Løsningsworkshop drejebog

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Telos Team Introduktion.
Advertisements

Telos Team Introduktion.
M3 UG Årsmøde 2011 Leverandør-portal. Inspirationen… 1995: Præsentation af Foss Electrics løsning 2002: API’er bliver tilgængelige 2005: next-move start.
Værdistrømsanalyser.
RMS: Report Management System
Effektive procedurer med integrerede webservices Applikationer til Office - Smart Clients Case: Digitalt Forvaltningstjek hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.
Integration til portalen og andre systemer Hvordan får vi økonomien til at hænge sammen med det ny setup? Hvad koster det og hvordan kan vi købe ind på.
DDB CMS april 2014 Lanceringsplan • Hostingplaner • Migrering • Undervisning • Manualer • Inddragelse.
“Hvad har vi på hylderne?”
Thomas Mørk Glintborg Digitaliseringsmessen 2013
Servicefællesskabet for geodata - workshop den 11. juni København Teknik og infrastruktur - datamodeller, portaler, ajourføring mm. v/lektor og.
Knowledge Management E-BUSS Session 9, Marts 2006 v. Morten Thanning Vendelø
INSPIRE. INSPIRE principper: Data skal kun indsamles én gang, og bør vedligeholdes.., hvor det gøres mest effektivt. Geodata fra forskellige kilder i.
ERP-systemet e-conomic
Snigpremiere: Styrk dit beslutningsgrundlag med Microsofts nye Business Intelligence platform Mads Kjærsgaard og Jesper Priskorn Business Intelligence,
Ton/km data Billetten til gratiskvoter! Informationsmøde for luftfartsoperatører 20. marts 2008.
Regnskab & økonomistyring - Lektion 13 HD 5. semester forår 2010 v/ Jens Godik Højen, April 2010.
Det Nye Universitetshospital i Århus Arbejdsvision for byggeriet af DNU Det Nye Universitetshospital: sammenhængende, bæredygtigt og effektivt byggeri.
Jesper Johansen, Stifter, Installers A/S
DEN GEOGRAFISKE INFRASTRUKTUR OG DIGITAL FORVALTNING Digital forvaltning, INSPIRE og FOT Jes Ryttersgaard.
Økonomi og organisation
Promes ProMES The Productivity Measurement and Enhancement System.
Tile caching og WMTS Et boost til performance
Systemer.
15. september DASYS Charlotte Rahbek Omsætning af viden – Elektronisk patientdokumentation.
Kristian F. Thomsen infrastructure specialist i edgemo Claus Egeberg-Gjelstrup infrastructure specialist i edgemo
TDC: Forbedret sigtbarhed gennem CFO’en som strategisk sparringspartner 25 november.
Rambøll Managements definition af it-governance
Kvalitetssikringsprocedurer og programmer.. Jesper Bak DMU.
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
Årsrapportering Vejledning. For at lette rapporteringen for 2012 …… ….
MM4 Patientjournalsystemer
Datamatiker - NOEA HOP dag thy: thy:data Dynaway Ca 160 medarbejdere Konsulenthus Microsoft Dynamics AX Ca 20 medarbejdere Produkthus Microsoft.
Hvorfor Datawarehouse Hvad er det totale salg i område A? Hvilken sælger fik højeste kommission i denne måned ? Hvordan har salget i region A ændret sig.
Styr på ressourcer og projekter Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Rekvirent Landinspektøren Indsamler data Opmåling, beregning Høring hos berørte myndigheder Godkendelse i kommunen Godkendelse og regi- strering hos KMS.
RTM Workshop Praktiske detaljer Workshop plan Frokost – sandwich her + kaffepauser Husk tidsregistrering efterfølgende Ca. 2 personer pr. PC’er.
Anvendelse af produktmodeller i byggebranchen
Web services SOA, SOAP og WSDL. Disposition Inledning / Definition SOAP Standard SOAP Beskeder WSDL.
Århus 13/ Uffe H. Engberg 4D First Regnskaber.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET NY ØKONOMIMODEL Overordnet beskrivelse af formål og proces, marts
Oracle Application Express Lektion 1 7. Semester 2008.
Kombinationer & tværfaglighed på datalogi & TIT Oplæg ved semesteropstarten September 2004 Niels Jørgensen.
Vejforvaltning med vejman.dk V/Paul Stühler, projektleder vejman.dk MapInfo konference 2006.
IT i DGI – DGI i IT Møde med direktionen marts 2014 Ole B. Poulsen IT i DGI 2014 Direktionsmøde den 12. marts 2014 Bilag 6.1.
KAN ØGET INDSIGT I ENHEDSPRISER KVALIFICICERE ØKONOMISTYRINGEN PÅ SYGEHUSNE ?
Fællesoffentlig brugerstyring Brugerstyringssekretariatet i Økonomistyrelsen v/ Ellen Syberg.
Nyt i ØS LDV - Økonomi og RejsUD Gå hjem møde den 10. november 2011 Ved David Palsgaard, Theis Petersen, Ulrik Heefelt og Gitte Agerlin.
Bibliotekernes data - Og hvad så? Odense Bibliotekerne v. Kent Gottschalk Hansen, Systemadministrator & Thomas Skivinger Bojsen, Konsulent.
Deep dive drejebog Leverandørfaktura – d. 20. februar 2015.
Workcyclus Mere end 10 års erfaring Facilitering, rådgivning og gennemførelse af APV og trivselsundersøgelser m.m. Private og offentlige virksomheder.
Ledende oversygeplejerske Arne Brehm Høj Afdeling for Operation og Anæstesiologi Sydvestjysk Sygehus.
DAK-E Hvad er det? Kvalitetsudvikling Indikatorudvikling IT delen ICPC klassifikationen Datafangst / Sentinel Dansk Almen Medicinsk Database DAMD Kvalitetsrapporter.
Hvad er benchmarking Benchmarking betegner et forbillede, som udgør udgangspunktet for bedømmelsen af en præstation i en eller anden henseende. Benchmarking.
Kvalitetsarbejde på Hospitalerne
ERP og BPR.
”Teknologi forandrer praksis – og praksis forandrer teknologi”
ERP og BPR.
Materialet En digital platform – der også omfatter en web app ’Min Logbog’. Platformen kan bruges via PC, smartphone og tablet. Alle informationer.
Tema: Produktionsplaner og rapportering i produktion
Løsningsworkshop drejebog
Fremtidens regulativer Envina-møde oktober 2014
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Dagsorden Rapportering og økonomistyring i Djøf Hvilke overvejelser har vi gjort os, Hvad kræver vores løsning, Hvad kan vores løsning, De 10 bud, Eks.
Academic Information Seeking
Academic Information Seeking
Præsentation af UUL analyse
Management reporter Finanstal Aktivitetstal fra AX
Søgning i Danmarks Arealinformation
Velfærdsteknologisk netværksmøde
Præsentationens transcript:

Løsningsworkshop drejebog Standard ledelsesinformation – d. 21. april 2015

Agenda for Løsningsworkshop 8.00 Indledning og forudsætninger 8:15 Management Reporter (ca. 1 – 2 timer) Opbygning og distribution af rapportering Reporteringshierarkier/træer Drill down og opslag på transaktioner 10.00 Standardrapporter (ca. ½ time) Standard raporter i AX samt ”traditionelle balancer” (alternativ til MR) Dimensionsfokusering (dataperspektiv eksempelvis konto, afdeling, sted, m.m.) 10.30 Revisionsspor/Transaktionsspor m.m. (ca. ½ time) Opslagsmuligheder i AX Roller/Påmindelse/Køindikatorer 11.00 AX -> Excel -> Pivot (ca. 1 time) Excel, Pivot, PowerPivot m.m. 12.00 Frokost og telefon/mail (ca. 1 time) 13:00 Ambitionsniveau: Need to have 1/6 2016 – Need to have 1/6 2017 Aktivitetstal og KPI’er Kuber 14.00 Afrunding og opsummering

Ledelsesinformation - Proces I dag omfatter den strukturerede ledelsesinformation stort set kun rapportering på økonomital i forbindelse med budgetopfølgning og de månedlige godkendelser af bruttolønlister. Der er en forventning om, at Systemet skal kunne indsamle, bearbejde og præsentere informationer fra andre systemet både på økonomital og aktivitetstal, eller/og levere økonomital til et BI-system.

Ledelsesinformation - krav 689 Høj Målrette ledelsesinformation Det skal være muligt at målrette den beregnede ledelsesinformation til det enkelte organisatoriske niveau og den enkelte organisatoriske enhed. 690 Gennemsnit Ledelsesinformation - Kuber Det skal være muligt at definere egne kuber. 691 Ledelsesinformation - dataopsamling Det skal være muligt at trække økonomi- og aktivitetstal ud af Systemet og anvende dem til videre bearbejdning i kuber, pivotabeller eller lign. 693 Ledelsesinformation - importere data Det skal være muligt at importere data fra andre systemer til bearbejdning/beregning i kuber. F.eks. fra Den elektroniske Patient Journal, som indeholder aktivitetstal for Sundhed. 694 Bearbejde/beregne - kuber Det skal være muligt i Systemet at lave beregninger/bearbejdning af data i kuber. 695 Præsentere kuber Det skal være muligt i Systemet, at præsentere kuber.

Ledelsesinformation - krav - fortsat 696 Høj Ledelsesinformation - Aktivitetstal Det skal være muligt i Systemet at registrere aktivitetstal på alle niveauer i kontoplanen. 697 Gennemsnit Summere aktivitetstal Det skal være muligt at udskrive rapporter som summere aktivitetstal - og at arbejde videre med dem i f.eks. pivotabeller eller kuber. 698 Aktivitetstal - eksportere I Systemet skal det være muligt at eksportere aktivitetstal til Excel - og/eller integrere til et BI så aktivitetstal kan bearbejdes her. 699 Præsentere aktivitetstal Det skal være muligt i Systemet - at præsentere aktivitetstal alene eller sammen med de relevante økonomital. 700 KPI'er dannes Systemet skal kunne understøtte at KPI'er registreres, defineres, beregnes og præsenteres på alle niveauer i kontoplanen 701 KPI'er eksporteres Systemet skal kunne eksportere de beregnede KPI'er til regneark eller lign. 702 KPI'er præsentere Systemet skal kunne præsentere de definerede og beregnede KPI'er.

Management Reporter Interaktivt rapporteringsværktøj til opsætning, vedligeholdelse, generering og visning af finansielle rapporter Komponenter Designer Viewer Web viewer Rapporteringsskema Database Application service Process service

MR kompenenter

Management Reporter “Byggeklodser” i rapporter Rækkedefinitioner Kolonnedefinitioner Rapporteringstræer Rapportdefinitioner Wizard til dannelse af rapporter Sikkerhed Egen sikkerhedsopsætning, der også kan kombineres med ERP

Rapport “byggeklodser”

Management Reporter Wizard til dannelse af rapporter Sikkerhed Egen sikkerhedsopsætning, der også kan kombineres med ERP

Management Reporter ???

Agenda for Løsningsworkshop 8.00 Indledning og forudsætninger 8:15 Management Reporter (ca. 1 – 2 timer) Opbygning og distribution af rapportering Reporteringshierarkier/træer Drill down og opslag på transaktioner 10.00 Standardrapporter (ca. ½ time) Standard raporter i AX samt ”traditionelle balancer” (alternativ til MR) Dimensionsfokusering (dataperspektiv eksempelvis konto, afdeling, sted, m.m.) 10.30 Revisionsspor/Transaktionsspor m.m. (ca. ½ time) Opslagsmuligheder i AX Roller/Påmindelse/Køindikatorer 11.00 AX -> Excel -> Pivot (ca. 1 time) Excel, Pivot, PowerPivot m.m. 12.00 Frokost og telefon/mail (ca. 1 time) 13:00 Ambitionsniveau: Need to have 1/6 2016 – Need to have 1/6 2017 Aktivitetstal og KPI’er Kuber 14.00 Afrunding og opsummering