Kvalitet i spejderarbejdet

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fra skitse til prototype. Mål med ReflecTable 1. Teknologiens muligheder udnyttes – vi bygger broer mellem teori og praksis som ikke var mulige uden teknologien.
Advertisements

En orientering til vores nye leder
SÆT MEDBORGERUNDERVISNING PÅ SKOLESKEMAET!
Ankestyrelsen - en styrelse under Socialministeriet •Ankeinstans på arbejdsskadeområdet •Afgørelser i principielle sager truffet af kommunerne på det sociale.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
DDS Skanderborg gruppe Udviklingsplan Formål: 5% flere indmeldinger 5% færre udmeldinger.
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
1 Idræts og Fritidspolitik - Kick–off konference 26. januar 2011.
Kundeværdi.
Klasseledelse Lene Heckmann.
Åben skole i Århus Muligheder og myter ved skolesamarbejde.
”Hvordan kunne vi også arbejde med teksterne?”
Vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet
Holmen 21. Juni 2005 Action Learning Videnskalas Bo Tovby Jørgensen & Lise Rosendal Østergaard
Projektlederens rolle(r)
Pædagogiske overvejelser om at få mere ud af hverdagen
KFUM Spejderne, Uddannelsesnetværk NORD Silkeborg 2007 Kompetencer i Silkeborg Gruppe. Nytårsparade – Brug af ceremonier Samarbejde med Kirken Korpsets.
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Grundlæggende regnskabsforståelse
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Aktiviteter Megaaktiviteter Check in Patruljetur.
Informationsmøde d. 28/9 Optag august Praktik: 1.
Årsberetning for juniorgrenen Årets gang  Efteråret 2011: 6 juniorere rykkede op, mens vi fik 8 nye.  Nu har vi 9 spejdere, altså kun en.
Normann Copenhagen. Det startede med et ønske - og ingen økonomi!
Formålet med mødet Gennemgå og samle de input vi fik fra møderne
Folkeskolereformen – Hvordan udnytter I mulighederne?
Dagsorden 1.netværksmøde matematik
Refleksion Hvad var din/jeres eftertanke efter dagen i går?
Introduktion til 6. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
Åbent dialogmøde Folkeskolereform 2014 Torsdag den 3. april 2014 kl – Rønneskolen, aktivitetssalen Åvang.
Studiestartsprojekt Projektet Emne: Studenterlivet ved SDU Slagelse – I skal undersøge, hvordan forskellige parter (universitetet, medierne, kommunen,
SORT præsenterer… fremtidens spejderarbejde!. KFUM-Spejdernes hovedbestyrelse siger… By-spejd er fremtiden! Lars Kjeld, formand for Hovedbestyrelsen.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Velkommen til 2. undervisningsgang Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Metode. Definition Metode er måder at tilvejebringe viden på.
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Guldborgsundlejren 2005 Spejderliv – virkelighedens eventyr Vision Udfordre mødet mellem spejdere Skabe rum for den enkelte Trendsætte gennem ”learning.
Samfundsansvar i praksis via lokale partnerskaber Program for første netværksmøde i Roskilde den 4. december 2008 mhtconsult, august 2008 © Side 1 mhtconsult,
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
SAMlær Hvad gjorde vi og hvad lærte vi?. Konstruktionen - samlet.
Pårørende er dem, som har den tætte relation til den sindslidende  Den nære familie  Far, mor, søskende og børn  Andre familiemedlemmer  Arbejdskollega.
1 1 Vision 2020 Sammen rykker vi verden – med vilje.
”Vi gør det allerede – det handler om at gøre det mere konsekvent” Ove Christensen, DUR Midtvejsrapport.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
{ Bestyrelseskursus Marts 2015 Bestyrelsens opgaver og ansvar.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU ELEVAKTIVERENDE UNDERVISNING ‘ACTIVE.
Hvad gør det gode godt? Konference for dag- og fritidsinstitutioner Opsamling – og tilbageblik på dagens udbytte Den 19. november 2007 Kulturhuset i Farum.
LIVSPARAT. LIVSPARAT har 3 hovedformål NR 1 At give eleverne redskaber og læring, der hjælper dem i deres personlige udvikling, så det smitter positivt.
Systemet til Synlig KompetenceVurdering 0. Hvad er en produktionsskole for noget 1.Det samlede system til Synlig KompetenceVurdering 2.Det mest synlige,
Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene/valgfag I alt 20 uger.
Den fælles prøve med *Center for Læring i Natur, Teknik og Sundhed.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
vil vi sætte spor i os selv, hinanden og omverdenen Med Spejdernes Lejr 2017 vil vi sætte spor i os selv, hinanden og omverdenen.
Laboratorium for didaktik, dokumentation og planlægning
Attraktive og fleksible kontraktuddannelser gennem digital undervisning/flipped learning BAI OUP 2015.
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
Kompetenceudvikling – fokus på forberedelse og effekt
Præ-projekt Planlægning Afslutning
Navn: Dato: Starttid: Sluttid: Samtale / Emne/fokus:
Åbent hus Skolens navn Dato.
Lektion 6: Rollespil Formålet med denne lektion er:
Kvalitet i folkeoplysningen
De ti trædesten Medarbejdernes arbejdsglæde er en forudsætning for den gode kvalitet Vi er en værdibaseret organisation Fagafdelinger og decentrale institutioner.
Kickoff praktik 3 - dag 3 At modtage og vejlede elever på avanceret niveau på social- og sundhedsassistentuddannelsen Uddannelse / Sundheds- og Omsorgsforvaltningen.
* Personalekursus Skriv emnet her *.
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Tværgående vejledermøder Juni 2019
Idé#1.0 Lad det være op til webmaster
FORBERED KLASSEN TIL DAGEN GØR JER KLAR TIL CAMPUS+
Præsentationens transcript:

Kvalitet i spejderarbejdet Karen Vejby QE manager Mekoprint A/S

Formål At demonstrer kvalitet i spejderarbejdet At give deltagerne en oplevelse af, hvad der skaber kvalitet i spejderarbejdet

1. opgave Lav en aktivitet for en anden patrulje

2. opgave Skrive en liste med de 3 væsentligste spejderværdier i medlemmernes spejderliv

3. opgave Formuler værdi og formål for en aktivitet, patruljen skal planlægge for den anden patrulje

4. opgave Planlæg en aktivitet for (d)en anden patrulje

Opsamling Hvad er det vi har oplevet

Opsamling Hvad er det vi har oplevet Planlagt aktivitet uden mål og med

Opsamling Hvad er det vi har oplevet Planlagt aktivitet uden mål og med Lavet en interessentanalyse

Opsamling Hvad er det vi har oplevet Planlagt aktivitet uden mål og med Lavet en interessentanalyse Formuleret værdier og formål

Opsamling Hvad er det vi har oplevet Planlagt aktivitet uden mål og med Lavet en interessentanalyse Formuleret værdier og formål Udviklet en kvalitetsaktivitet

Opsamling Hvad er det vi har oplevet Planlagt aktivitet uden mål og med Lavet en interessentanalyse Formuleret værdier og formål Udviklet en kvalitetsaktivitet Kvalitet i (spejder)arbejdet kræver, at (kundens) forventninger samt "interessentkrav" er kendte

Refleksion Hvad lærte vi?

Refleksion Hvad lærte vi? Learning by doing

Refleksion Hvad lærte vi? Learning by doing Værdbaseret spejderarbejde giver kvalitetsarbejde

Refleksion Hvad lærte vi? Learning by doing Værdbaseret spejderarbejde giver kvalitetsarbejde Formål med aktiviteterne giver kvalitet i aktiviteterne

Refleksion Hvad lærte vi? Learning by doing Værdibaseret spejderarbejde giver kvalitetsarbejde Formål med aktiviteterne giver kvalitet i aktiviteterne Refleksion som læring

Afslutning ?? Tak God arbejdslyst Karen Vejby