Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Salgssucces fra hverdagen
Advertisements

Udfordringer og løsninger – Hvordan skal Danmark agere politisk ift
10 Konkurrencesituation
Nordvestjysk Lederforum 1. november 2012
4 Strategisk planlægning
Head Lean Netværks-gruppe.
Hvad vil jeg svare på? •Er forbrugeren tilfreds? •Kan branchen gøre det lidt bedre?
OH 2.1 SWOT - Hvad kan det bruges til? •Afdække myndigheds- og kundekrav •Få fokus på væsentlige miljømæssige problemstillinger •Styrke image •Øget troværdighed.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Det virtuelle skrivebord - visioner og fakta Jens Peter Hansen
Women in Progress – erfaringer og udfordringer Kønsbalance i finanssektoren 12. marts 2010 Bent Jespersen SVP, Group HR.
IceQuery™ Nyt liv til dine Queries
Kunstgreb Virksomhedsinnovation, uddannelse og forskning.
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead - eCommerce.
Markedsvurdering.
Smart Grid - IT møder Energi v/Göran Wilke, Exergi Innovation og rådgivning
Med blik for at bruge markedets, virksomhedernes og samfundets bevægelse -Region Midtjyllands initiativ DK i front på Cirkulær Økonomi.
Servicefællesskabet for geodata - workshop den 11. juni København Teknik og infrastruktur - datamodeller, portaler, ajourføring mm. v/lektor og.
Afsætning grundforløb
7 Efterspørgselsforhold
Kortforsyningen - strategi Thorben Hansen Markedschef.
E-læring på Virk.dk Præsentation på Myndighedsforum
Flowchart for eksisterende site. Problemer med eksisterende site Dobbelt navigation uden konsekvens –Nyheder og Aktiviteter Virker ikke i Netscape Inkonsekvens.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Workshop den 4. november 2009 Jørgen Kroer og Thomas A. Rasmussen
Forretningsmodel.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Potentialevurdering.
Offentlige data i spil Konference i DGI Byen Torsdag den 4. februar 2010 Kim Lindskov Knudsen Områdechef Anvendelse & Rådgivning Kort & Matrikelstyrelsen.
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Markedsføring og kommunikation. Aktiviteter i 2003 Aktiviteter i 2004 Fremtiden.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Hvordan kan social ansvarlighed være en gevinst for virksomheder – og for socialt udsatte Hvilke muligheder ser KFUM’s Sociale Arbejde i samarbejdet med.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Vi har brug for dig... som Small Business Specialist Christian Ringheim & Kim Enrum.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Kick-off seminar Öresund Cleantech Testbed Finn Lauritzen, Direktør, Öresundskomiteen.
Johannesen: ’Døden på Internettet’ (2008) Teksten ser nærmere på, hvordan vi har indoptaget de funktioner og praksisformer, som Internettet tilbyder, i.
Klik for at redigere i masteren Klik for at redigere teksttypografierne i masteren –Andet niveau Tredje niveau.
Johannesen: ’Døden på Internettet’ (2008) Teksten ser nærmere på, hvordan vi har indoptaget de funktioner og praksisformer, som Internettet tilbyder, i.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Business to Business På den JYSKe måde…...
Udviklinger i Kortforsyningens udviklerprogram Thorben Hansen.
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Oplæg for statslige topledere 2006 A A R H U S U N I V E R S I T E T Internationalisering af uddannelser.
Ny regering, nye tider – dag 1
Af: Jonatan W & Line Stryander
Geodata i Geomarketing Mads Staunskjær Salgsdirektør.
Udviklingspartnere. Kortforsyningsbrugere Kunder Over 100 kommuner Samtlige amter Ca. 50 landinspektørfirmaer Miljøministeriet Vejdirektoratet (
KMS organisation. Markedsområdets overordnede mål Markedsområdet arbejder for: at fremme brugeres udnyttelse af kort og geodata til gavn for deres opgaveløsning.
Plansystem for kommunale plandata Henrik Larsen Geoforum, 4. Maj 2004 Kort- & Matrikelstyrelsen.
Tommy Engedal Kronborg
Kick-off seminar Öresund Cleantech Testbed Finn Lauritzen, Direktør, Öresundskomiteen.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
SAMMEN ER VI STÆRKE.... Silkeborg under pres SITUATIONEN Et stærkt erhvervsliv er forudsætningen for en stærk by!
GENERATION WHY Flere søger virksomheder med andre formål end ren profit. Give noget igen til samfundet. Vi vil i stigende grad søge at gøre en positiv.
SuperNovaONLINE. Projekt beskrivelse Programmet kører på central server Flere fra foreningen kan få adgang til samme regnskab – idrætsmodul Backup foregår.
Elbiler i fleksible flåder Status for udviklingen.
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Skal vi tvangsnationalisere energi? Andes Stouge 9. juni 2016.
FRA IDÉ TIL VIRKELIGHED
PRODUKTION I UDLANDET Direkte investering Joint Venture Licensproduktion Franchise.
Koncepter og butikskæder
Udarbejdet af Stine H, Simone L, Daniel P og Daniel H
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Agenda Præsentation af SWOT Afslutning
Strategisk udvikling af landbrugsbedriften Torben Ulf Larsen
DANRÅD & REGNSKAB Status for forretningsområdet Ivan Damgaard
Sælg et produkt eller en tjeneste
10 Konkurrencesituation
Nyt administrationssystem
Grundfagsseminar 9. september 2015 Erhvervsøkonomi og afsætning.
Prispolitik for serviceydelser
Præsentationens transcript:

Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud? Isak Isaksen

Betydelig mængde af statistik gratis tilgængelig via Statistikbanken Markedet i dag Betydelig mængde af statistik gratis tilgængelig via Statistikbanken Omfanget af data i Statistikbanken vil være stigende Skaber større kendskab til statistik Stigende efterspørgsel efter skræddersyede løsninger 4/25/2019

80 % af indtægterne kommer fra 5 % af kunderne Kundegrundlaget 80 % af indtægterne kommer fra 5 % af kunderne Vi skal sætte fokus på storkunder Storkunder kan godt være mindre virksomheder målt ved størrelse Lettere at øge salget til nuværende kunder end skaffe nye kunder 4/25/2019

Skræddersyede løsninger til den enkelte kunde Kundernes behov Skræddersyede løsninger til den enkelte kunde Ønsker årlige opdateringer (form for standard for den enkelte kunde) Produktet er det centrale – ikke prisen Kender kundernes deres behov eller muligheder? 4/25/2019

Hvordan får vi fat i nye kunder? Analysere eksisterende kunder Markedsføring skal være meget målrettet Internettet er et stærkt middel i markedsføring. Demo-data på nettet Etablere netværk 4/25/2019

Samarbejde med videreformidlere Udnytte deres kunder og markedskendskab Skabe synergi mellem statistik og konsulentydelser Samarbejdsaftale Klar og enkel prispolitik 4/25/2019

Udnytte vore mange data og deres kombinationsmuligheder Fremtidens marked Statistik vil i stigende grad indgå som beslutningsgrundlag for offentlige og private kunder Udnytte vore mange data og deres kombinationsmuligheder Fleksible løsninger (data og geografi) Samarbejde med eksterne partnere 4/25/2019

Hvad kan vi gøre bedre? Vi skal have en mere kundevenlig organisation !! Vi skal være mere synligt på markedet – brug Internettet Vi skal markedsføre os mere målrettet Vi skal forstå kundernes behov bedre Vi skal produktudvikle – primært fleksible løsningsmodeller 4/25/2019