Future Vejle inspiration

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

Ved ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Kort præsentation af Kompetencedelen April 2012 Ved.
Målrettet og forsvarlig træning af børn og unge Ledertræf på tværs De gode idrætsoplevelse – engagerede forældrene på sidelinjen DBU´S bud -på involvering.
Afslutninger er et forsømt område i dansk fodbold!!!!!
Jeg er flyttemand Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Jeg kører bus Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Den som opgiver at blive bedre, ophører med at være god.
Inspiration for Danske vandpolo trænere
I dag er temaet Visualisering
Præsentation af Trænermanual
Periodisering Instruktørsamling.
Hvordan kan man arbejde meningsfuldhed i forandringsprocesser?
Kredsløbstræning
Learn2improve Dansk Junior Golf Akademi
Spiludvikling 2008 – landsdækkende tiltag •Ingen mandsopdækning •Kun udskiftning i boldbesiddelse eller ved spilstop •Man må altid rykke op og spille på.
Mentaltræning Målsætning
Familie: Rikke, Emil og Sofie
Trænerseminar ”Serv og serveretur”. Generelt •Afgørende på internationalt niveau •Kvalitet •Fejlprocent •Taktiske variationer •Tilpasning til spilsystem.
’Den offensive back – opgaver og aktioner’
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
Innovation Hvordan kan vi skabe et klima og struktur, inden for hvilken innovation bliver opmuntret og belønnet. Ide generering Muligheder Udvikling Markedsføring.
A-refreshment lørdag, den
Forældremøde for U maj 2012 Dagsorden • Formålet med Play & Stay konceptet • Turneringsformater for u10 og u8 • Mål med træningen – selvtræning •
HJØRNESPARKS STRATEGI GÅ DIREKTE TIL HJØRNESPARK VARIANT
Dommer bord Pointdommer Kampleder Coach Chung Coach Hong Dommer bord Pointdommer Kampleder Coach Chung Coach Hong Kampbanen (blå) 8 x 8 m.
A-licens og A+ - HB Køges fremtid formes her
Gør det simpelt Trænings planlægning.
På det efterfølgende dias (startsiden) er vist formationen.
Dansk Boldspil-Union / DBU Elite INTRODUKTION Hvis vi kigger på spillets udvikling, har vi - i den boldbesiddende fase - gennem de seneste år været vidner.
På det efterfølgende dias (startsiden) er vist formationen.
Kidsbasket Pilotprojekt SFO Absalonskolen, Holbæk Kommune
U6+U8 totalhåndbold - Nu Totalhåndbold – fri opdækning efter tilbageløb. Kampbold: Trial/Trio soft str. 0 (minibold) Max 7 spillere pr. hold Opdeling i.
Fodbold Fitness og SPECIFIKKE målgrupper
Jeg kører truck Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Jeg kører lastbil Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Creative Platform Learning Emne: DEMOKRATI. 22. JA – Vi har lavet en fejl (med kategori og klap) 1.Find sammen to & to med en der har samme sportsinteresser.
Cooperative Learning i sprogfagene  Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen.
Til et badmintonbarn. Forældre – til et badmintonbarn Citat fra en ungdomstræner: Man skal have i baghovedet, at det hurtigt kommer til at fylde en stor.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
Principper for børne- og ungdomsfodbold i Kjellerup IF Februar 2016.
Værløse Basketball Klub presents the 1st SKLZ Camp Development Coach Lithauania Rolandas Rakutis Farum Arena February Featuring In partnership with.
1 Teendommerkursus. 2 Kursus - emner der fokuseres på  Banen  Holdets opstilling, opstillingsfejl og rotationsfejl  Bolden inde og ude, og berøring.
Spiller- og Talentudvikling i klubben – KB’S TALENTSKOLE Af Karina Ildor Jacobsgaard & Mikkel Nørby.
Julius’ geniale fodboldoplæg I samarbejde med AJAX og FC Barcelonas fodboldskoler.
Dansk Boldspil-Union En Del af Noget Større Praktiske lovændringer 2016/2017.
Præsentation nye regler Proces Skadet spiller Passivt spil Sidste 30 sekunder Blåt kort Målmand som markspiller.
Præsentation nye regler 2016
Træningselementer U5-U8 Kjellerup IF
U9-U10-U11 PIGER TEKNIKTRÆNING FOR ALLE…
Fodbold Fitness og SPECIFIKKE målgrupper
Papirflyveren Øvelse I stedet for en ”kedsommelig” gennemgang af LEAN simuleres LEAN igennem LEAN spil som kan være flyverspil eller ved kurset i forbindelse.
77. At tale uden at råbe Indhold: ”At tale uden at råbe” vil give dig redskaber til at definerer hvilken type underviser du er, og hvordan du skal placere.
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Træneruddannelsen Trænerrollen bliver mere kompleks og krævende, efterhånden som spillet udvikler sig, og kvalitetstænkning spiller en stor rolle i dagens.
Personalemøde – opfølgning på MTU
Future Vejle inspiration
Meningsskabelse som relationskompetence
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Jeg kører lastbil Branchearbejdsmiljøudvalget for transport og engros
Future Vejle inspiration
Future Vejle-inspiration
Future Vejle inspiration
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Præsentationens transcript:

Future Vejle inspiration Relationelle kompetencer (samspillet med andre) 2018

Relationelle færdigheder (samspillet med andre) “If you’re in the penalty area and don’t know what to do with the ball, put it in the net and we’ll discuss the options later.” – Bob Paisley Vi holder fokus på få ting i vores relationelle træning: U10+11 Lære at udnytte rum Spille sammen med andre i samme retning (alle angriber, alle forsvarer) Begyndende relationelle færdigheder (f.eks. at lære fordelen af at spille sammen med andre i lokale overtal; 2v1) U12+13 Lære at spille fodbold i en position Forståelse for positionelle opgaver Forstå at udnytte rum Opnå gode relationelle færdigheder (f.eks. at lære hvordan man skaber og udnytter 1v1-situationer og lokale overtal 2v1, 3v2 etc.)

Relationelle færdigheder (fortsat) Vi begynder vores relationelle øvelser i det små (2v1, 3v2) med fokus på overlap og bandespil. Næste skridt er 3v3 som er det mindste hold med en form. Næste skridt er 4v4 som er det mindste format af det store spil.

Opvarmning 1 Fokus på bandespil (hvad er bandespil – og hvordan kan det bruges) – en formel øvelse med fokus på den tekniske udførsel. Forklaring: Stiller sig som vist i illustrationen. De to spillere i midten er hhv. presspiller og bandespiller. Man bruger derfor bandespilleren som bande udenom presspilleren og spiller bolden videre til 3. mand. Hvad træner vi: Forståelsen for at kunne forbi en modstander Indersideafleveringen Timingen Progressioner: Skyggepres Middelpres Fuld pres Valgfri retning

Opvarmning 2 Fokus på overlap (hvad er overlap – og hvordan kan det bruges) – en formel øvelse med fokus på den tekniske udførsel. Forklaring: Stiller sig som vist i illustrationen. Bolden spilles på offensive fod til spillerne, når spillerne er retvendte laves overlappet. Hvad coacher vi på: Forståelsen for, hvornår vi laver et overlap Temposkiftet (sprinte i overlap) Indersideafleveringen Timingen Progressioner: Valgfrit om man laver overlap (modtageren bestemmer) Bandespil Op-ned-op Pasninger

2v1 Forklaring: Stiller sig på hver siden af banen som vist på illustrationen. Blå hold starter med at angribe og kun én rød løber ind som forsvarsspiller. På signal fra træneren løbes der rundt og ind på banen. Herefter spilles der 2v1. Scoring ved dribling igennem et mål. Herefter starter de næste i rækken med løb omkring banen. Vi coacher på: Det hensigtsmæssige løb Vinkler (ift. bandespil) Signaler (ift. bandespil/overlap/1v1) Timing Lægger blå boldholder tryk på rød mand (tryk mand/opsøg pres)

3v3 Forklaring: Stiller sig på hver siden af banen som vist på illustrationen. Hvert hold (blå og rød) sender en mand ind i midten, som fungerer som almindelige spillere. Herefter løbes der rundt om banen og spillet starter ved igangsætning fra træneren til enten rød eller blå. Herefter spilles der 3v3. Scoring ved dribling igennem port. Vi coacher på: Det hensigtsmæssige løb Vinkler (ift. bandespil) Signaler (ift. bandespil/overlap/dybe løb) Timing Lægger blå boldholder tryk på rød mand (tryk mand/opsøg pres)

4v4 (intervalspil) INTENSITET!!! (Et krav, at alle arbejder på max!) Tema: Relationelle færdigheder Intervalspil 4v4 (Sørg for, at der spilles på større områder) INTENSITET!!! (Et krav, at alle arbejder på max!) Hold fokus på vores relationelle færdigheder – kig efter følgende: Flytter vi bolden hurtigt (max. 2 sek. pr. boldbesiddelse) Forsøger medspillerne at hjælpe boldholder igennem bevægelse (vinkler, placering, dybe løb) Har vi forståelse for principperne som er berørt i træningen tidligere (bandespil, overlap etc.)