VESTERBRO UNGDOMSGÅRD Fortællinger om relationel ledelse i det grænsekrydsende samarbejde og i overgange
Fremtidens fritidstilbud Det grænsekrydsende samarbejde mellem skole og fritid 2. Forbedringsmål ved overgange 3. Trivsels- og inklusionsforløb
Det grænsekrydsende samarbejde mellem skole og fritid Vesterbro Om udvikling af relationer i det grænsekrydsende samarbejde VUG for bordenden og oplæg om det grænsekrydsende samarbejde Skoler og fritidstilbud forpligtede hinanden til at mødes fire gange årligt Fælles årlig demokratidag, fælles deltagelse på folkemødet på Bornholm og ungdommens folkemøde i Valbyparken Åbent skolekatalog med gratis tilbud og betalingstilbud Koordineret tilbud i forhold til uddannelsesvejledning Større respekt og hjælpsomhed mellem skoler og fritidstilbud. Vi udvikler sammen og sætter dagsorden sammen.
Forbedringsmål ved overgange Vil ikke fortælle om nuværende omfattende overgang, men om Overgange handler om relationer, indhold/kvalitet og trivsel Længere indkøringsforløb ved overgang mellem 3. og 4. klasse i 2019 - identificeret i forskningsbaseret projekt Løbende modtagelse af tre trivsels- og inklusionspædagoger på faste datoer I januar 2019 uddannelse af børne- og ungeambassadører som bl.a. skal medvirke til at modtage nye børn Hvorfor gå i klub - 21th century skills Systematisk trivselstemaer syv mdr. om året.
Trivsels- og inklusionsforløb "Cool kids inspireret forløb" Trivselsgrupper – "Klub Girl power" og "Klub Homeboys" Vigtige trivselstemaer i børn og unges liv Venskaber Identitet Tætte relationer Fællesskaber Sorg Sociale medier/digital dannelse At turde fejle Kropsfiksering Uddannelse Kærlighed og sex Aktuelle temaer Vi har en unik mulighed for at være vigtige voksne i børn og unges liv