Morale og dannelse i uddannelse

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Advertisements

Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Tænk over den!!! Klik med musen for at gå videre..
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Roskilde Tekniske Skole
I dag er temaet Visualisering
Og hvordan man håndterer den.
Arbejdspladsudvikling
Orientering om om CBT (Cognitive behavior therapy) © John Winston Bush, PhD. All rights reserved.
Året var 1987, i en lille by med navn Sussex, blev et lille hus totalt til intetgjort. Alt blev kastet ud, inkluderet en lille brun bamse... Den blev.
?.
Velkommen.
Psykose og skizofreni Tema i psykoedukation til unge i OPUS behandling
Musik: Nightengale Serenade
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
Verdens 7 underværker….
Præstationsangst!.
Sydgården Behandlingscenter Sydgården
Kommunikation mellem mennesker
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Relationer – børn og voksne
Uge 7 Unge og seksualitet.
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Tema 4: Værkstøjskasse med supplerende slides Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
7-punktsmodellen Et eksempel på en heuristik
Disposition Præsentation af emne Mobning
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Børns udvikling Indholdsfortegnelse Finmotorik & grov motorik Vækst
Eksamensangst. Fredensborg den 9 maj..
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Eksamensangst v. psykolog Mehrak Salimi Studenterrådgivningen CSS – november 2013.
Velkommen til Kulhuse!. Velkommen – og hvem er vi? Anne Louise Nanna.
Godmorgen - og velkommen til alle de nye. Kulhuse-sangen Melodi: I en kælder sort som kul Nu vi samlet er igen og et år er gået Karlslunde vi sidst tog.
Når det perfekte bliver det normale Niels Ulrik Sørensen Brandbjerg Højskole 18. marts 2016.
Traumer og PTSD II Program Kom til stede Siden sidst – navne til kursusbevis, litteratur Rammesætning Et trygt sted Traumer – årsager, reaktionsmønstre.
LIVSKRISER Af Anne-Mette Baatz Lund. EKSEMPLER.
Brug af internet i klasse. Eleverne skal lære at logge sig på Ny Vejen Kommunes server. Eleverne skal lære at gå på nettet. Eleverne skal kunne åbne.
Læring og anerkendelse i dagplejen To FOA-hæfter: Anerkendelse i dagplejen Læring i dagplejen Skrevet af: Rie Haslund Erik Sigsgaard Rikke Sværke Madsen.
Patientundervisning 4. Session Unipolar depression Håndtering af depressive tanker.
Vores relation til Gud: Når Gud taler. Hvordan kan jeg bede? Salmernes bog – Hjælp til at udtrykke både smerte og glæde Fadervor – Grundopskrift fra Jesus.
At tænke i spørgsmål At tænke i spørgsmål er et system af værktøjer til at transformere tænkning, handling og resultater gennem en dygtig anvendelse af.
Der var engang en lille vikinglandsby, hvor den gamle viking Jacob Von Riizz boede. Han var den bedste og den stærkeste viking af alle i landsbyen.
Stxstudentereksamen.
Integrationsnet Målafklaring; med coaching og ressourcetænkning som referenceramme.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Tema 3: Angst & depression Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
SPEAM, stress, august 2017 Jytte Dahlstrøm, speciallæge i psykiatri
TEMA 1 Kortlægning: Mobilitet i hverdagen
Hvorfor valgte jeg SOSU skolen?
Naturfag Bjergsnæs Efterskole
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
LEGO – BuildToExpress 1. Hvem er du? Byg
Grænser.
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Rammer og formål med defusing
Trivsel og mental sundhed
At home The sittingroom The kitchen The dining room The bedroom
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Lille store verden Rasmus Seebach
Risikovurdering af forflytning
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Mit valg - PowerPoint 1. ”Sofie går i 9. klasse, og hun er meget usikker på, hvad hun skal vælge. Sofie synes, det er svært, og hun tænker meget på,
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
FÅ MEST UD AF DAGEN: UNDERVISNINGSMATERIALE (9. -10
Præsentationens transcript:

Morale og dannelse i uddannelse Krav til fremtiden som medarbejder og personlig planlægning

Gå sammen i grupper på tre Fortæl tre ting du er god til.

Grundmodel

Tandhjulsmodellen

Grundtanker – Sådan som det er !!!!!

Grundtanker

Grundtanker = tidligere erfaringer Hvordan vi tænker om en speciel hændelse vil være påvirket af tidligere erfaringer. Dette forklarer, hvorfor to personer kan reagere helt forskelligt på samme begivenhed.

Grundtanker Alle mennesker har både positive og negative tanker. Problemet er når de negative bliver til leveregler (Sådan, som det er) Jeg er forkert, så jeg kan ikke stille krav. Jeg skal have kontrol over alt, ellers bliver der kaos. Jeg kan ikke stole på andre, jeg skal holde dem væk fra mig. Uanset hvad jeg gør, så hjælper det ikke noget.

Fire kolonneskema. Pigen kommer ind i klassen og ser de to andre piger snakke sammen. Nu snakker de om mig, og om lidt begynder de at moppe mig. Angst. Pigen vender rundt og forlader klassen.

Opgave på klassen – 15 minutter Gå sammen i grupper på tre. Du kommer gående ned af gågaden, på den anden side går Jimmi. Du hilser på Jimmi, men han hilser ikke igen….. Hvad tænker, føler, mærker du i kroppen og hvad gør du ?

Fire kolonneskema.

Syv kolonnesystem Nu snakker de om mig, og om lidt begynder de at moppe mig. Angst. Pigen vender rundt og forlader klassen. Pigen kommer ind i klassen og ser de to andre piger snakke sammen. Det ser ud til at de hygger sig sammen, mon ikke jeg må være med. Glæde Pigen går hen til de to piger og hygger sig sammen med dem.

Diamanten

Opgave. – 30 minutter. I skal arbejde med syv kolonnesystemet. I skal finde nogle eksempler på, hvor i har haft nogle situationer, som i ikke synes var behagelige pga. tanker. Det kan være eksamen, fester, opstart på skolen ect. Skriv dem ind i syv kolonnesystemetet og kom med et forslag til, hvad i kunne have tænkt som alternativ og hvad det ville have ændret på situationen.

Energikoppen