Genkendelse af navneordenes former på dansk

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Eksempel på grafisk opstilling
Advertisements

En ny skole.
Kost og præstation D oplæg af Anja Heiner-Møller
Måltidssammensætning
ORDKLASSER I FARVER 2010.
Alléskolen. Skolen - 12 elever pr. klasse - 30 t. pr. uge incl. lektiehjælp - 2 lærere til hver klasse - Kontaktlærer til sagsbehandelere m. fl.
Fremtidens skole Gruppe 5.
Bulgarsk undervisning Курс по български език Langsøskolen, Silkeborg, Lektion — Девети урок torsdag kl. 10:10-10:55 Erik Thau-Knudsen.
Grammatik hvorfor og hvordan?
Banantesten Test de la banane: Klik for at fortsætte.
Introforløb i grammatik
ORDKLASSER I FARVER 2009.
Substantiver Navneord.
Introduktionsmøde Linje 10
Carl Warner, en engelsk fotograf, lavede den følgende billedserie. Alle fotomodeller er fødevarer..
Sprog og sprogvidenskab - introduktion til danskfaget
ORDKLASSER I FARVER 2009.
Folkeskolens afgangsprøve
ER-diagrammer (databaser, del 4)
 Skal fra starten være om nære og genkendelige ting  Skal være med mulighed for gentagelse  Skal give eleverne en positiv tilgang til et nyt sprog.
Kig indenfor hos Ina von Barm
Mandag den 12. november Bordtennis i gymnastiksalen kl. 14. Poolturnering kl. 14. Der er blevet lavet JULEPYNT (uha uha) julen er nær … der er blevet arbejdet.
Rækkefølgesprog Sælgeren rækker køberen brochuren. Køberen rækker sælgeren brochuren. Medarbejderen viser chefen brevet. Chefen viser medarbejderen brevet.
De 5 B’er Brødrene Bønnerne Bibelen Brødet Badet
Grundtræningsprogram 2. g
R- Problemer Adil, Alexander, Christian, Katrine S & Thomas.
Substantiver Navneord.
Mandag den 29. 0ktober  Bo på kursus  B klassen er ude til kl.13,  A,C,D klassen er ude til 14.  Bordtennistræning i drengenes gymnastiksal fra kl.
Hvordan undgås at bjælker kommer til at ligne hængekøjer?
Introduktion.
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
KOST & TRÆNING.  CV  57 år, gift, 1 barn på 22 år.  Uddannet Børnehavepædagog og idrætslærer  Dyrket eliteidræt i 10 år, specielt 800 – 1500m  Uddannet.
Fødevarer – Eksempler på fødevarer som kan anprises med højt indhold af/betydelig mængde.
Synlig læring i praksis Workshop på konference Lise Mayland, Impact Uddannelse.
Mineraler – Eksempler på fødevarer som kan anprises med højt indhold af/betydelig mængde.
Vitaminer – Eksempler på fødevarer som kan anprises med højt indhold af/betydelig mængde.
Terminologi Dansk E & D - Next. 1 Adjektiv 2 Adverbium 3 Akkusativ 4 Dativ 5 Futurum 6 Genitiv 7 Infinitiv 8 Intonation 9 Inversion 10 Kardinaltal 11.
VELKOMMEN TIL MELLEMTRINNET 4. KLASSE, 5. KLASSE OG 6. KLASSE.
Unge fra 14 – 17 år ( Efterskole )
Torsdag d kl Birken Storemosevej Vodskov
Vejledning i et ledelsesperspektiv
Sebastian, Kristian, Henrik, Caroline og Fiona.
Figur 3.1 Hans Reitzels Forlag.
ANNA AXELSENS LIVSFORTÆLLING
Portfolio Anders, 7.B.
Præpositioner med akkusativ
Rækkefølgesprog Sælgeren rækker køberen brochuren.
Silkeabe Mike og Mananda.
Få styr på ordklasserne
Sommerferie I min sommer ferie var jeg på sjælland.
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
ANNA AXELSENS LIVSFORTÆLLING
Strategier og værktøjer i sprogundervisningen
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
Sommer ferie Her står forfatterne til den her hiristore.
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for 9. og 10
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for elever i 9
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for 9. og 10
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for elever i 10
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for elever i 10
Præpositioner med akkusativ
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for elever i 9
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
∞ Tysk start ∞ StartOplæg00-personerne ∞ Cirkel00-personerne ∞
Klasse 5 Oplæg 2 + opgave 2 Sein i nutid ”er”.
Oplæg 5 + opgave 5 Klasse 5 Oplæg 5 + opgave 5 Haben i datid ”havde”
Klasse 5 Oplæg 6 + opgave 6 Werden i nutid ”bliver”
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for 9. og 10
Præsentationens transcript:

Genkendelse af navneordenes former på dansk Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneordenes former på dansk

Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord

æblet Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) æblet

æble Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) æble

æbler Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) æbler

æblerne Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) æblerne

banan Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) banan

bananer Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) bananer

bananerne Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) bananerne

bananen Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) bananen

pæren Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) pæren

pærerne Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) pærerne

pære Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) pære

pærer Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) pærer

blyanterne Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) blyanterne

blyant Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) blyant

blyanter Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) blyanter

blyanten Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) blyanten

blomkål Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) blomkål

blomkålen Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) blomkålen

blomkålene Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) blomkålene

broccolien Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) broccolien

broccoli Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) broccoli

broccolier Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) broccolier

broccoliene Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) broccoliene

broren Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) broren

brødrene Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) brødrene

bror Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) bror

brødre Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) brødre

delfiner Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) delfiner

delfinerne Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) delfinerne

delfinen Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) delfinen

delfin Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) delfin

børnebørn Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) børnebørn

barnebarnet Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) barnebarnet

barnebarn Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) barnebarn

børnebørnene Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) børnebørnene

ært Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) ært

ærten Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) ærten

ærter Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) ærter

ærterne Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) ærterne

penalhusene Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) penalhusene

penalhuse Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) penalhuse

penalhus Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) penalhus

pernalhuset Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) pernalhuset

dame Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) dame

damer Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) damer

damen Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) damen

damerne Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) damerne

fodbolden Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) fodbolden

fodbold Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) fodbold

fodbolde Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) fodbolde

fodboldene Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) fodboldene

grøntsag Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) grøntsag

grøntsagen Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) grøntsagen

grøntsager Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) grøntsager

grøntsagerne Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) grøntsagerne

giraffer Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) giraffer

girafferne Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) girafferne

giraffen Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) giraffen

giraf Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) giraf

xxx Klasse 5, 6 og 7 Genkendelse af navneord Elev-opgave: singularis eller pluralis? bestemt eller ubestemt? hvad skal du huske, når du oversætter til tysk? (flertals-endelse, med eller uden kendeord) xxx