 2012 Kommunikationscentret.
Talentvejen PÅ TECH COLLEGE AALBORG. Talentaktiviteter  Technology College  Strøm, styring og IT – 3 lærere i gang med at udvikle et koncept  Food.
Forældremøde 8. kl. UEA-undervisning
Udfordrer talenterne igennem. Mercantec 2 Udfordrer talenterne igennem Talentvejen.nu Talentaktiviteter på Mercantec.
Oversigt over mulighederne efter 9. klasse
KUU – Kombineret UngdomsUddannelse
UU Ringkøbing Fjord Ungdommens Uddannelsesvejledning
Uddannelsesvejledning MF10.kl. 2011/12 1/8 2010: UU MariagerFjord U-plan, 10. klasse Brobygning Uddannelsessystemets opbygning 1. marts 2012 Gode
Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med Aalborg Handelsskole, EUC Vest, EUC Syd, IBC, Tietgenskolen, EUC Sjælland, ZBC, Køge Handelsskole,
Talentvejen. Talent aktiviteter på skolen Landbrug og gartnerskole/ 3 undervisere Transport og Logistik/ 3 undervisere Bil, fly og andre transportmidler/2.
Multimodale læremidler. Understøtte undervisningen 2 Et læremiddel til at understøtte undervisningen i erhvervsøkonomi for læsesvage elever: - Multimodalt.
Uddannelse med perspektiv FREDERICIA GYMNASIUM FREDERICIA GYMNASIUM 24. oktober oktober 2011.
Landskonsulent Christian Haldrup
Vejledning og fremtid Ranum Efterskole 1.
Konference for faglærere inden for gaffeltruckuddannelserne Hotel Scandic Bygholm, Horsens den 10. og 11. august 2015 Velkommen!
Del af Unge på vej-serien. © Undervisningsministeriet og Integrationsministeriet 2007 Hvorfor uddannelse? Bedre muligheder for job Højere løn Personlig.
UNDERSØGELSE OM 3. PARTS PRODUKTER Temamøde 5. januar 2011.
Temamøde om erhvervsvejledning i et regionalt beskæftigelses- perspektiv 13. marts 2009 Roskilde Kongres- og Idrætscenter Jesper Clausen, vicedirektør.
1 Erhvervsuddannelserne som mål for brobygningsforløb Beskæftigelsesregion - Syd, Nord, Midt, Hovedstaden og Sjælland, Hovedstaden.
Faglærer konference d. 16. og 17. maj 2017
Rengøring og dansk for indvandrere
Rengøring: Brush-up For dig, der har arbejdet med rengøring i nogle år
Uddannelsesvalg i 8. klasse
DEN GODE OVERGANG SKIVE SYDDANMARK/ MIDTJYLLAND FREDERIKSHAVN HORSENS
konference om det praktikpladsopsøgende arbejde
Præsentationens transcript:

Talentudvikling gennem transferspor Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med Aalborg Handelsskole, EUC Vest, EUC Syd, IBC, Tietgenskolen, EUC Sjælland, ZBC, Køge Handelsskole, Hotel & Restaurantskolen, Campus Bornholm & Håndværksrådet

Vores fælles milepæle Alle skoler har valgt indgange og lavet milepælsplan Talentbegreb defineret Vi ved alt, hvad der er værd at vide om tidligere projekter To dages uddannelse gennemført af 60 lærere Vi har udviklet og testet et redskab til at spotte talenter De første talentaktiviteter planlagt Samarbejde med UU, grundskole og virksomheder planlagt 240 talenter udvalgt til at deltage i projektet Talentaktiviteter for efteråret gennemført Lærepladser for talenter fundet og samarbejdet planlagt To plus en dags uddannelse gennemført af 60 lærere Brobygning styrket med en særlig talentvinkel 240 talenter startet på hovedforløb Samarbejde om talentudvikling på hovedforløb etableret Aktiviteter rettet mode videregående uddannelser påbegyndt Mindst 60 kolleger trænet gennem dobbeltlærerfunktion/ intern videndeling I alt 480 talenter er nu en del af projektet Videregående uddannelser inddraget i praktiske udviklingsopgaver på hovedforløbet Min. 120 lærere arbejder med talentudvikling som en del af grundforløbet Min. ti ikke-partnerskoler trænet gennem dobbeltlærerfunktion/ ekstern videndeling Projektet evalueret, anbefalinger formidlet Videndelingskonference gennemført 1/1 2013 30/6 2013 31/12 2013 30/6 2014 31/12 2014

i Talentprojektet er det anderledes: Vi gør op med 80/20 reglen i Talentprojektet er det anderledes:

Merkantile indgange Sjælland: Selandia, Køge Handelsskole, ZBC. Jylland/Fyn: Mercantec, Aalborg Handelsskole, IBC, TietgenSkolen.

Tekniske indgange Strøm, styring og IT: Tech College Aalborg, Mercantec, EUC Syd, Selandia. Produktion og udvikling: EUC Syd, EUC Vest, Campus BH Bygge-anlæg: Tech College Aalborg, EUC Vest, EUC Sjælland, Campus BH Mad til mennesker: EUC Vest, Selandia, EUC Syd, H&R Valby Bil, fly og andre transportmidler: Campus BH, Mercantec Medieproduktion: Tech College Aalborg Mekanik, transport og logistik: Selandia Krop og stil: EUC Sjælland Dyr, planter og natur: Selandia

Særlige aktiviteter Hotel og Restaurantskolen: Erhvervs 10. klasse, praktikcentre Undervisning i grundskolen: Aalborg Handelsskole, Tech College Aalborg

Definition af talentpotentiale Denne artikel omhandler evnen til at udføre ting på en vellykket måde. Opslagsordet har også anden betydning, se Talent (flertydig). Fokusgruppeinterview med skoler uge 9-10 Fokusgruppeinterview med SMV uge 9-10 Fokusgruppeinterview med Prof HR folk uge 9-10

Planlægning af talentforløb Hold/tidspunkt Hold 1 Hold 2 Hold 3 Kursus maj/juni 2 dage 1 dag Udvikling af eget forløb ? Kursus aug./sept. Kursus okt./nov. Der indgår ca. 3 x 20 lærere i forløbet

Redskab til screening Klar til test Klar til brug

Vi glæder os til samarbejdet!