Hvor bevæger digital handel sig hen? Videncenter for Digital Handel
KUNSTIG INTELLIGENS + MACHINE LEARNING ANSIGTS-, STEMME- OG BILLED-GENKENDELSE FORUDSE HVAD DU FÅR BRUG FOR Baseret på tidligere købsadfærd og ”look-a-likes” BEDRE SERVICE? FORETAGE HANDLINGER FOR DIG
ANSIGTSGENKENDELSE
ANSIGTSGENKENDELSE
BILLEDGENKENDELSE
VOICE SEARCH 55 % AF TEENAGERE KUN NR. 1 TÆLLER KOMPLEKSE SØGNINGER i USA bruger det minimum 1 gang dagligt KUN NR. 1 TÆLLER du skal ligge øverst i søgeresultaterne KOMPLEKSE SØGNINGER længere sætninger og talesprog 50 % AF ALLE SØGNINGER vil være mundtlige i 2020 (spår eksperter)
+ GOOGLE ASSISTANT + STEMMEGENKENDELSE + BILLEDSØGNING KUNSTIG INTELLIGENS + GOOGLE ASSISTANT + STEMMEGENKENDELSE + BILLEDSØGNING
KUNSTIG INTELLIGENS GOOGLE DUPLEX + GOOGLE ASSISTANT
DEN DER EJER DEVICEN EJER KUNDEN HVER 6. EJER EN SMART SPEAKER i USA – hurtigere ”adoption rate” end smartphones og tablets ”ALEXA, BUY A…” vælger Amazon’s udvalgte produkt (best in class)
THE WILD EAST
THE WILD EAST
THE WILD EAST 601 MIO KUNDER 60 % AF KINAS ONLINE HANDEL 261.400 MIA KR. I OMSÆTNING NEW RETAIL
MARKEDSPLADSER DATA-VINDERNE ER ALIBABA RELEVANT I DK? 72 timers leveringstid i hele verden Udforsk Tmall Global ALTERNATIV STRATEGI Niche og/eller oplevelser TO AMAZON OR NOT TO AMAZON? 2018: 49 % af alt online salg i USA var via Amazon (13,3 % af al online handel) Prisen for at være med: Fast månedsfee + procenter af salg + du overgiver data FORESTIL DIG, AT AMAZON SENDER DIG TING, DU IKKE HAR BESTILT Baseret på tidligere køb og personlige informationer – send det tilbage, du ikke vil have
ONLINE GOING OFFLINE
ONLINE GOING OFFLINE LOOK, FEEL & TOUCH TROVÆRDIGHED UDVIDE POTENTIALET SÆLGE TEKNOLOGI
ONLINE GOING OFFLINE KUNDEOPLEVELSE EKSPERIMENTARIUM DISTRIBUTIONSPUNKT
ONLINE GOING OFFLINE IDENTIFIKATION AF KUNDEN FØLG KUNDENS REJSE KUNDEDATA
MERE OM MARKEDSPLADSER WEBINAR: AMAZON B2C WEBINAR: AMAZON B2B