erhvervsmedier der bringer vækst værdi

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Etablering af virksomhed
Advertisements

Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Hvordan bidrager litteratursiden
Værktøj til CSR-dreven innovation Der skal udvikles et nyt værktøj til CSR-dreven innovation. Vores mål er, at værktøjet skal inspirere og hjælpe danske.
Horisont Gruppen a/s Center Boulevard 5 Telefon København S Fax
Rotary gør en forskel - også for lokalsamfundet
Jarnes A/S Ud af krisen Hvem er Jarnes A/S? • Start: Palle Jarne Clausen 1961 • Nu: 50% Morten Jarne Clausen & 50% Gitte Clausen Bruun Jarnes A/S.
Vi spoler lige filmen tilbage
Erhvervsakademi DANIA
Analyse af eksterne og interne forhold
ERFA DRUPAL Open Source CMS Erfaringer fra Ballerup Kommune og Headnet 12:30 – 13:
VEJEN TIL VÆKST.
Cand.mag. Lise Vandborg, Chefredaktør Litteratursiden
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Profitten øget med økologiske tryksager! Kim T. Rasmussen, direktør UniFlip A/S.
Indeks 90 Indeks 88 Indeks 90 Indeks 87 VOD estimat (Wilke analyse) Indeks 90 Indeks 87 Hvis vi medregner værdien af VOD markedet, befinder vi os faktisk.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Indholdsredigering i en D!ng- hjemmeside v/ Ewan Andreasen
Velkommen til HACCP-kursus 2008
Udvikling Fyn A/S – en ny vej til vækst på Fyn.
Den glade CEO og iværksætter!
Transport på landet Konference 5.november Transport på landet • Kompliceret • Ingen nemme løsninger • Mangler nytænkning Tendens: Find selv på løsninger.
Visionen for ingeniøruddannelserne - erhvervslivets behov
Hvorfor involvere forskere i forretningsudvikling? Alexandra Instituttet A/S.
Velkommen til temadag om Indholdskanalen. Program: : Indholdskanalens muligheder Baggrunden for Indholdskanalen : Leverandør-præsentationer.
DI Handel årsdag - Tirsdag den 12. maj Adm. Direktør Steen Weirsøe
Det samarbejdende bibliotek og Palles Gavebod v/ Annie Christensen, Børnebibliotekar, Århus Kommunes Biblioteker
i DR. 11. september 2008 Region Hovedstaden og mediekonvergens Af nyhedsredaktør f. hjemmesiden Christian Hult og kommunikationsdirektør.
Digital Business Development Kvartalsmøde 3. november.
Idé, indhold og inddragelse…. Vision • Palles Gavebod bliver målgruppens foretrukne mødested på nettet, og skaber bro mellem det fysiske og virtuelle.
Præsentation af e-takeaway.dk
SIMON HINDKÆR SEBASTIAN MIKKELSEN LASSE BAK MUHAREM GRADASCEVIC
Seminar for trivsels- og SSP-personer
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Laboratoriet for Turisme og Oplevelser!
BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
Forretningsmodel.
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
MST-møde Indkøb af råvarer (x100) Branchens virksomheder Kommerciel fokus PRODUKT Salg af produkter (x100) MEN Regulering sker på stof - niveau.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Martin Thorborg – Webshop Af Bjarke og Frederik DU SKAL IKKE TÆNKE, DU SKAL GØRE!
Elementer i ”Forebyggelsespakken om Tobak”, der i særlig grad kan løfte kommunernes indsats Tobakstemagruppemøde i Sund By Netværket 17. juni 2013 Chefkonsulent.
Brug DDB CMS -Et kursus for webredaktører Kursusleder: Ewan Andreasen
Køge Erhvervsservice 6. Februar Agenda -Præsentation af os -Lidt om Køge Erhvervsservice -Vores biks og værdier.
SRF’s Generalforsamling 23. maj 2012 Landsformand Leo Holm Landsformandens beretning SRF Skattefaglig Forening 1.
Dansk Gas Forening DGF årsmøde 2005 Beretning fra Redaktionsudvalget for Gasteknik.
CRM !? ”CRM handler sådan set bare om at behandle kunderne ordentligt og samtidig kun bruge energi på dem, hvor det kan betale sig.” - Claus Due, 2003.
Etablering af partnerskaber på anbringelsesområdet En opdagelsesrejse.
Reflektioner og erfaringer samt aktuel rapport fra DEA Genemførelse på erhvervsuddannelserne.
Start med instruktionen på den lille skærm Præsentation Klik her med musen for at vise præsentationen.
Tredje generetions APV Systematik er vigtigere end metode 3. november 2009.
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
Erhverv & Økonomi Relancering Mission statement: ”Avisen skal redigeres efter væsentlighedsprincippet. Hver enkelt JP- journalist skal hver dag.
VARE / RFID EBUSS 2005 AF:LEL, AOA, RRF, JEK,PAH.
Annoncefinansieret indstik - Baggrund for projektet: -Brande de sønderjyske virksomheder over for dansk erhvervsliv og politikere -Fortælle de positive.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Tekst til nettet Digitale Medier E /11. MENU DIGITALE MEDIER: FORMIDLING OG DESIGN SØGEMASKINER OG OPTIMERING Tekst på nettet Opsummering på kursets.
Øvelse den 8. marts Skriv en artikel, anmeldelse, guide eller et debat indlæg til ITU's web-avis readIT Pia Svejgaard Pedersen.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Dansk Supermarked i korthed
Hvordan klubber succesfuldt tiltrækker og fastholder sponsorer (Partnere) v/Kent Ewert.
Kommunikationsansvarlig
CASE seminar fremmedsprog Liselotte Andreasen
Der startes mange nye danske virksomheder hvert år
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Firma: PodConsult Journalist - radio og web Konsulent, kurser, producent Forhandler af software Speciale.
DENNE SLIDE SLETTES – GOD ARBEJDSLYST!
Når jobsamtale ikke bare er en samtale!!!!
Præsentationens transcript:

erhvervsmedier der bringer vækst værdi

Rasmus Brylle Kommerciel direktør, partner i HG Arbejder i krydsfeltet mellem redaktion og salg og udvikling 34 år, 13 år i mediebranchen Iværksætter og ejer-leder Rb@horisontgruppen.dk

Kort om Horisont Gruppen a/s Udgiver mediekoncepter til nicher i dansk erhvervsliv Forretningskonceptet består af annoncefinansierede udgivelser 4 titler - 40 årlige udgivelser på print 4 websites (DRUPAL CMS) 150-200 årlige e-nyhedsbreve (APSIS) Omsætning i medieportefølje ca. kr.15.000.000 Etableret i 1992 - 21 år i mediebranchen 18 ansatte Redaktion / fast og freelance 6 Produktion 2 Salg & Marketing 7 Administration og økonomi 3 Familievirksomhed Ejere: Steen Brylle og Rasmus Brylle (far & søn) Vores forretnings model er den samme som Googles – vi leverer gratis indhold finansieret af annoncer Hvis det skulle have interesse, så bruger vi henholdsvis Drupal og Apsis Omsætning: Hvor 30% kommer fra net og 70% fra nyhedsbrev

Titler Erhvervsmagasinet CSR – CSR.DK Erhvervsmagasinet Designbase –Designbase.DK Erhvervsmagasinet Installatør – Installator.dk Erhvervsmagasinet SCM – SCM.DK Erhvervsmagasinet …

Mediekoncepter Magasin, web, nyhedsbrev, mobil Miljø, energi, klima, cleantech… csr EL, VVS, ventilation, energi… m.m. Logistik, indkøb, transport… scm

Webforsider med forretningsfokus Det jeg godt vil fokusere på i dag er hvordan forsiden bliver brugt kommercielt hos Horisont Gruppen For Horisont Gruppen er den et af de vigtigste argumenter overfor aktører som vi ønsker at få til at bidrage med indhold – hvad enten det er kommercielt eller redaktionelt – Vi har gjort den ligeså vigtig som magasin-forsiden! I må gerne stille spørgsmål undervejs. Jeg har nemlig fået af vide at det godt måtte tage ca. 20 minutter og så skal jeg altså virkelig tale langsomt 

Indholdspartnere Vi skal være eksperter i at mobilisere kvalificeret indhold fra eksterne partnere og netværk – kommercielle og ikke-kommercielle. At skulle drive websites med et tilstrækkeligt flow af relevante indholdstyper i nicher, kræver at vi har fokus på, at netværke og aktivere aktører i branchen. Herunder både kommercielle og ikke kommercielle aktører…

Kreative formater Der skal tænkes smartere når der udvikles og publiceres indhold Vi overvejer konstant nye kreative formater og måder at genanvende indhold på tværs af platforme… og målgrupper Vi skal tænke smart hvad angår indholdstyper og koncepter De skal kunne anvendes på flere kanaler eller platforme Vi har faktisk revitaliseret alle vores medier for at tilgodese vores websites Eksempler på målgrupper – ”grøn transport” passer både til CSR og SCM

Fordeling af indhold på forsiden Vi har en fordeling af kommercielt og redaktionelt stof som er ca. 50/50 og det gælder i øvrigt også print

Journalistisk indhold - originalt eller eksternt leveret og internt redigeret Nyhedsartikler Reportager Interviews Blogs Cases Kortstof Navnenyt (Personalia) Mindre branchenyheder Produktnyheder 50% Som andre nichemedier

Flow og versioneringer 2-3 opdateringer dagligt fra redaktionen Primært kronologisk Primært ”web-first” Eks. Energiindeks Danmark (lanceret 5. marts) Foromtale på web Sammenskrivning + holdninger i magasin Blogs er web-first – bliver til ”fagfolk skriver” og ”Indspark” i magasinet Originalt indhold venter til magasinudgivelse, dog afhængig af nyhedsværdien Jeg vil ikke gå i dybden med flow og versioneringer her – det kræver et kursus for sig selv, men kort fortalt Sticky to top

Kommercielle indholdstyper - eksternt leveret, uden redigering – betalt indhold Pressemeddelelser Produktnyheder Kurser, konferencer, seminarer Jobopslag Navnenyt Kontaktpersoner Virksomhedsinformationer 50% Produktpræsentationer Ligesom vi nu mødes her i dag til et fagligt arrangement, så har vi også et væld af events, kurser, konferencer inden for de her afgrænset områder!

Mød Søren Det her betalte indhold kommer fra virksomheder med et kommunkationsbehov Jeg vil gerne have i møder min ven Søren – ham overtate vi til at ’Blive Partner og så kom han direkte på forsiden’ med et løfte o, at blive en del af det redaktionelle miljø Og efterflg. vil jeg vise jer hvor på forsiden de her elementer placeres!

Annonce Top-nyheder Jobopslag Mest læste & Seneste kommentarer Redaktionelt Kommercielt Annonce Top-nyheder Jobopslag Mest læste & Seneste kommentarer Forsiderne er lange Jeg vil gennemgå de forskellige elementer/Blokke – redaktionelle og kommercielle Seneste blogindlæg

indhold fra leverandører Events fra leverandører Redaktionelt Kommercielt Top-nyheder fortsat Annonce Kommercielt indhold fra leverandører Events fra leverandører Betalt feed

indhold fra leverandører fortsat Redaktionelt Kommercielt Annonce Top-nyheder fortsat Navnestof Fra leverandører + redaktion Kommercielt indhold fra leverandører fortsat Job-feed fra ekstern leverandør

Redaktionelt Kommercielt Annonce Top-nyheder fortsat

Redaktionelt Kommercielt Annonce Seneste nyt i taksonomi

Webforsiden opsummering Lange forsider - mange indgange Primært kronologisk prioriteret Stort udvalg i tilbud - både redaktionelle og kommercielle God markedsføring af aktører sikrer gode relationer Forsiden er den populæreste placering – brug den til at få mere indhold og tjene flere penge Mulighed for at surfe langt Kronologi overgået af aktualitet Både redaktionelle aktører (bloggere, eksperter) og kommercielle

Tak for nu