HJERNER, LEG OG LÆRING PIGER www.ann-e-knudsen.dk.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE?
Advertisements

HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE?
Oplæg om læsning - hvad kan man som forældre gøre for sit barns læseudvikling… Asgård skole jan
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
HJERNER OG MOTIVATION
Karakterdannelse for begyndere
Selvværd, selvhjulpenhed og samarbejde!
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Motivation Sidde 4 og 4. af andre.
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Lærings- og praksisfortællinger:
Temperatur på unges motivation Oplæg på CeFu-konference
Modstand som forandringspotentiale
Nye kommunikationsformer forandrer de unges forståelse af sproget – mundtligt og skriftligt Chat og sms.
Pronominer/Stedord (Fornöfn).
Hvordan kan undervisningen vitalisere / re-vitalisere de unges
IKKE ALLE SÅR ER SYNLIGE
Børns udvikling Af Sasja og Caroline.
Glad, Tryg og Fri Kurser i psykisk selvforsvar for piger år.
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
”Udsatte unge med Sjældne Diagnoser” Oplæg til Sjældne Diagnosers repræsentantskabsmøde d. 15.september 2006.
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
BESVÆRLIGE BØRN! VANSKELIGE FORÆLDRE?
Familie og børn i en opbrudstid
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
Mental sundhed i skolen
VOFF konference april 2011 Hvad sker der i klasserummet? De sociale og faglige relationers betydning for fastholdelse 27. April 2011 Susanne.
Hvad render vi rundt og laver?
Hvordan handler jeg ved æresrelaterede konflikter v. Susanne Willaume Fabricius Projektleder LOKK.
Psykologi Hvad er psykologi? Hvem bruger psykologi?
Køn og identitet Charlotte Schelde-Rathkjen
Sygeplejerskeuddannelsen
- støttet af Egmont Fonden
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Han sagde “Skal vi bytte stilling I aften?"
CASSIOPEIASTUEN TRIVSEL OG LÆRING. MORGENMAD Hygge og dialog!
Etnisk minoritetsunge og familier – at skabe én sammenhængende verden! Fredericia 2014 Basim Osman Cand. psych., autoriseret psykolog Selvstændig psykologisk.
Mental sundhed I skolen trivsel, selvværd og robusthed
Kristina, Mads, Nicolai, Pernille og Sebastian. Indhold BMI Fedtprocenter Talje Hofte Relation Æble- pæreform.
Temaeftermiddag om design af sociale læringsmiljøer.
Fællesskaber for Alle Forældres betydning for børns
Inklusion og rummelighed
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
5.lektion: Valg af identitet, imitation og rolleovertagelse
PULS - meget mere krop, bevægelse og læring Naur Sir Skole og Lyngbjerghus.
En eftermiddag om børns leg og pigefnidder
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans.
......der møder han en rigtig Bond-pige og stopper op....
Sexuel udvikling Anette Løwert.
Anonym Digital Rådgivning Erroll Marshall Pædagogisk projektleder.
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Program Lidt om mig og min måde at præsentere stoffet på Løgne og mentalisering Løgne generelt Løgne i pædagogikken 8 min 30 min.
Røde Kors Årsmøde Psykolog Nina Wehmeyer Psykosocial støtte i Danmark
Else Christensen Socialforskningsinstituttet
Skoleparathed Sunds skole.
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
HJERNER, LÆRING OG MOTIVATION
IKKE ALLE SÅR ER SYNLIGE Dødt nervevæv Test af den levende hjerne.
Trivsel og selvværd - mental sundhed i skolen
AKT på Dybbøl Skolen.
Narrativitet i teori &praksis
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
 H står for  U står for  L står for  E står for  N står for  HUMOR  UDELIV  LEG  EMPATI  NÆRVÆR.
Spot på æresrelaterede konflikter! Korsør 23. juni 2015
Relations kompetencer
IKKE ALLE SÅR ER SYNLIGE Test af den levende hjerne
2007 Projekt 4K Udsatte unge kunne vi have dem i afprøvning i Falck Falck Randers.
© Thybo, P. (2013). Neuropædagogik – Hjerne, liv og læring
Kropslig læring - oplæg UCC. Mikael Lytzen
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
Præsentationens transcript:

HJERNER, LEG OG LÆRING PIGER www.ann-e-knudsen.dk

TEST AF DEN LEVENDE HJERNE DØDT NERVEVÆV TEST AF DEN LEVENDE HJERNE www.ann-e-knudsen.dk

1 2 3 Analog www.ann-e-knudsen.dk

EMPATI OG SELVVÆRD At se sig selv udefra Dominerede hunner Sårbare piger www.ann-e-knudsen.dk

INDSKOLING OG HJERNEMODNING Kønsidentitet At forstå relationer Pigelus og drengelus At lege dukkehus Piger og drenges sprog 5-8 år www.ann-e-knudsen.dk

PIGE- OG DRENGELEGE At være Heman og Batcat At vælge hold www.ann-e-knudsen.dk

AMAZONER PÅ MELLEMTRINET Venindeforhold Amazoner At opdage og undersøge At ønske sig at være en anden At være fælles om en kæreste www.ann-e-knudsen.dk

DUMME DRENGE OG SURE PIGER 12 år – præpubertet Identitet Selvstændighed Psykisk feber Følelsesmæssige udsving At lægge afstand til barndommens lege At kede sig – ingen forstår mig www.ann-e-knudsen.dk

PIGER OG COMPUTERSPIL Kampen om computeren Hvad motiverer? Præstation – indhold www.ann-e-knudsen.dk

www.ann-e-knudsen.dk