 Om os  EMU Global Undervisning  Andre folkelige organisationer  Kompetencer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hjalleseskolen – Fremtidens 7. klasser
Advertisements

VI HJÆLPER UDSATTE BØRN OG UNGE
Børns sociale liv med digitale medier
Om et øjeblik kommer Du ind i en magisk verden!. Om et øjeblik...
Global undervisning.
Energi- & Vandværkstedet
Hvor står vi nu, og hvor er vi på vej hen? Timbuktufonden
Grønt flag grøn læreruddannelse
Arbejdspladsudvikling
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Konflikter på nettet. Og hvordan du løser dem.
Biblioteket som arena i viden- og oplevelsessamfundet
Internationalisering UNDERVISNINGSPLAN. Navigation BAGGRUND Folkeskoleloven og Fælles Mål MÅL – og vision RAMMERUNDERVISNINGSPLAN Eleverne - aktive deltagere.
Digitale medier og mobning
Danida Verdensbilledlegat film – film – film
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Interkulturel kompetence
Gymnasiedage.dk, Odense 29. sept Claus Berg, chefkonsulent Web 2.0, dialog og interaktivitet på EMU.dk.
BUDSKABER TIL FORÆLDRE:
+ Danskkursus Storutjarnarskolí November 2011 ”Dansk ud af bogen” Hvordan kan vi supplere undervisningen med IT og (ikke goggle.com)
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Globale dimensioner - links
Tværfagligt undervisningsforløb
Positivt lederskab Hvad er det særlige ved ledelse af frivillige?
International? Ja tak! Skolelederkursus Herning, 21. September 2005
Den internationale dimension i folkeskolen
International Økonomi A
Fagets formål, fokus og fagmål
Skolen i Verden november 2006 Tove Heidemann CVU Sønderjylland.
ETwinning VEJEN TIL EUROPÆISK SAMARBEJDE L Kodal SkoleIntra Kolding den
Darum skole 4. november 2013.
Area-konvent 2013 ”FRED I VORE HJERTER” af DG Mona Østergaard Klit.
Undervisning Klasseundervisning Elevernes oplæg Fælles læsning
ETwinning GRÆNSEOVERSKRIDENDE DATING sådan og derfor Den lovmæssige baggrund for internationalisering i skolen SkoleIntra Kolding
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
Hvordan gjorde vi i it- gruppen? - Præsentation af skema og resultater.
Venligst dele disse information med din pastor eller din menighed, din familie for dine bønner i udbredelse for Døves og Tunghørendes sjæle rundt i hele.
En ny model for bibliotekernes rum
Tove Heidemann CVU-Sønderjylland Det globale udsyn – hvordan fremmer vi det i skolen ? Sønderjylland i Verden 3. oktober 2006 Tove.
International profil for n-klasse
Undervisning Klasseundervisning Elev oplæg Fælles læsning Fig. Beskrivelse (analyse) Opgaveløsning Film og efterfølgende diskussion Gruppearbejde Laboratorium.
Globalisering Rige og fattige lande
Ibis’ monitorerings/performance system 1.Deltagerbaseret monitorering med partneres vurderinger i centrum, som kan udgøre et strategisk rum for læring.
Børn og unges sociale liv online Og hvilken rolle spiller læreren?
Velkommen Den globale dimension i uddannelserne 7. november 2013.
Potentialerne i den (nye) åbne skole
Børn og unges sociale liv online Hvilken rolle spiller forældrene?
Forældreinddragelse Støt dit barn til et liv uden tobak.
Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat - synlighed og handling.
Dit barn gør ikke hvad du siger men hvad du gør
Projekt X:IT -Støtter dit barn til et liv uden tobak Forældremøde 7. klasse – Projekt X:IT.
Årsplan – en kort en lang
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Konference – Odense d. 11 sept Demonstrationsskoleprojekt Elevernes egenproduktion og elevinddragelse.
Projekt X:IT - Støtter dit barn til et liv uden tobak Forældremøde 7, 8 og 9. klasse – Projekt X:IT.
” Snart – hvis ikke allerede – vil studerende forvente at kunne søge i ’alt’ ét sted fra; det der ikke bliver fundet her, findes ikke” Danmarks Tekniske.
KLAR ? Om et øjeblik kommer Du ind i en magisk verden!
INTERNATIONAL STRATEGI FOR RANDERSGADES SKOLE KØBENHAVNS KOMMUNES INTERNATIONALE PROFILSKOLE V. INTERNATIONAL KOORDINATOR, SIMON ASTRUP
Klik for at redigere undertiteltypografien i masteren Ole Laursen Danmarks Naturfredningsforening Uddannelse er afgørende for at fremme en bæredygtig udvikling.
Lad tanker og drømme flyve - Søren Kierkegaard for alle
En Bæredygtighed Fremtid mobiltelefonen
Skolernes trafiksikkerhedspolitik Skoleledermøde Onsdag den 17. marts 2010.
Vejledning med globalt udsyn Eisbjerghus Efterskole Vejleder Bodil Dinesen og Charlotte Tegen.
Tilskud til ansattes efteruddannelse i Europa
- Når integration begynder i børnehøjde
Tidlig sprogstart i skolen- oplæg ved bogreception d. 14./
Kollektiv vejledning – dagens program
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
Klima På biblioteket finder du film, artikler og bøger om vores klima og om de nye tiltag og tanker, som klimaforandringerne medfører.
Om festivalen Naturvidenskabsfestival er en national festival, som skaber engagerende oplevelser med science for mere end børn og unge. Festivalen.
Præsentationens transcript:

 Om os  EMU Global Undervisning  Andre folkelige organisationer  Kompetencer

Global undervisning er undervisning som åbner folks øjne og sind til den globaliserede verdens realiteter.

Kulturmøder

BoliviaEtiopien Filippinerne FilippinerneIndienKenyaMaliMozambiquePeruTanzaniaVietnam

Videnscenter Kulturmøde Formidling Kurser Konsulentbistand Rådgivning Materialer Bibliotek

Velkommen o3v Din kode er e8f14a Venlig hilsen Sådan bor jeg Velkommen o3v Din kode er e8f14a Venlig hilsen Sådan bor jeg Velkommen o3v Din kode er e8f14a Venlig hilsen Sådan bor jeg

 Præsenterer materialer om udviklingslande indsat i en faglig sammenhæng.  Film, billeder, digitale hæfter og interaktive websider med forslag og inspiration til undervisning.  Man kan søge på geografiske regioner eller på emneord.

 Du kan filtrere dit resultat.  Først søg på ”film” på hele EMU.  Dernæst filtrerer du med:  Område = grundskole  Fag/indgang  Indholdstype  Niveau/klassetrin  Eventuelt Tema.

 10 film om året  10 minutters varighed  Undervisningsopgaver til grundskolen og til gymnasieuddannelserne  Søg på land eller tema  Globalisering  Håb og drømme  Klima  Kønsrolle  Oprindelige folk  Politiske forhold  Religion  Sociale forhold  Arbejdsliv  Tradition  Miljø

 Otgon Otgon  Se filmen  Arbejd med den i klassen  Fotos til fri brug  Bag-om film med opgaver

 Otgon Otgon  Se filmen  Arbejd med den i klassen  Fotos til fri brug  Bag-om film med opgaver

• Beskrivelse med film • Forslag til et 10-dages undervisningsforløb • Fakta om landet • Beskrivelse med film • Forslag til et 10-dages undervisningsforløb • Fakta om landet

DANIDAS WEBSITE FOR BØRN OG UNGE OM U-LANDE OG UDVIKLINGSBISTAND

 International Børnesolidaritet  IBIS  Megafonen Red Barnet  Røde Kors  Salaam Film & Dialog Leksikale websteder  Global skole  Skolen i verden  Globalis.dk  Udviklingstal

 Evnen til at kommunikere  Evnen til at anvende IT interaktivt  Evnen til at sætte sig i andres sted  Evnen til at indgå i nye grupper samt at kunne samarbejde med mennesker med en anden baggrund end én selv  Evnen til at handle selvstændigt og refleksivt i komplekse, uforudsigelige situationer

 Evnen til at kunne være kritisk  Evnen til at handle solidarisk

 Tænk rekvisitter  Brug et vedkommende emne  Fokus på ligheder  Indlevelse  Kombinér holdning, viden og handling  Provokation  Anvend det direkte møde