Dias 1 Datalogisk Institut DIKU Business Club Klubmøde 3. feb 2011 DIKU Søndre Campus Vært: HCC-gruppen
Dias 2 Dagens program : Velkomst ved institutleder Martin Zachariasen : info om udvikling af DIKU Business Club v. konsulent Claus Lorents Sørensen : HIPERFIT – et nyt finansielt forskningscenter: Prof. Fritz Henglein og Manager Niels Hallenberg, SimCorp A/S : Pause : Experimental Software Architecture Matters: Prof. Klaus Marius Hansen : Evaluering
Dias 3 Datalogisk Institut DIKU Business Club 1. Hvorfor DIKU Business Club 2. Analyser Interviews af udvalgte DIKU forskere - Hvad er best practice Universitet/Virksomhedssamarbejde - Hvorledes foregår samarbejdet nu - Hvorledes kan samarbejde med virksomheder understøtte DIKU Interviews af Virksomheder – eksisterende medlemsvirksomheder samt DIKU Top Konceptualisering og værktøj Implementering af CRM (Salesforce.com) Udvikling af koncept for DIKU Business Club
Dias 4 Datalogisk Institut DIKU Business Club Hvad ønsker virksomheder? Succesfulde produkter
Dias 5 Datalogisk Institut DIKU Business Club Hvad ønsker virksomheder? Sparring med kvalificerede partnere omkring Strategi og teknologivalg
Dias 6 Datalogisk Institut DIKU Business Club Hvad ønsker virksomheder? Dygtige medarbejdere og kolleger
Dias 7 Datalogisk Institut DIKU Business Club Hvad ønsker forskere? Rigelige kilder til finansiering af forskning Lettere tilgang til finansiering af forskning Virksomheder med spændende Problemer, som de ønsker at dele med forskere Virksomheder der gerne samarbejder med studerende omkring studierelaterede opgaver
Dias 8 Datalogisk Institut DIKU Business Club Konceptualisering af klubben To målgrupper – to afdelinger af klubben Tekniske beslutningstagere (CTO)/udviklingschefer… DIKU alumner, DTU eller anden relevant uddannelse eller erfaring. a)Søger viden om ny forskning og teknologi b) samt sparring med ligesindede (NDA) HR folk – ønsker at lære potentielle medarbejdere at kende og at præsentere deres virksomhed og dens fordele overfor studerende på karrieredag eller ved aktiviter/arrngementer.
Dias 9 Datalogisk Institut Klubmedlemsskab Klubabonnement: kr pr. år En virksomhed fritages for abonnement såfremt: Virksomheden yder (del)stipendier til udenlandske studerende, der tager en kandidatuddannelse i datalogi på DIKU (minimum kr. pr. år) og/eller Virksomheden bidrager til forskning og uddannelse på DIKU i form af materiel, lønninger eller lignende, til brug i undervisningen eller til erhvervs-ph.d., samfinancierede ph.d., erhvervsprofessorater mm. (minimum kr. pr. år.)
Dias 10 Datalogisk Institut Klubmedlemmer Herudover tilbydes følgende virksomheder ”gratis” medlemskab: •AstraZeneca •Nordic Bioscience •Oticon •Microsoft •Resultmaker