INTRODUKTION TIL SKOLELEDERE

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Overordnet målsætning:
Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
Teststrategi Engrosmodellen
Vi arbejder i bestyrelsen på at sikre og føre tilsyn med, at den rette kurs sættes og holdes. Overordnet retning og overblik, vi arbejder ikke ”i maskinrummet”.
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
ForældreIntra Østerhøjskolen Formålet er
Understøttende undervisning, Vejle Kommune, mandag d. 28. oktober 2013.
Oplæg til projektmodel Godkendt til anvendelse på ”TOP 12” af AU IT, STUDIER, ØKONOMI og AU HR d i version 1.0. Nedenfor findes version 1.2.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Implementering på Fenrishus
Skabelon til strategisk plan
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Målsætning S.M.A.R.T Målsætningen: Ingen detaljeret målsætning
Informationsmøde om ICS og DUBU Udvikling og implementering af DUBU -
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Risici for SAPA-projektet
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
OUH-to-go (workflow-to-go®)
Midtvejsstatus for pilotprojektet LP-modellen i det kommunale dagtilbud Octavia, Roskilde 14.september 2010 kl Pia Guttorm & Ole Hansen.
Velkommen til 6. kursusdag om virksomhedscentre TOVHOLDERFUNKTIONEN FOR VIRKSOMHEDSCENTRE.
- Hvad kan I forvente som forældre?
Implementering af SkoleIntra i hverdagen Nordvestskolen  information  arbejdsgang  kursus  support Tommy Sørensen©
Velkommen til Orientering om:  Projekt ”Fleksibel skolestart”.  Heldagsskole og det brede læringsbånd.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
MUS 2012/2013 Medarbejderplan. Hvorfor? Mere og bedre fokus på trivsel og kompetenceudvikling for alle medarbejdere.
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
KIGO og kommunernes opgaver
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
13. April 2005 Fit for bits? Digitalisering af kommunikation og videndeling kræver mere end et netstik Gitte Wührnfeldt, Center for Informatik Udannelses-
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Spor om implementering, udrulning og entré-strategi
Dialogmøde – VIA University College - den 16. juni.
ROLLEBESKRIVELSER SAPA. Om rollebeskrivelserne Rollebeskrivelserne er generiske beskrivelser af roller, dvs. opgaver og kompetencer, der er brug for i.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
SAPA KOMMUNENETVÆRKSMØDER November 2015 Implementering, udrulning og pilotkommuner Line Abildgård & Monica Neesgaard.
Kommunikation og sammenhængskraft i MED-systemet Få jeres budskaber ud.
IMPLEMENTERING AF MONOPOLBRUDDET Topledelsens udfordringer og ansvar Fjerde kvartal, 2015.
AULA.
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
SUF - gevinstrealisering
- Kom tættere på dit barns skolegang
Nyt stævneprogram Klar til Go Live Formandsmøde, Vingsted
- Kom tættere på dit barns skolegang
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Organisering & Opgaver v/Kirsten Kåg Mortensen, projektleder
Rollebeskrivelser i Synergi
Spor om implementering, udrulning og entré-strategi
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
Projektstatus – Aula September 2018.
Nyhedsbrev 2 Fælles side om Syddjurs Kommunes implementering af Aula -
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Nyhedsbrev 7 Udrulning af Aula.
Det sker i den kommende tid
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Statens HR – Implementeringskoncept
Opsætning.
Aula workshop #detvigør i Aarhus Kommune Torsdag 21. februar 2019
Udrulningsperioden er slut Kommunikation om Aula begynder
Hvad er vores kommunikationsmål
Kommunikation og involvering
Oprydning i SkoleIntra, skolens brugere og lokal opsætning af Aula
Oprydning i SkoleIntra
Information om Aula til forældre
- fra SkoleIntra til Aula
Undervisning og support setup
Præsentationens transcript:

INTRODUKTION TIL SKOLELEDERE Formål: Dette slideshow har til formål at give dig som skoleleder en introduktion til Aula, og de elementer som er vigtige frem mod uge 43. Du kan altid finde supplerende materiale på aulainfo.dk

Indhold Hvad er Aula og hvorfor? Fra SI til Aula - ny terminologi og nye arbejdsgange Hvordan sikres en god implementering? Seks budskaber fra piloterne Supplerende slides Kommende funktionalitet Tidsplan frem mod uge 43

Hvorfor Aula? Beslutningen om at udvikle Aula bunder i et ønske om at skabe en brugervenlig, sikker og nem platform til informationer om børnenes skolegang eller liv i dagtilbuddet. Aula handler om at understøtte samarbejdet om børns læring og trivsel ved at skabe rum for god kommunikation mellem fagprofessionelle, børn og deres forældre. Udviklingen af Aula er en del af en fælles aftale fra 2014 mellem KL og Regeringen om et digitalt løft af folkeskolerne. Læs mere om baggrunden for Aula på denne side

Aula – skolers ansigt ud ad til Fildeling Lærings-platform Aula er indgangsporten for forældre - og der med skolers ansigt udadtil - ift kommunikation og overblik Aula er skolers kommunikationsplatform, hvor du kan kommunikere, men derudover også få overblik og informationer, som du anvender i din daglig planlægning.  Det er i Aula, at du får overblikket for eksempel via skemaintegration til kalender og/eller widget med ugeplan - det er således ikke inde i selve Aula, at alle data skal indtastes. I Aula kan personfølsomme dokumenter opbevares og håndteres sikkert – andre samarbejdsdokumenter placeres i jeres fildelingsløsning Aula er ikke en 1-1 løsning i forhold til SkoleIntra. Det betyder, at I får nye arbejdsgange, som skal have et særligt fokus, indtil de bliver en naturlig del af hverdagen.

Fra SI til Aula – hvad betyder det? Nyt mindset Opslag i Aula – vi målretter kommunikation via grupper Kalender i Aula - fra den fælles kalender til den individuelle kalender Ny terminologi Fra kontaktbog til beskeder Fra Klasselog til sikre dokumenter Nye arbejdsgange Hvor gør vi hvad og hvordan? Vi rydder op… Er de rette brugere tilknyttet til rette grupper? Hvor skal hvad placeres – Aula, læringsplatform, fildelingsløsning? Vikardækning Vikardækning sker via de administrative systemer – nye arbejdsgange ift vikardækning og gårdvagtsskema

6 budskaber fra piloterne Hvad sikrer en god implementering? 6 budskaber fra piloterne

6 budskaber fra pilot-skoleledere Aula i sampil med andre systemer Support Tydeligt hvordan der kommunikeres i Aula Tæt på opsætningen og institutionsadministratorer Nye arbejdsgange? Tæt på superbrugerne og medarbejdere I forbindelse med piloten er der blevet identificeret fem fokuspunkter, som kræver særlig opmærksomhed frem mod efterårsferien og ibrugtagningen af Aula. Den næste slide viser, hvilke aktiviteter de fem fokuspunkter indeholder.

6 budskaber fra pilot-skoleledere En god implementering? 6 budskaber fra pilot-skoleledere Skoleledere skal have god forståelse af hvad Aula er og kan i samspil med integrationer og widgets

6 budskaber fra pilot-skoleledere En god implementering? 6 budskaber fra pilot-skoleledere 2. Skoleledere skal klart og tydeligt formidle, hvordan der ønskes kommunikeret i Aula Er det klart for medarbejdere, forældre og elever, hvor vi kommunikerer vi om hvad? Eks: Hvornår vi kommunikerer via opslag eller beskeder? Er det klart for forældre, hvor de finder vigtig information? Eks: Finder forældre information omkring lektier i ugeplan eller Aula kalender? Er det afstemt, hvor meget vi kommunikerer, hvornår og til hvem? Eks: Hvor ofte forventes det, at forældre orienterer sig i Aula? Er der truffet beslutning omkring, hvem der må kommunikere med hvem i grupper? Eks: Skal forældre kunne oprette opslag i hovedgruppen 1.a?

6 budskaber fra pilot-skoleledere En god implementering? 6 budskaber fra pilot-skoleledere 3. Skoleledere skal klart og tydeligt formidle de centrale arbejdsgange i Aula – hvad gjorde vi før og hvad gør vi nu? Go live uge 43

6 budskaber fra pilot-skoleledere En god implementering? 6 budskaber fra pilot-skoleledere Skoleledere er tæt på skolens pædagogiske superbrugere Løbende opfølgning på målsætning og succeskriterier for Aula Løbende opfølgning på brug og eventuelle justeringer for brug af Aula Go live uge 43

6 budskaber fra pilot-skoleledere En god implementering? 6 budskaber fra pilot-skoleledere Skoleledere er tæt på skolens institutionsadministratorer ift skolens opsætning af Aula Er der truffet beslutninger for, hvordan Aula skal sættes op? Er institutionsadministratorer klædt på til opgaven? Er der allokeret nok tid til opgaven?

6 budskaber fra pilot-skoleledere En god implementering? 6 budskaber fra pilot-skoleledere 6. Skoleledere sikrer, at skolens supportorganisation er klar… Hvem kan forældre og elever kontakte ifm. support til brug af Aula? Hvem skal medarbejdere kontakte ifm. fejl og support til brug af Aula? Hvordan kommunikeres support-strukturen ud til skolen?

Find relevant materiale

Der er hjælp at hente! Information til medarbejdere Vidste du at …. Oftest stillede spørgsmål Den gode anvendelsesstrategi Funktionalitet i Aula ‘Vejledning til datamigrering’ Her kan du finde mere information omkring Aula, både ift. funktionalitet og anvendelse.

Kommende funktionalitet Supplerende slides Kommende funktionalitet Aula frem mod uge 43

Funktionalitet Ny funktionalitet 12.09 Der kommer ny funktionalitet den 12. september, den 10. oktober og den 8. november. 10.10 Se hvilken funktionalitet de næste opdateringer af Aula indeholder. Læs mere om de nye funktionaliteter i brugervejledningen og administratorvejledningen, som løbende bliver opdaterede. 08.11

Oversigt over opgaver frem mod uge 43 Udarbejd supportorganisation Afprøv supportorganisation Informer om supportorganisation Følg op Support Arbejdsgange og strategier i Aula afprøves Kommunikation til forældre omkring Aula Genopfriskning af Aula for medarbejdere Opfølgning på anvendelsesstrategi Klargøring Sikre oprydning af data i SkoleIntra Kvalitetssikre Efter GoLive Migrering Migrering Kvalitetssikre skemabrikker Få indlæst data fra skemaleverandør Placer widgets rette steder Informer om widgetsbrug Skema/widgets Verificere opsætning på skole Genopfriskning af Aula for administratorer Opsætning Dette slide har til formål at give et overblik over, hvad de vigtigste opgaver er frem mod uge 43. I forbindelse med de 5 fokusområder, på sidste slide, viser dette slide en oversigt over de opgaver, som er vigtige at have for øje inden for hvert område. Det er op til den enkelte kommune/skole at eksekvere på opgaverne. Den kommunale projektleder er også blevet introduceret til opgaverne, men det er vigtigt at afklare, hvad der skal gøres ude på de enkelte skoler, og hvad der styres på kommunalt plan. Hvis du vil vide mere om de enkelte områder, finder du uddybende materialer på aulainfo.dk eller gennem dit projektleder. Uge 43