Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tietgen HG - Hvor er det vi ser, at skoen trykker i overgangen fra grundskole til ungdomsuddannelse?
Advertisements

Den gode Klasse Forældresamarbejde 1. Møde i klassen.
Elevtrivselsundersøgelsen 2011 Egå Gymnasium Svarprocent: 95% (745 besvarelser ud af 784 mulige)
Set i forældreperspektiv
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
F Forældremøder…. Forældremøder v. Birgitte Ravn Olesen.
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Det svære liv i en sportstaske
Hvordan har du det? 2010 | Unge Disposition • Datagrundlag for HHDD2010 – unge • Fysisk helbred/trivsel - Selvvurderet helbred • Psykisk.
Baggrunden for indførelsen af PALS
Forældremøde X årgang.
Præsentation af resultater fra Elevtrivselsundersøgelse Hvad stiller man op? Erfaringer fra år 1 på Fredericia Gymnasium – hvor langt er FG?
Forældretilfredshedsundersøgelse Lærerne og pædagogerne som har med mit barn at gøre har den nødvendige viden om mit barns vanskeligheder.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Elevtrivselsundersøgelsen 2010 Allerød Gymnasium Svarprocent: 95% (546/573)
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Elevtrivselsundersøgelsen 2013 Gl. Hellerup Gymnasium Svarprocent: 99% (965 besvarelser ud af 978 mulige)
Elevtrivselsundersøgelsen 2012 Århus Akademi Svarprocent: 80% (661 besvarelser ud af 829 mulige)
Elevtrivselsundersøgelsen 2012 Vesthimmerlands Gymnasium og HF Svarprocent: 98% (494 besvarelser ud af 503 mulige)
Undervisningsmiljøvurdering 2014 Smed Herningholm Erhvervsskole Evaluering af det fysiske, fysiske og æstetiske undervisningsmiljø 1.
Elevtrivselsundersøgelsen 2014 For de gymnasiale uddannelser Vesthimmerlands Gymnasium og HF Svarprocent: 97% (474 besvarelser ud af 489 mulige)
Elevtrivselsundersøgelsen 2011 Tech College Aalborg Svarprocent: 73% (549 besvarelser ud af 757 mulige)
Projekt HfO Obligatorisk skemalagt lektie- og opgaveværksted for 1. hf elever.
Elevernes undervisningsmiljø på Knabstrup skole 4-6 klasse.
Elev- og Kursisttrivselsundersøgelsen 2010 VUC Vestsjælland Nord Svarprocent: 63% (347/555)
Velkommen til Klasseforældremøde i x klasse. Aftenens program 1. Status på arbejdet med ”Forventninger til elever” v. klasselærer/ forældre 2. Udvikling.
Kursisttrivselsundersøgelsen 2014 For de gymnasiale uddannelser Nordvestsjællands HF og VUC Svarprocent: 498 besvarelser.
Oplæg om lektier Data og overvejelser.
Lind Skole Version 2 FYRAFTENSMØDE MED FORÆLDRE D. 8. OG D. 9. JUNI 2015.
Trivselsundersøgelse 2015 Uddrag af undersøgelsen.
En undersøgelse om Trivsel, rygning, alkohol og stoffer
MTU og APV 2015 Sct. Knuds Gymnasium. Generelt om undersøgelsen Data er indsamlet i perioden marts 2015 Der er tale om anonyme besvarelser Resultatet.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Børn og sociale medier Hvordan bruger eleverne fra Skelgårdsskolen de sociale medier ?
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Elevernes evaluering af grundforløbet Efterår 2015.
Antimobbestrategier for Langhøjskolen. Ved mobning forstår vi: Mobning er groft, verbalt drilleri og/eller fysisk vold, som foregår over længere tid.
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser [indsæt dato] [indsæt skolens navn] [Indsæt mødeforum] Trivselsmålingens resultater.
Elevtrivselsundersøgelsen 2015
Antal besvarelser: 52.
Klassesamtale om resiliens
Undervisningsmiljøvurdering Bieringhus Efterskole
Elevtrivselsundersøgelsen 2015
Elevtrivselsundersøgelsen 2016
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Trivselsmålingens resultater på vores skole
Elevtrivselsundersøgelsen 2010
Kursisttrivselsundersøgelsen 2016
Elevtrivselsundersøgelsen 2011
Åbent hus Skolens navn Dato.
Kursisttrivselsundersøgelsen 2016
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Himmelev Skole - januar kortlægningsundersøgelse
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2013
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
Lyt, Leg og Lær Vær den du er Ordrup Skole Årsberetning
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Elevtrivselsundersøgelsen 2016
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
Selvevaluering og opfølgningsplan
Præsentationens transcript:

Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser Det Naturvidenskabelige Gymnasium på Hotel- og Restaurantskolen Svarprocent: 91% (63 besvarelser ud af 69 mulige)

Elevtrivsel

Vurdering af Indsatsområder

Mellemliggende områder Ennovas model for elevtrivsel Mellemliggende områder Drivkræfter bag elevtrivsel Resultat Undervisningen Jeg har indflydelse på undervisningen Undervisningen motiverer mig til at lære nyt Lærerne sørger for, at elevernes ideer bliver brugt i undervisningen Egen motivation Jeg deltager aktivt i timerne Jeg er forberedt til timerne Jeg kan lide at kende til og lære nye ting Jeg laver mit skolearbejde, fordi jeg er interesseret i det Jeg bliver ved med at arbejde, indtil tingene er klaret Forældreindflydelse Mine forældre viser interesse for det, jeg gør i skolen Mine forældre opmuntrer mig til skolearbejde Klassen Jeg støtter og hjælper mine klassekammerater Jeg kan få hjælp og støtte fra mine klassekammerater Jeg kommer godt ud af det med mine klassekammerater Stemningen i min klasse er præget af forståelse og respekt for hinanden Elevtrivsel Elevkontakt Jeg har en god kontakt med elever fra andre klasser/hold Jeg har kontakt til de andre fra klassen uden for skoletiden Jeg er glad for at gå i skole Social trivsel Jeg føler, at jeg hører til på min skole. Jeg ville ønske, jeg gik på en anden skole Jeg har det dårligt i skolen Lærere Jeg får tilbagemeldinger fra lærerne, som jeg kan bruge til at blive bedre i fagene Lærerne giver faglig hjælp, når jeg har brug for det Lærerne respekterer mig Lærerne koordinerer tidspunkter for opgaveafleveringer Opgaver Hvor tit kan du klare det, du sætter dig for? Hvor tit kan du finde en løsning på problemer, bare du prøver hårdt nok? Hvis noget er svært for mig i undervisningen, kan jeg selv gøre noget for at komme videre Faglig udvikling Jeg klarer mig godt fagligt i skolen Jeg gør gode faglige fremskridt i skolen

Egen motivation

Egen motivation *En høj score betyder, at mange har svaret "helt uenig" til spørgsmålet, hvilket er godt.

Social trivsel *En høj score betyder, at mange har svaret "helt uenig" til spørgsmålet, hvilket er godt.

Social trivsel

Faglig udvikling

Mellemliggende områder Ennovas model for elevtrivsel Mellemliggende områder Drivkræfter bag elevtrivsel Resultat Undervisningen Jeg har indflydelse på undervisningen Undervisningen motiverer mig til at lære nyt Lærerne sørger for, at elevernes ideer bliver brugt i undervisningen Egen motivation Jeg deltager aktivt i timerne Jeg er forberedt til timerne Jeg kan lide at kende til og lære nye ting Jeg laver mit skolearbejde, fordi jeg er interesseret i det Jeg bliver ved med at arbejde, indtil tingene er klaret Forældreindflydelse Mine forældre viser interesse for det, jeg gør i skolen Mine forældre opmuntrer mig til skolearbejde Klassen Jeg støtter og hjælper mine klassekammerater Jeg kan få hjælp og støtte fra mine klassekammerater Jeg kommer godt ud af det med mine klassekammerater Stemningen i min klasse er præget af forståelse og respekt for hinanden Elevtrivsel Elevkontakt Jeg har en god kontakt med elever fra andre klasser/hold Jeg har kontakt til de andre fra klassen uden for skoletiden Jeg er glad for at gå i skole Social trivsel Jeg føler, at jeg hører til på min skole. Jeg ville ønske, jeg gik på en anden skole Jeg har det dårligt i skolen Lærere Jeg får tilbagemeldinger fra lærerne, som jeg kan bruge til at blive bedre i fagene Lærerne giver faglig hjælp, når jeg har brug for det Lærerne respekterer mig Lærerne koordinerer tidspunkter for opgaveafleveringer Opgaver Hvor tit kan du klare det, du sætter dig for? Hvor tit kan du finde en løsning på problemer, bare du prøver hårdt nok? Hvis noget er svært for mig i undervisningen, kan jeg selv gøre noget for at komme videre Faglig udvikling Jeg klarer mig godt fagligt i skolen Jeg gør gode faglige fremskridt i skolen

Opgaver Klassen Undervisningen Forældreindflydelse Lærerne Elevkontakt Sammenhæng med Elevtrivsel Ennova har analyseret spørgsmålene i undersøgelsen og fundet en statistisk model med 6 drivkræfter for Elevtrivsel og 3 mellemliggende områder. Mellemliggende områder er områder der har stærk sammenhæng med Elevtrivslen, men ikke er handlingsorienterede nok til at kunne bruges som drivkraft. Ikke alle fokusområder har lige stor sammenhæng med Elevtrivsel. Statistisk set har nogle områder en tættere sammenhæng end andre. Til højre ses fokusområderne rangeret efter sammenhæng med Elevtrivsel. Den tætteste sammenhæng øverst og den svageste sammenhæng nederst. Ennovas analyser viser, at forskellige områder har forskellig sammenhæng med Elevtrivsel for forskellige elev/kursist grupper. Sammenhængen er beregnet ud fra svarene i denne rapport. Opgaver Klassen Undervisningen Forældreindflydelse Lærerne Elevkontakt

Undervisningen

Undervisningen

Forældreindflydelse

Klassen

Klassen

Elevkontakt

Lærerne

Opgaver

ØVRIGE TEMAER

Hvor ofte føler du dig presset i skolen?

Hvor ofte føler du dig presset pga: - Lektier

Hvor ofte føler du dig presset pga: - Karakterer

Hvor ofte føler du dig presset pga: - Egne krav og forventninger til skolearbejdet

Hvor ofte føler du dig presset pga: - Andet

Undervisningsmiljø

Digitalisering

Digitalisering

Har du i dette skoleår seriøst overvejet at 'droppe ud' af skolen og hvis ja, hvorfor?

Føler du dig ensom i skolen?

I hvilket omfang er du det seneste år blevet udsat for følgende af andre elever eller ansatte på skolen? Blevet kaldt grimme navne, gjort nar af eller blevet drillet på en sårende måde?

I hvilket omfang er du det seneste år blevet udsat for følgende af andre elever eller ansatte på skolen? Blevet truet til at gøre ting, jeg ikke havde lyst til at gøre?

I hvilket omfang er du det seneste år blevet udsat for følgende af andre elever eller ansatte på skolen? Blevet udsat for uønsket psykisk eller fysisk opmærksomhed?

I hvilket omfang er du det seneste år blevet udsat for følgende af andre elever eller ansatte på skolen? Digital mobning?

I hvilket omfang er du det seneste år blevet udsat for følgende af andre elever eller ansatte på skolen? Blevet udsat for uønsket seksuel opmærksomhed?

I hvilket omfang har du det seneste år oplevet, at elever eller ansatte på skolen er blevet presset til at gøre ting, som de ikke havde lyst til at gøre?

Køn

Alder