AAU-ID Hvad sker der med projektet?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Teststrategi Engrosmodellen
Advertisements

Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Udfordringer ved implementeringen af SAP hos Region Midtjylland
Oplæg til projektmodel Godkendt til anvendelse på ”TOP 12” af AU IT, STUDIER, ØKONOMI og AU HR d i version 1.0. Nedenfor findes version 1.2.
ERFA DRUPAL Open Source CMS Erfaringer fra Ballerup Kommune og Headnet 12:30 – 13:
Arbejdsmiljøcertificering
Bips konference, mandag den 6. september 2010
Praktiske erfaringer med Byggeriets IKT specifikation
Sikring af tilgængelighed er en proces!
Teststrategi Engrosmodellen
Test First Development
Danmarks Miljøportal -nu og i fremtiden
Automatisering af tværorganisatoriske processer
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Hvordan påvirker NemKonto din hverdag…?. NemKonto, hvornår?
SkoleIntra i fremtiden – hvordan kan det integreres med andre tjenester og systemer Ole Windeløv, UNI-C.
Fælles EPJ til hospitalerne i Region Midtjylland
Dynamisk styring af Office skabeloner Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Søgning - et værktøj til videndeling Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Forskellig forståelse af opgaven Michael Hald Konsulent KL
Videnskabsministeriets arbejde med åbne standarder Vicedirektør Mikkel Hemmingsen, Videnskabsministeriet
Formål – i dag Lidt dybere kendskab til lean Tankesættet Værktøjerne
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Organisation og kommunikation
”Fælles udvikling, behov og ønsker” Bibliotekernes visioner Peter Rubeck, CVU Nordjylland.
Kommunernes Ydelsessystem
Kommunernes Sygedagpengesystem. Baggrund En fælleskommunal løsning, der kan understøtte den kommunale sagsbehandling på sygedagpengeområdet. Afløser til.
Fællesoffentlige it-arkitekturkrav Initiativ 32 Kravpakker – udkast til planlægningsarbejdet 16. april 2008 Michael Bang Kjeldgaard, IT-arkitekturkontoret,
Kvalitetssikringsprocedurer og programmer.. Jesper Bak DMU.
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Hvordan forberedes afleveringer, og hvad skal afleveringsbestemmelsen indeholde? Årsmøde i ODA Aarhus d. 13. november 2014 Simon Stidsing Hansen, KOMDA.
Copyright 2013 © Visuel it ApS Visuel prototyping og agil BPM.
Digital Forvaltning (44405) Introduktion til Digital Forvaltning1 Digital Forvaltning ”Bedre service..” ”Lavere omkostninger…”
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
Visionerne for matrikulær infrastruktur KMSs oplæg til processen med at skabe en fælles vision for matrikulær infrastruktur 16. september 2003.
Implementering Innovation er risikofyldt, og selv med en meget detaljeret og omfattende strategi og et godt forarbejde kan det gå Galt, hvis udførelsen.
Indkøbs- og logistikchef, Region Midtjylland
Styr på ressourcer og projekter Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Lise Aaen A A R H U S U N I V E R S I T E T Fællesmøde i den administrative forandringsproces den 10. september Status for HR-Spor Formål: At bidrage.
Spor om implementering, udrulning og entré-strategi
Marketingportal og en masse andet godt…. 9 gode grunde! Og lidt mere… Centralt indkøb - lokalt 3. Jeres eget design 4. Simpelt 5. Central.
BYGHERRE BYGHERRERÅDGIVER TOTALRÅDGIVER Det Digitale Hospital.
Decentral lønadministration i Roskilde Kommune v/Theis Dankert Theis Dankert Lønkoordinator i Roskilde kommunes HR -afdeling. Projektleder på decentral.
IT understøttelse af tidlig opsporing Jacob Fisker, Konsulent i Digitalisering, Magistratsafdelingen for Sundhed & Omsorg, Aarhus Kommune.
IMPLEMENTERING AF MONOPOLBRUDDET Topledelsens udfordringer og ansvar Fjerde kvartal, 2015.
Servicestyrelsen og Sundhedsstyrelsens fælles indberetningsportal – hvordan? Sven-Åge Westphalen Chef for Analyse & Data, Servicestyrelsen.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Et mere fit ITS 2016, 2017  2021 ITS temamøde 17. Maj 2017.
Fællesoffentlig digitaliseringsstrategi
Workflowprojekt.
Rollekataloget - støttet af Rammearkitekturpuljen
Spor om implementering, udrulning og entré-strategi
Kobling af økonomistyring og digitalisering
De nye it-konsulent- og projektaftaler
Præsentataion af AAU-id for support team d. 29/8-18
Model for scoring og prioritering af digitaliseringsprojekter
Digitalisering i den offentlige sektor
dekansekretariater i den nye organisering
Identitet Organisation AAU Org1 Org2 Org3 Org4 Org5 Org6
AAU roller og ansvar i digitalisering
forretnings-modeller
AAU-IdM implementering Kick-off d. 8 & 9/1 2019
Kvalitetssikring >Indtast projektnavn her<
Statens HR – Implementeringskoncept
Rollekataloget - støttet af Rammearkitekturpuljen
Borgerbetjening 3.0 Den fælleskommunale strategiske ramme
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
INTRODUKTION TIL SKOLELEDERE
Projekt Skemalægning og Lokalebooking SOL
Præsentationens transcript:

AAU-ID Hvad sker der med projektet?

Med til at underbygge AAU’s strategi ”Viden for verden” Hvorfor AAU-ID? Mindre tid på administration og mere tid til kerneopgaver Solidt fundament for digitalisering af AAU Overholdelse af gældende lovkrav Med til at underbygge AAU’s strategi ”Viden for verden”

Formål ”Det skal være nemt og ensartet for alle med tilknytning til AAU at blive og være tilknyttet AAU”

Projektoverblik Go live Ultimo 2018 Kick off arrangement Hvad er IdM på AAU Organisering Afklaring af udbud Bevilling Projektmobilisering 1/1-16 – 1/6-16 EU-udbud Kontraktindgåelse med leverandør Udbud og kontraktindgåelse 1/6-16 – 1/2 -17 Afklaring af scope Design Analyse og design 1/2-17 – 1/8-18 Systemforvaltning Udvikling Test Implementering Roadmap for næste faser Gennemførsel 1/8-17 – 31/12-18 X Y Z Fase 2 z Fase 3 Kick off arrangement Hvad sker der i AAU-ID Go live Ultimo 2018

Vision for IdM og Statens HR modul Data indtastes og vedligeholdes et sted. Udveksles automatisk mellem IdM og Statens HR system Statens HR Modul IdM Administration af IT-rettigheder Administration af ansættelsesmæssige forhold Dataudveksling

Hvor tager vi fat nu? På kort sigt: En portal til administration af brugere og adgange incl. adgang til at se egne adgange digitalisering og automatisering af blanketter og manuelle arbejdsgange Ansatte og AAU gæster AdmDB AD Fileshare Print Exchange Skype Nummerplan PDS ØSS Generering af medarbejdernummer

Gevinster Det bliver lettere at være bruger på AAU Det bliver lettere at udføre administration af brugere og rettigheder Færre indtastninger og dermed mindre risiko for fejl Færre manuelle blanketter og underskrifter Simpel, automatiseret og ensartet proces for at etablere og fjerne adgange og brugere Adgang til korrekte systemer på korrekte tidspunkter Mulighed for flere affilieringer for én person 19. november 2018

DEMO Vise det nye system Vis før – efter proces en ad gangen

En praksisorienteret løsning kræver brugerinvolvering! Vi ønsker at udvikle en løsning og designe processer, der passer til brugernes behov Sikre relevant uddannelsestilbud Implementeringsmodel – hvad fungerer? Brugervendt vejledning, der er til at forstå Input til what’s next Etc

Dialog med de enkelte institutter i forhold til konkrete behov Referencegruppe IIQ site med nyheder og FAQ Uddannelse og implementering Hvornår hører jeg mere ?

Spørgsmål? 19. november 2018