QR-koder.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vi præsenterer SLIDEPLAYER.DK
Advertisements

Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
SharePoint Codecamp. SharePoint Bruger Gruppe  Intro til dagen, Anders.  Authentication i forbindelse med Apps – Oauth, Low trust/High trust, Mads.
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Automatic Delivery Rewards Hovedtræk. Automatic Delivery Rewards •ADR eller Automatic Delivery Rewards er et program, hvor en distributør eller kunde.
Open street maps på GPSén Gå ind på Siden er lang tid om at loade, så hav tålmodighed.
Photo story. Velkommen til denne lille manual omkring Photo Story 1.Du kan vælge at se hele filmen og detaljeret se hvordan du bedst kommer i gang med.
LinkedIn Intro.
Flickr.com – online billeddeling
- Folkebibliotekernes nye ebogsservice.
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Udlægning af en ny cache
Introduktion til CMS. Indhold ● Forberedelse af indhold til hjemmeside ● Opsætning af hjemmeside (CMS)
Opstart GSAK med filter Det kan være praktisk at have et filter som gsak starter op i, Det kan være du ikke ønsker at se dine fundne cacher, eller måske.
Hvordan får jeg lagt First Class programmet ind på min egen computer ??? De følgende sider er en lille anvisning på, hvordan du selv kan installere programmet.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Links Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Visitsite.dk © anja nielsen Forskellige typer websider Søgemaskiner Webshops (betaling) Blog (i forandring – og to-vejs kommunikation) Stationære.
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
Hvad er RFID og et eksempel på anvendelse
Blogger.com - lav din egen hjemmeside
› Synlighed skal altid baseres på Sct. Georgs Gildernes vedtagne mål: › At arbejde med personlig udvikling, støtte spejderarbejdet og medvirke til løsning.
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed.
Videregående pc-vejledning
Fremtidens markedsføringsplatform
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2008.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
Introduktion til borger.dk-uge 2011
Sociale Medier og Jobsøgning - Twitter. Intro  Twitter er et Socialt Medie  Twitter er kendt for at give nyheder et frisk pust  De fleste kendte: Skuespillere,
ART GALLERIES Gruppe 4.
Her kan du søge oplysninger om de forskellige lande, se videoklip med børn og unge, lave dine egne kort, statistik og lave wiki’er Med kortgeneratoren.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Kommunikation / it.
1. Ordreside: Køretøjerside: Brugereside: Timesedlerside: Beskederside: Oversigtskortside: Themeside: 19.
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Backoffice præsentation
+ En innovativ dag – med afsætning, innovation og design HH1C - Studieretningsdag.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Inspiration og viden i din hverdag Tradium HTX– studieområdet. 1.g Inspirationsoplæg. Informationssøgning. Gitte Hansen Bibliotekar team VIDEN Randers.
Hvad bruger vi mobilen til nu? Hvad kommer vi til at bruge den til i ”morgen” / Martin Lausten.
Blogging Udvidet design og funktion
Version 3.1 Velkommen til introduktion af Digital Post PS: Er du dårligt hørende eller seende, så flyt venligst op foran. Side 1.
Visitsite.dk © anja nielsen Forskellige typer websider Søgemaskiner Webshops (betaling) Blog (i forandring – og to-vejs kommunikation) Stationære.
Picasa billedbehandling
Du finder registreringsskemaet på: dev2. siteloom
Uddannelse, marts 2007 Søren Vallø Business Development Manager.
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADRs) Den enkle måde at handle produkter på, med levering hver måned. Du får fordelen af en rabat på 5.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
Reklame & Markedsføring
Velkommen til Mobiler i undervisningen Tænd jeres telefon, PC eller Tablet gå ind på m.socrative.com Tast: i feltet: Room number og afvent vi starter.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Office 2003 kampagne Gitte Casparij, Marketing Manager.
Photo Story Den smarte måde at lære på Tradium – Randers Malerskole.
Brug dataen I din virksomhed. Agenda Opstilling af mål for hjemmesiden Google Analytics -Måleparametre -Opsætning af målsporing -Mikro og makro-konvertering.
Hjemmesider Begynderguide. Editor En editor er et program, hvor du kan skrive dine koder. Se videoen her for gennemgang af, hvordan du kan downloade og.
Kursus i Wordpress Lær at lave indlæg og kalenderbegivenheder v/ Hjerteforeningens webredaktør Mads Louis Orry.
Regionalt d.13.juni Biblioteket flytter mennesker er et projekt som kombinere følgende ting: motion, at være social og teknologi. Det gøres i dette tilfælde.
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Vælg skabelon/template
QR-koder Fælles øvelse.
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
Information om Aula til forældre
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Præsentationens transcript:

QR-koder

QR-koder En QR kode er en lille kvadratisk kode, der med en mobiltelefon bl.a. kan returnere værdifulde informationer til brugeren QR-koder flytter forbrugerne fra fx trykte medier til online medier Vigtigt: Det er bedst at lede ind til mobiloptimeret indhold , hvor det er muligt at modtage informationer, bestille produkter, se videoer, deltage i konkurrencer eller få en rabat.

QR-kode – Forslag til brug På billetter til store begivenheder: Hente oversigtskort ved koncerter og fodboldkampe. Hente praktiske informationer som pauser, toiletforhold, bar osv. Ejendomsmæglere: Hente salgsopstillinger: Supermarkeder: Se produktinformationer eller bestille varer Menukort til restaurant Hente salgsopstilling

QR-kode – Forslag til brug På et “visitkort” som kan importeres til telefonens kontakter På museer med informationer om de forskellige kunstværker Download af apps Guides og vejledninger til produkter Google maps for at gemme adresse Kundefeedback og undersøgelser

Informationer om dyr i Odense Zoo QR-kode – Eksempler Se trailer Hente app Køb billetter Informationer om dyr i Odense Zoo Konkurrence

Hvor kan man se QR koder i DK? I annoncer/magasiner - 75,2% På internettet - 47,1% Udenfor - 42,2% i DK I tilbudsaviser - 34,3% I breve - 15,8% I TV - 3,3% (DK tal - 1.379 respondenter med smart phones) 56% af QR koder er placeret på emballage (I hele verden) Flertallet af QR brugere forventer en form for rabat ved scanning 68 % af alle Qr koder scannes via iPhones

Danskernes brug af QR-koder Danskernes brug af QR koder. (1.379 respondenter med smart phones) 70,6 % kender til QR koder 29,4 % kender ikke til QR koder Både helt unge og ældre kender til QR koderne 90,9% af de 0-17 årige 65,6% af de 60-69 årige og Af alle de adspurgte havde 65% allerede scannet én eller flere QR koder 96,5% svarede ja til at de ville scanne QR koder i fremtiden Okari Mobile i samarbejde med Analyse Danmark

Vigtige tips Størrelsen En QR kode skal minimum være 2,5 x 2,5 cm Placeringen placer den der, hvor det giver bedst mening placer den så det er fysisk muligt at scanne den Folk vil ikke kravle rundt midt på gaden Netdækning Overvej om det fysisk er muligt for kunden at bruge telefon? Skaber den værdi for brugeren og dig? En QR kode har absolut ingen værdi, hvis den ikke bliver scannet Du skal derfor give brugerne en grund til at scanne din QR kode Hvor skal brugeren lande? Du skal KUN lede ind til mobiloptimeret indhold! Hjælp Du skal guide brugerne til, hvordan QR koden kan scannes Alm hjemmeside

Godt eksempler: Grund til at Scanne (Rabat) Lille vejledning i hvordan det gøres Okari Mobile i samarbejde med Analyse Danmark Alternativ til folk uden mobiltelefon

Hvordan laver man QR koder www.qrstuff.com Okari Mobile i samarbejde med Analyse Danmark

Hvordan laver man QR koder www.esponce.com

QR koder

Oversigt – QR koder BeQRious www.beqrious.com Opret dine egen QR koder via deres QR generator og få hjælp til et ekstra lækkert design fra BeQRious, som også har en interessant QR blog. Kaywa http://qrcode.kaywa.com/ Nemt og gratis værktøj til produktion af QR koder til links, tekst eller tlf. nr. Downloads efterfølgende i den størrelse, du foretrækker. Kaywa tilbyder ingen mulighed for statistik.   MyQR http://myqr.co/ Simpelt og gratis værktøj til produktion af QR koder i dine egne farver! QR Stuff www.qrstuff.com QR Stuff er en komplet og gratis løsning til produktion af QR koder med forskellige funktioner. Her kan du oprette links til alt fra events og kontaktoplysninger til e-mails, telefonnumre og hjemmesider. QRVcards www.qrvcards.com På QRVcards.com kan du nemt og gratis oprette Virtual Business Cards (vcards) som QR koder. Udfyld kontaktoplysningerne og gem bagefter den genererede kode. www.esponce.com Her har du mulighed for selv at vælge version, quitzone, erro correction % og koden kan desuden downloades i mange forskellige filformater. Desuden er der mulighed for at indsætte logo eller hvad du ellers ønsker.