Repetitionsforløb med afsluttende repetitionsspil

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Advertisements

Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Jens Christian von Holck. ”Spil i undervisningen”
Jeg har brugt gratis billedebehandlingsprogrammet
Videregående pc-vejledning
Hvordan får du et Print Screen
Breve og mails mvni-selandia.
Uddannelsesvejledning Musik & Teaterefterskolen 14/15
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
TAVLEN Sådan spilles repetitionsspillet  Et lokale med tavle  Et antal spilplader  En teamspiller fra hvert hold på hver spilleplade.  3-4 ved hver.
Information / vejledning om nye muligheder for: Version Copyright DKVS -THEMCOM 1) Online adgang til Militært Tidsskrift. 2) Behandling af egne.
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Vokse gennem venskab!.
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Jeg ønsker at få mere ud af livet Jeg har taget en beslutning.
Fysik B : Omfang 5 timer pr. uge
Taksonomisk mindmap i religion
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Introduktion til Access (Access, del 1)
7.lektion: EU og det danske politiske system – hvad er EU
1. Lektion: Det politiske system
1 Opgave i plakatfremstilling Gruppearbejde for 2.
1 Test i Word 2007 Klik her for at begynde. 2 Hvor skal du klikke for at gemme dit dokument?
Bachelorprojekter i fysik og nanoscience
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
1 Lektion 25, Repetition-3 1.Diverse 2.Stedprøven og herunder kurverepetition 3.Makroprøven, II (17-30)
Accounting - HA-int / Økonomistyring, , Introduktion, s.2 Institut for Regnskab, Tom Hansen I ntroduktion.
4.lektion: Det økonomiske kredsløb og de økonomiske konjunkturer
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
4.lektion: Det økonomiske kredsløb og de økonomiske konjunkturer
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Lektion 1: Hvad er velfærdsstaten ifølge jer
Matematik B 1.
Ulighed Side i Brøndum & Hansen (2010): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
3.lektion: Magt og indflydelse
Kapitel 1 Hvad er makroøkonomi?. Kapitel 1 Hvad er makroøkonomi?
De politiske partier.
Ulighed Side i Brøndum & Hansen ( udg.): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
Rapporter (Access, del 5). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller, og.
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Grunde til at jeg elsker dig
Makro-1 uge 9 Præsentation Undervisningsform Pauser hvornår hvor mange
Økonomiske begreber Samfundsfag.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
Usability – øvelse: First Impressions Hvem er jeg? Case forløbene Kontakt med opdragsgivere Informanter til brugertest den 9. og 16. marts Dagens øvelse.
Næste uges opgave Forbered interview med opdragsgiver Spørg til målgruppe, primær sekundær Primære mål og funktioner Alle typer data de kan stille til.
TIBRGA Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 5 Pensum Pensum uddrages fra lektionsplanen ALT der er angivet med betegnelsen ”Pensum” er pensum.
ITNET2 Præsentation 22: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 5 Pensum Pensum uddrages fra lektionsplanen ALT der er angivet med betegnelsen ”Pensum”
Word 2007 F-Niveau Lektion 1 Keld Hinsch.
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
Hvad er samfundsfag?. Samfundsfag handler om…. demokrati, det politiske system, de politiske partier, ideologier, sociale forhold, økonomi, globalisering,
1 PV3: P0-erfaringsopsamling og P0-procesanalyse Kursusholder: Mette Mosgaard.
Almen sTudieforberedelse 2017
Figur 7.1 Hans Reitzels Forlag.
Figur 9.1 Hans Reitzels Forlag.
Figur 3.1 Hans Reitzels Forlag.
Figur 2.1 Hans Reitzels Forlag.
Modul 3.2 – Forberedelse til læringsteams
Figur 7.1 Hans Reitzels Forlag.
Instruktion s. 1/3 : Introduktion CAMPUS+ forberedelse.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Softwarearkitektur i Praksis: Forsknings- og Udviklingsprojekt
SRO 2018 hHx.
Præsentationens transcript:

Repetitionsforløb med afsluttende repetitionsspil Hvad? I denne uge skal vi lave repetitionsspil her i [FAG]. Hvorfor? Det drejer sig om repetition på en sjov måde. Formålet er at få repeteret lærebøgerne. Hvor længe? 3. lektioner. Vi spiller spillet [DATO] Hvordan? Det får I bl.a. at vide i dette powerpointshow. Copyright Forlaget Columbus og Jens Christian von Holck

Copyright Forlaget Columbus og Jens Christian von Holck Lektion 1. I skal lave ”spørgsmål” til spillet to og to. Der skal være et spørgsmål til hver af følgende kategorier: Kategori 1: Grundbogen (Friisberg) side 16-22+27-28+38-49. Kredsløb, konjunkturbevægelser, skat og offentlig sektor, International arbejdsdeling og arbejdsløshedsformer. Kategori 2: Grundbogen side 53-60 + 69-83. BNP, valuta og økonomisk politik. Kategori 3: Grundbogen side 88-95: Liberal økonomisk og keynesiansk økonomisk teori. Kategori 4: Svare på spørgsmål til en konkret tabel/figur i samfundsstatistik (fx arbejdsløshedsprocenten i Danmark i 2003). Kategori 5: Årsagskæde – hvilken aktør/økonomisk teori stammer denne årsagskæde fra? Kategori 6: Find begreb, figur eller tabel i samfundsstatistik. (fx: Hvor finder man noget om udviklingen i arbejdsløshed i Danmark? Figur xx, side y) OBS. JERES SPØRGSMÅL SKAL MEDBRINGES NÆSTE GANG I UDPRINTET FORM I TRE EKSEMPLARER!!! Copyright Forlaget Columbus og Jens Christian von Holck

Copyright Forlaget Columbus og Jens Christian von Holck Lektion 2. Jeg skal have jeres spørgsmål I WORDFORMAT senest den [DATO] MINDST TO SPØRGSMÅL TIL HVER KATEGORI. NØJAGTIG KILDEHENVISNING SKAL FREMGÅ AF SVARET JERES NAVNE SKAL FREMGÅ AF EMAILEN, I SENDER TIL MIG UNDGÅ SÅ VIDT MULIGT AT LAVE EKSTRA FORMATTERING I WORD, DA DET GØR DET BESVÆRLIGT FOR MIG AT LÆGGE DET IND I KATEGORISKABELONEN I begyndelsen af lektionen evaluerer vi udvalgte spørgsmål på tavlen. Jeg udpeger således fem forskellige, der skriver deres ene spørgsmål til kategori 1 på tavlen til evaluering. Vi fortsætter derefter med de andre kategorier. Hver gruppe kommer derefter til at arbejde med hinandens spørgsmål… hvilke kan bruges og hvilke kan ikke bruges? Det er altså derfor, at alle skal have medbragt spørgsmål fra i dag i TRE PRINTEDE UDSKRIFTER. Når opponenterne givet jer deres kritik, skal I skrive rettelserne ind og sende mig alle spørgsmålene per mail på: [MAILADRESSE] Copyright Forlaget Columbus og Jens Christian von Holck

Copyright Forlaget Columbus og Jens Christian von Holck Lektion 3. [DATO] I skal medbringe hver en pakke med indhold til maksimalt 10 kroner (er I med på det?). I konkurrerer i hold. Det tager maksimalt 5 minutter at blive fortrolige med spillet, når man først er i gang. Copyright Forlaget Columbus og Jens Christian von Holck

Copyright Forlaget Columbus og Jens Christian von Holck Obs. I får nu et print af kategorierne + en vejledning i at skrive fokuserede spørgsmål (fra Columbus hjemmeside Nu skal I i gang med… De seks kategorier var: Kategori 1: Grundbogen (Friisberg) side 16-22+27-28+38-49. Kredsløb, konjunkturbevægelser, skat og offentlig sektor, International arbejdsdeling og arbejdsløshedsformer. Kategori 2: Grundbogen side 53-60 + 69-83. BNP, valuta og økonomisk politik. Kategori 3: Grundbogen side 88-95: Liberal økonomisk og keynesiansk økonomisk teori. Kategori 4: Svare på spørgsmål til en konkret tabel/figur i samfundsstatistik (fx arbejdsløshedsprocenten i Danmark i 2003). Kategori 5: Årsagskæde – hvilken aktør/økonomisk teori stammer denne årsagskæde fra? Kategori 6: Find begreb, figur eller tabel i samfundsstatistik. (fx: Hvor finder man noget om udviklingen i arbejdsløshed i Danmark? Figur xx, side y) To og to at lave arbejdsspørgsmål i de seks kategorier (de kommer igen lige om lidt). Husk, at arbejdsspørgsmålene skal MEDBRINGES i tre printede eksemplarer Copyright Forlaget Columbus og Jens Christian von Holck