Nyhedsbrev December 2012 Nyt fra området Kære alle! OBS

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En styrket indsats for kronisk sygdom, d. 28. september 2011 Et løft i behandlingen - et kig på succeser og udfordringer.
Advertisements

▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
PICCline – et område for Anæstesisygeplejersker! Anæstesisygeplejerske Rikke Boa Aalborg Universitetshospital.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
OK-08 Highlights Det kommunale og regionale område.
Læringssæt om temarapporten: Dosisdispensering - identifikation af utilsigtede hændelser og forslag til forebyggende tiltag D0sisdispensering December.
Sidste nyt ved Patientombuddet 20. september 2016 slide 1 Netværk for Forebyggelse af Medicineringsfejl torsdag d. 15. november 2012 Pia Knudsen, Patientombuddets.
Udviklings- og kvalitetsafdelingen Amager og Hvidovre Hospital Udviklings- og kvalitetsafdelingen Amager og Hvidovre Hospital Organisering af sundhedsområdet.
Birgit Viskum Center for Kvalitet, Middelfart. Udvidet patientsikkerhedsordning 1.Loven og rammerne 2.Udfordringer og muligheder 3.Hvad betyder det for.
Forebyggelse og tidlig opsporing af overgreb mod børn og unge i dagtilbud, på skoler og anbringelsessteder NFBO konferencen, Nuuk, august 2014 Merete Bonde.
Rejsekort Undersøgelse om rejsekort i den danske befolkningen, der bruger offentlig transport mindst 1 gang i kvartalet 8. dec 2015.
Rationel farmakoterapi Speciallægeuddannelsen i almen medicin.
UTH i almen praksis Baggrund: Loven om patientsikkerhed 2010 Formål: Lære af fejl og risikosituationer og mindske risikoen for at de sker igen Rapporteres.
J.nr. Virksomhedslister og digital kontakt til virksomhederne Oplæg til Beskæftigelsesregion Hovedstaden og Sjællands uddannelsesdage d. 10. og 13. januar.
Fælles Indberetningsløsning - Stofmisbrugsdatabasen Informationsmøder d. 14., 15. og 17. juni 2011 Århus, Odense og København Klaus Otto Hansen, Servicestyrelsen.
1 Tre skridt på vej mod en forskerkontakt Forskerkontakt.
Forandring med psykologi og indsigt. Den lokale forandringsagents kommunikative kvaler …og en vej til større gennemslagskraft Kommunikationsforsker og.
Konkrete erfaringer fra sygehus……….. Nils W Johannessen 13.nov.2008.
Kliniske forsøg services på DKMAnet
Kliniske forsøg services på DKMAnet
Kreative metoder i forebyggelsen af MSB
En nordjysk investering – Vejle
//Niveau 3-ledere Uge 50-5/Pakke 3 Lederpakke 3.
Rationel farmakoterapi Speciallægeuddannelsen i almen medicin
Voksenansvar for anbragte børn og unge Registrering og indberetning
Faglig udvikling i praksis 2017
Gennemgang af Pensionsberegningsløsning i Winformatik 3. december 2015
Læring gennem registrering og indberetning
Projektbeskrivelse: Udarbejdet i af
Modul 7: ”Sådan skriver og sender du en ”
Lead scanning Med Eventbuizz Lead scanner fungerer din smartphone som en effektiv lead scanner. Inden scanning afsluttes, skal deltagerne acceptere at.
Ordination af afhængighedsskabende medicin
VELKOMMEN Stort fællesmøde for Almen Praksis på Fyn Tirsdag den 31
Skriv ansøgning 10 gode råd.
Det man ikke ser har man ikke ondt af
Dorthe Olsen, Risikomanager, Socialforvaltningen.
Fastlæggelse af brugermønstre for forskellige roller (Sagsoverblik/Partskontakt) Metodevejledning.
Den Nationale Guideline for Organdonation
Uddannelse af samtaleholdere vedr. E-rekruttering
Vejledning til lancering af Egencia
Samarbejdet mellem UU, Studievalg og eVejledning
Synergi – et system til arbejdsmiljørapportering
Møder i Samordningsudvalgene, planområdemøder
Vejledning til lancering af Egencia
Ændringsforslag til markblokke
Lektion 1B Formålet med denne lektion er at gøre eleverne opmærksomme på, at et stærkt fællesskab i klassen/på skolen handler om det gode kollegaskab.
Medarbejderaktier TDC
Pkt BaptistKirkens kommunikation, især baptist.dk
Rammesætning for dagen
Møder i Samordningsudvalgene, planområdemøder
Præsentation af app til Stafet For Livet Formålet med Stafet For Livet Appen er, at skabe en app, der fungerer som en samlet indgang til stafetten for.
Hvad skal der ske nu på vores bibliotek? Lokalt oplæg
Klinisk Biokemisk Afdeling Juni 2016
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Alle rettigheder forbeholdes
Indsatser, der virker 20 veje til at bruge mindre antibiotika
Modul 6: ”Sådan skriver og sender du en ”
Introduktion til LUP Psykiatri 2018
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Vejledning i at finde materialet til afdelingsmødet på vores hjemmeside Da vi har erfaring med, at der er et stort ressource spild ved at sende alt materialet.
Introduktion til LUP Psykiatri 2018
Introduktion til LUP Psykiatri 2018
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Livets Ord Juni 2019 “I skal få kraft, når Helligånden kommer over jer, og I skal være mine vidner.” Ap. G. 1, 8.
Strategi Til markedsføring
Introduktion til LUP Psykiatri 2019
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Manual til indsendelse af BUDGET
Samlerapportering af utilsigtede hændelser
Ældre Sagens Distriktsdag, den
Præsentationens transcript:

Nyhedsbrev December 2012 Nyt fra området Kære alle! OBS Hermed december måneds nyhedsbrev omkring udviklingen på utilsigtede hændelses området. Vi har i den nedsatte UTH-arbejdsgruppe arbejdet med at gøre arbejdet med de utilsigtede hændelser lettere. Vi udsender med dette nyhedsbrev en revideret beskrivelse af arbejdsgange og organiseringen af arbejde med UTH. Ændringen betyder, at vi har skåret ned på antallet af møder, således at I lokalt gør lige præcis dét der er nødvendigt for at skabe læring og forebyggelse. Hensigten er netop, at arbejdet med de utilsigtede hændelser opfattes meningsfyldt og givende for kvalitetsudviklingen i jeres tilbud og center. Hvad er ændret? Fremadrettet vil de konkrete møder med de utilsigtede hændelser, foregå 3 gange om året, hvor der vil være en række møder, som I skal være opmærksomme på kan være afhængige af hinanden. Tovholderne på centerplan går fra at have i gennemsnit 9 møder hvert kvartal til at have 2 hver fjerde måned. Alle møder er ændret fra at skulle finde sted en gang i kvartalet til en gang hver fjerde måned. Lokale ledere skal være mødeleder ved de lokale UTH- møder på deres botilbud. Der er en årlig orientering til centercheferne, i stedet for to pr. år. Det vedhæftede materiale skal ses som en vejledning til arbejdet med de utilsigtede hændelser, og indeholder ansvars- og opgavebeskrivelser, mødeskabeloner, årskalender, beskrivelser af analyser af alvorlige og dødelige hændelser (kerneårsagsanalyse). Lister fra DPSD Alle tovholdere vil modtage centralt genererede lister over UTH i deres center pr. den 1 januar 2013, og fremover hver fjerde måned i stedet for hver måned, og vi har lavet en vejledning til, hvordan tovholderne laver statistik på disse data, så det er så let at arbejde med som muligt. Denne vejledning udsendes separat til tovholderne efter dette nyhedsbrev. Rigtig glædelig jul og godt nytår til jer alle Med venlig hilsen Dorthe Olsen, Risikomanager, a25v@sof.kk.dk Tlf: 24941213 Problemer med indrapportering Vi oplever stadig problemer med indrapporteringen i DPSD systemet i forhold til at udfylde rubrikken ”Stednavn” korrekt. Hvis I er i tvivl om jeres org.nummer, vil vi bede Jer kontakte Maria Christensen i DU- Handicap på mail AU5Y@sof.kk.dk Praktiserende læger i Pilestræde Har I en utilsigtet hændelse, der skal sendes til KPLL (praktiserende læger i Pilestræde) skal I sende den til ”almen praksis” og skrive KPLL i stednavnet. Så tager den regionale risikomanager sig af dette. OBS