Miniudbud på revisionsydelser på AAU

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
UDBUD.
Advertisements

Københavns Tekniske Skole 9 afdelinger fordelt i Hovedstadsområdet
MINIUDBUD PÅ REVISIONSYDELSER PÅ AAU INDKØBSKONSULENT MORTEN DENAA.
Formålet med mødet Gennemgå og samle de input vi fik fra møderne
Projekt: Fælles indsats på psykiatriområdet i Haderslev Kommune og Region Syddanmark.
Ledelsesnetværk, områdestruktur og selvejende institutioner Samarbejds- modeller - der har vist sig at fungere i praksis.
Velkommen til generalforsamling Dato mdr Hvad skal der ske i aften? Præsentation af Diabetesforeningen Om frivilligt arbejde i Diabetesforeningen.
Et samarbejde mellem: BAT Kartellet | Bygherreforeningen | Dansk Byggeri | Danske Arkitektvirksomheder | DI Byggematerialer | Foreningen af Rådgivende.
Albanigade 54E, 1. sal ● 5000 Odense C ● tlf: ● Forslag til vedtægtsændringer Dansk Vandrelaug 14. marts 2016 Hans Stavnsager.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling.
Muligheder og perspektiver1 Tema 1 Styringssystemer B Forskellige styringsmodeller, jura og principper for håndtering af selvstyret.
Informationsmøde: Udbud af sårplejeprodukter og forbindsstoffer til Region Syddanmark.
KØBENHAVNS KOMMUNE ØKONOMIFORVALTNINGEN / KONCERNSERVICE Informationsmøde Udbud af håndværkerydelser til løbende drift og vedligeholdelse - Fagentrepriser.
Ungdomslederseminar Lørdag den 24. november Program for dagen: 12.00: Velkomst, formål og præsentation 12.10: Evaluering af 2012 (breddeudvalget) 14.00:
TOBS Indførelse af Tidlig Opsporing af Begyndende Sygdom i primærsektoren. Mette Unger Gravgaard Sygeplejerske i specialteamet Favrskov Kommune Lene Gravgaard.
Gode råd om indkøb for institutioner uden egen indkøbsorganisation Oplæg ved Henrik Dyrehave Rasmussen, Økonomi- og ressourcedirektør ved CELF (Center.
Sådan køber skolen effektivt ind via SKI’s indkøbsaftaler.
MØDE MED ARBEJDSGRUPPERNE DEN 7. MAJ Forberedelse til bestyrelse 1 OPGAVER: Styrelsesgrundlaget: Udarbejdelse af vedtægt og forslag til forretningsorden.
Brug for alle - Økonomi, ansøgning og evaluering.
Indkøb under tærskelværdierne efter den nye udbudslov (af 1. jan. 2016) … lad os starte med en lille film.
Udbud på velfærdsområdet -   ?
Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.
Persondata – kortlægning af skolens behandling
Godkendt i Samvirkets styregruppemøde den 18.januar 2017 Point System
Online arbejdsmiljøuddannelse
Portfolio eksamen Mit event bureau
Udbud vedr. afsætning af biopulp
Opsætning af Ipad Underviser: Finn I. Thomsen.
Velkommen til generalforsamling Dato mdr. 2018
Indførelse af model for formativ/summativ evaluering
Indkøb PÅ AU.
Hvordan anvendes SKIs møbelaftaler?
02.19 SaaS - Cloud Møde med It-Arkitekturrådet 28. februar 2019
Rammeaftale Revisionsydelser
Kursus for nye efterskoleledere
Informationsindhentning
Udbud af bygning 44. Sådan blev opgaven stillet
Odense den 20/8 samt Århus den 28/8
Odense den 20/8 samt Århus den 28/8
Model for scoring og prioritering af digitaliseringsprojekter
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Særligt tilrettelagt ungdomsuddannelse
Informationsmøde om § 18-midler til frivilligt socialt arbejde
Indkøbsmuligheder på SKI’s aftaler
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Netværksmøder - Drejebog
Det Perfekte Pitch Sådan præsenterer I jeres idé for en investor.
Indkøb under tærskelværdierne
Nye forstandere på efterskoler
Modenhedsniveauer for en maturity model på ankervirksomheder
Grenaa IF Generalforsamling 2018
Ændring af EU’s registerforordning
SAPA kommunenetværk Om kommunernes organisering
Ledelsesevaluering.
Øvrige økonomistyrings-aktiviteter- og roller
Markedsdialog forud for udbud af dynamisk indkøbssystem på lege og aktivitetspladser til Sydjysk Udbuds Samarbejde, SUS.
Room for people.
Velkommen til generalforsamling Dato mdr. 2019
UDBUD & KONTRAKTSTYRING
Velkommen til Møde om vandsamarbejde i Favrskov Kommune
NVF – seminar sep Vejdirektoratets vintertjeneste på stier og fortove mv. ”Ændring fra specifikke ruter til arealer med planlægnings- og metodefrihed”
Introduktion til arbejdet som webmaster
Introduktion til arbejdet som klubsekretær
PSK-BYG Projekt ”Nyt klubhus”
02.19 SaaS - Cloud Møde med It-Arkitekturrådet 28. februar 2019
ISO = international service organiser
Introduktion til RejsUd - FGU
Rammeaftale Revisionsydelser
0207 Kommunikationsudstyr og -løsninger
Manual til indsendelse af BUDGET
Præsentationens transcript:

Miniudbud på revisionsydelser på AAU Indkøbskonsulent Morten Denaa

AAU i tal (2013) 19.063 heltidsstuderende 3.362 medarbejdere (VIP 2.091og 1.271 TAP) Indtægter 2.560,2 mio. kr. Statstilskud 1.796,3 mio. kr. Salg af varer og tjenesteydelser 194,9 mio. kr. Tilskudsfinansierede aktiviteter 569 mio. kr. Udgifter 2.617,7 mio. kr. AAU anvendte i 2013 ca. 4 mio. kr. på revision hvoraf ca. 0,5 mio. kr vedrører lovpligtig revision.

Behov og afklaring Revisionsaftalen med eksisterende leverandør udløb 31. dec. 2013 Skrev sagsfremstilling til bestyrelsen, SKI (miniudbud/direkte tildeling) vs. eget udbud Bestyrelsen besluttede at der skulle gennemføres et miniudbud Økonomiafdelingen fik ”frie hænder” til at gennemføre miniudbud

Hvorfor miniudbud ? Mulighed for at tilpasse revisionen til lokale behov At få den rigtige prissætning i forhold til din organisation Bedre mulighed for at styre kontrakten når egne behov er klarlagt

Gennemførsel af miniudbud Nedsatte arbejdsgruppe bestående af økonomidirektøren, regnskabschefen, controller og indkøbskonsulent Bad SKI om inspirationsmateriale Bad potentielle leverandører om at forhåndstilkendegive om de var interesseret i at byde på opgaven med angivelse at tidsplan Arbejdsgruppe udarbejdede kravsspecifikation Indkøbsfunktionen lavede de øvrige miniudbuds dokumenter herunder miniudbudsbetingelser Gør det nemt for tilbudsgiverne

Evaluering af tilbud Husk at føre en grundig evalueringslog på hvert tilbud i forhold til jeres underkriterier (for der kommer spørgsmål fra tilbudsgiverne) Arbejdsgruppen udarbejdede indstilling som blev sendt til bestyrelsen Husk at holde evalueringen tæt til kroppen til at der er endeligt tildelt. Bestyrelsen valgte på baggrund af indstillingen at udpege ny institutionsrevisor Økonomidirektøren orienterede afgående revisor om revisorskiftet Ny revisor blev orienteret om at de havde vundet miniudbuddet

Implementering af kontrakten Lavet en kontrakt der følger regnskabsåret og ikke kalenderåret. Afgående revisor gjorde allerede igangsatte revisioner færdige Holdt opstartsmøde med ny revisor hvor de to teams kunne mødes Økonomidirektør og bestyrelsesformanden holdt møde med afgående revisor

Spørgsmål Kontaktoplysninger: Morten Denaa E-mail: md@adm.aau.dk Tlf. 99 40 39 49