Kim Lyng Madsen Lau Kingo Marcussen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
VE-anlæg Solceller (Case og opgave).
Advertisements

KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Analyse af rejsekortet for
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
EJERSKIFTE Statistik om ejerskifter i Danmark baseret på resultater fra spørgeskemaundersøgelse Okt./nov for Erhvervs- og Byggestyrelsen og INSEAD.
Uddannelsesseminar 25.August 2008 Horesta – 3f DK 1 De lokale uddannelsesudvalgs arbejdsopgaver og kompetencer Bruno Clematide.
Pionerprojektet i BUF – bedre arbejdsmiljø og mindre sygefravær
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
[ visuel ] identitet.
A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Foreningen ”Odinstårnet” -
Borgernes barrierer for brug af IT
Arkitektur - data.
20. august Arbejdsmarkedskommissionens anbefalinger Velfærd kræver arbejde.
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
VTU 2010 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Københavns Tekniske Skole Inspektørområde - Tæbyvej Svarprocent: 23% (64 besvarelser ud af 274 mulige)
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Blu-ray Mystery Shopping Analyse 6. Maj 2010
Afsætning og matematik Eksemplificeret ved materiale fra STELTON
Formularer (Access, del 3)
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
1 Jørgen Nue Møller Bygherren og Byggeriet - Om strategier og organisation Publiceret i 21. April 2003:
Illustration fra Kort om kræft figur 4.1.
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Profil af Olivias læsere Marts 2007 Media. 2 Hvor mange læser Olivia  Olivia har læsere  Kernelæserne skal findes blandt de 8-12 årige piger.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Julekalender 2010 For Herren i Huset For Fruen i Huset
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
SEO PÅ AU.
1 Effektiv forrentning Kjeld Tyllesen PEØ, CBS Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS.
Statistik.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Mekaniker Svarprocent: 26% (31 besvarelser ud af 118 mulige)
AFSÆTNING A – Schønberg
Økonometri 1: Specifikation og dataproblemer1 Økonometri 1 Specifikation, og dataproblemer 4. november 2005.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
1 Lektion 18: Priser i en åben økonomi 1.Økonomiske nyheder 2.Repetition 3.Dagens pensum 4.Hvad kan I få eksamensspørgsmål i? 5.Næste lektion 6.Tilbagemelding.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Opslagsfelter (Access, del 6). RHS – Informationsteknologi 2 Udgangspunkt Vi er ofte i den situation, at valg af en type for et felt ikke begrænser vores.
Østjysk rapport om udligning og tilskud Seminar om udligning den 26. April 2010 Job og Økonomidirektør Asbjørn Friis Jensen, Favrskov.
1 Dagens gang Repeter systemvalg Gennemgang af klasser og strukturer (kap. 3+4 OOA+D) Tavle opgave Gruppe opgave til næste gang.
Signifikanstest ved (en eller) to stikprøver
1 Middelfart Kommune Synsvinkler i forhold til den sociale udligning.
1 Test i Word 2007 Klik her for at begynde. 2 Hvor skal du klikke for at gemme dit dokument?
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
1 Senior Erhverv Søhøjlandet Nye tider, nye muligheder…! PP er sendt pr.mail.
Den demografiske trussel -et drama i 3 akter 2. februar 2006 Bjarne Laursen CUF/Registerprogrammet.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
Rapporter (Access, del 5). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller, og.
1 vare på 2 markeder, samme pris
Opslagsfelter (Access, del 6). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi er ofte i den situation, at valg af en type for et felt ikke begrænser.
Geokommunikation - visualisering af geografiske data.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Økonometri 1: Specifikation og dataproblemer1 Økonometri 1 Specifikation, og dataproblemer 9. november 2004.
Geografisk Information
Økonometri 1: Specifikation og dataproblemer1 Økonometri 1 Specifikation og dataproblemer 2. november 2004.
Økonometri 1: Dummy variable1 Økonometri 1 Dummy variable 24. marts 2003.
1 Læringsstil, samt Projektplanlægning og projektstyring Mål: At i får kendskab til jeres egen læringsstil. At I får et grundlæggende kendskab til projektplanlægning.
Globaliseringsredegørelse 21.mar. 11 Globaliseringsredegørelsen 2011 Grafer fra temakapitlet Eksporten som drivkraft for vækst og velstand.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Svarprocent: 27% (414 besvarelser ud af mulige)
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Målgruppeanalyse og valg Hvad skal jeres virksomheder bruge en målgruppe til? Hvilke kriterier er vigtige for valg af målgrupper? Hvorfor kan vi ikke bare.
Salg til det offentlige - Aarhus Kommune. Public Intelligence: Vi har lavet de fleste fejl selv. Peter Julius Public Intelligence rådgiver virksomheder,
Målgrupper og segmentering
Uddannelse i sygefraværshåndtering
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Workshop 1.
Præsentationens transcript:

Ingens Tid At Spilde Data mining brugt til afdækning af forbrugeradfærd og –mønstre

Kim Lyng Madsen Lau Kingo Marcussen

Agenda Hvorfor målrettet kommunikation? Kundecase Og hvad så? Virker det?

Hvorfor målrettet kommunikation? Du kender problemet…. Du bliver irriteret over at modtage et hav af reklamepost med dit navn på som du overhovedet ikke er interesseret i, og som du bare smider ud. Eller du bliver ringet op om ting du ikke har interesse i at købe. Forklaringen er, at de selskaber som bruger mange penge på at sende breve ud eller ringe, ikke kender nok til deres kunder.

Hvorfor målrettet kommunikation? Løsning: Statistiske data i samspil med Det Danske Kvadratnet. Med det rette datagrundlag er det muligt at målrette kommunikationen. Gevinst: Forbrugerne modtager i højere grad kun post eller opkald som har relevans for dem. Virksomheden når længere og bredere ud, nedbringer deres omkostning og øger deres ROI (Return Of Investment)

Hvorfor målrettet kommunikation? GEOMATIC tager i sin analysevirksomhed udgangspunkt i en rigdom af rent statistisk baserede data om personer, husstande og virksomheder. Alle vore geostatistiske data gøres tilgængelige med Det Danske Kvadratnet. I vort arbejde benytter vi værktøjer som MatLab, ArcGIS og x@point.

Hvorfor målrettet kommunikation? Responsforøgelse Segmenteret Usegmenteret 4 % Forventet respons i % 10 % 1 % Anvendt materiale (antal husstande)

Hvorfor målrettet kommunikation? Optimere værdien i virksomhedens aktiviteter og kunderelationer Optimere Return on Investment – Rapid ROI Penge Tid

Hvorfor målrettet kommunikation? At erhverve nye kunder på den mest omkostnings-effektive måde At tiltrække de mest profitable kunder Penge Tid

Hvorfor målrettet kommunikation? At optimere salg til eksisterende kunder med kryds- og mersalgs modeller Penge Tid

Hvorfor målrettet kommunikation? At identificere og fastholde de mest profitable kunder længere Penge Tid

Kundecase Geografisk stedfæstelse af kunder

Overordnet demografiks profil af kunder

Klyngeanalyse Den overordnede profil er en sløret sandhed. En klyngeanalyse bliver benyttet for at finde skjulte kundeprofiler. De celler der ligner hinanden mest på demografien bliver lagt sammen til en klynge.

Geografisk placering af alle kunder

Geografisk placering af kunder fordelt på klyngerne

Demografisk profil af klynge 1

Demografisk profil af klynge 2

Demografisk profil af klynge 3

Og hvad så? Via geografien samt de demografiske profiler har man fået et bedre kendskab til sine kunder. Med denne information vil det nu være muligt ud fra Det danske Kvadratnet og aggregeret statistik, at lave en tvillinganalyse på den profil/klynge man finder relevant. Altså målrettet kommunikation!

Hvorfor målrettet kommunikation? Usegmenteret Segmenteret 4 % Forventet respons i % 10 % 1 % Anvendt materiale (antal husstande)

Data Mining effekten – virker det? Gns. respons usegmenteret = 2,5% Case ved 200.000 breve Modellen blev anvendt til udvælgelse af kunde-emner med størst købssandsynlighed (scorebånd 1 – 5). Der blev udvalgt 100.000 tilfældige emner og 100.000 segmenterede. Responsen på segmenterede emner var på ca. 3.142 (3,1%) og gav dermed 650 flere kunder end ved tilfældig udvælgelse (2,5%). Gns. respons segmenteret = 3,2%

Data Mining effekten – virker det? Demografisk segmentering og målretning af kommunikationen Støj – for lille et datagrundlag Stabilitet – én type demografisk profil Stabilitet – ny type demografisk profil

Analyse uden handling

Handling uden analyse

Kim Lyng Madsen klm@geomatic.dk Lau Kingo Marcussen lkm@geomatic.dk Tak for Jeres tid Kim Lyng Madsen klm@geomatic.dk Lau Kingo Marcussen lkm@geomatic.dk