TEMA 1 Kompetence afklaring ca. 2 uger

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Informationsmøder om rengøring
Advertisements

3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Undervisning i ”Relation”
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Præsentation af materialer på personalemøde
Fremtidens skole….. NATURFAG I FREMTIDEN Skolebestyrelsesmøde Skovvangskolen
Velkommen til workshoppen
Farvevirkning/Farvekontraster
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Censorformandskabets møde 25. oktober 2012
Folkeskole-reformen August 2014.
Studieretningsprojekter
DUA seminar den 5. oktober 2010
EUD indgange: EUC LILLEBÆLT Bygge og anlæg (G) tømrer
Reformmesse på Sofiendalskolen
Fag lærer på SDE Odense siden 2003
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Et uformelt læringsmiljø
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Hvad er et produkt i faget teknologi - og hvorfor?
Afslut Frem >>
Social- og sundhedshjælper
TUR’s truckkonference 2012 Indlæg fra Arbejdstilsynet
CAS i matematikundervisningen Middelfart
Stærkere kobling mellem uddannelsernes skoledel og praktikdel gennem praktikum.
Praktikum vedr. en fraflytter lejlighed Hvad skal mester sørge for: Arbejdsopgave, eks. Facade, trappeopgang Arbejdsbeskrivelse Materialer Lærlingen skal.
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Problemorienteret projektarbejde
Social- og sundhedshjælper retning
Niels Grønbæk Nielsen Teamets planlægning af undervisningsåret.
Kompetencekort til den uerfarne operationssygeplejerske
Helhedsorientering & Tværfaglighed
FFM og årsplaner Vemmedrup
Vejen Kommune Det er besluttet, at alle skoler i Vejen Kommune arbejder med Vurdering for Læring. Alle skoler arbejder efter en fælles procesplan. Arbejdsgrupper.
Obligatorisk selvvalgt opgave
- Værktøjer til strategisk og systematisk kompetenceudvikling
Dialogmøder med bygherren Dialog om arbejdet med at planlægge og koordinere i forhold til sikkerhed og sundhed under projektering og udførelse (procedurer,
GF 2 - sosu Udkast.
Institut for Socialt Arbejde, onsdag den 6. maj 2015
Netværksledelse i den offentlige opgaveløsning
Læremidler til MADKAMP Kirsten Marie Pedersen UC Lillebælt/ Læreruddannelsen på Fyn.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højre klik udenfor slidet og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis tegne- hjælpelinjer på.
Undervisningsmiljø -og de nedprioriterede toiletter Ved Fiona Rubens DCUM Undervisningsmiljø Toiletproblematik igennem tiden Kompleksitet Hvad kan vi gøre.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
Astra* Nationalt center for læring i natur-, teknik- og sundhed Sprogbaseret læring i naturfag Del 2 Astra* v/Anette Vestergaard Nielsen.
Danish Teenage Entrepreneur Temadag om grundfag - Fremmedsprog/engelsk - Steen Rørvang.
Krav og bestemmelser.  5 dages efteruddannelse  I det sidste år af godkendelsesperioden (år 5)  Kan deles i to  4 plus 1, eller  3 plus 2  Varighed.
En Praktikværts forventninger Hvilke forventninger/krav har praktikværten til eleven i VO/lærepladsen.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Velkommen til Intern Surveyor Uddannelse Indledning Indhold: Hvorfor intern survey? Kursets formål & indhold Kursets form og materiale Lektion.
Video i Undervisningen Hvorfor anbefales dette supplement til undervisningen / uddannelsen ??
Fleksible fællesskaber
Evaluering – det kræver læringsmål!
(s. 1) Præcise udbud giver bedre tilbud og færre konflikter
Juridiske Organisation Byggemodningen (Funktionsprincip)
Matematikvejlederens virke Matematikvejlederuddannelsen ved UCSYD Modulet: ”Elever med særlige behov”
Faggruppemøde Naturfag, fysik og kemi Bodil Tange.
Naturfag.
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
Grundfagsseminar 9. september 2015 Erhvervsøkonomi og afsætning.
Mundtlig prøve og mindstekrav på matematik B
En Praktikværts forventninger
Hvorfor dansk på GF1?.
Ændring i praktikmål 6 for SSH
Eksamen D. 18/ Varighed: 30 min
Sundhed I den pædagogisk praksis
Arbejdsmiljø i SOSU-arbejdet – Etik og adfærd
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

TEMA 1 Kompetence afklaring ca. 2 uger Fag Niveau og læringsmål Undervisnings indhold Beskrivelse af undervisning Farvelære/æstetik Viden: -farvelærens begreber samt farvernes blandingsmæssige egenskaber og forhold   Grundlæggende farvelære f.eks. med afsæt i Itten. eks. viden om farvecirkel. (Primære, sekundere, tertiære og komplementære farver). Teori i grundlæggende farverlærer Opgave med farveefterligning Farvesynstest Evt. brug af App´s for at få en dialog om farver og hvordan de påvirker hinanden Erhvervs/ arbejdsmarkedsforhold -anvende dialog og argumentation i samarbejdet -betydningen af tid, samarbejdsevne, personlig adfærd og ressourcers betydning for planlægning og udførelse af en arbejdsopgave Praktiske samarbejdsøvelser. Arbejdsplan over det malerfaglige. Forventningsafstemning / afklaring i forhold til malerfaget Teknikker til eleven så de kan lærer at lave en planlægning af en arbejdsdag / opgave Overenskomstforhold / firmasammensætning Teknikker og materialer Færdigheder: -under faglig vejledning foretage hensigtsmæssigt materialevalg i forhold til den funktion, der knytter sig til de konkrete arbejdsopgaver Opgave, der identificerer de forskellige malematerialer og forklarer om bund, mellem og færdigbehandling. Teori og praktiske opgaver der giver en basis viden om malematerialer / byggematerialer Evt. en afsluttende test Miljø/sikkerhed -anvendelse og vedligeholdelse af fagets almindeligste værktøjer og hjælpemidler Instruktion i rengøring af værktøj og hjælpemidler. Fysisk form / hvad kræver malerfaget Arbejdsmiljø (snak om stiger) Gennemgang af værktøj og dens vedligehold (evt. Via film) APV Stilladskursus som idrætsindslag Orienterings løb på App med indlagte spørgsmål (idræt) Naturfag Ingen i tema 1 Idræt -den enkeltes levevilkår og sundhed – herunder personlig hygiejne, kost og fysisk form Fagets forventninger til personlig fremtoning