Innovation og succes skabes gennem mennesker

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Solcellens placering.
Advertisements

Pædagogik og kommunikation * 12. september 2013
Ledelse Består i et samspil mellem mennesker, for at nå
Gruppeudvikler konceptet v/ Thea Björklund Larsen.
Relationer – Omgangstone
Vi har en flad hierarkisk struktur
Team En gruppe er en samling mennesker, der Har fælles mål
CoM – Matchningsværktøj Opdelt i mindre grupper Ansatte i daglig kontakt med nogle bestemte kollegaer Stabil markedssituation Samme produkter/ydelser.
Shine og virksomhedskultur
Navigationsdesign Uge 10, 2014.
Organisations kultur Organisationskultur handler om, hvordan de ansatte modtager organisationskulturens karakteristika. Det handler ikke om, om de kan.
Kulturens plads – central eller decentral styring af kulturopgaverne?
Herren burde måske lette måsen, og løbe en tur i stedet
Samfundet- Institutionen og Individet. Hvad kan og er en institution? Hvordan opfattes brugeren? Forhold til samarbejdspartnere? Arbejdsmiljø?
Kvalitet i Sundhed Pressemøde den 11. februar 2011.
Træning i kulturforståelse Kapitel 22 Signe Ørom, Mie Femø Nielsen og Pernille Schmidt.
Globalisering ANNE ROSENDAHL KRISTIANSEN 1.B NGH.
Organisation & Kultur SOL3 september 2015 Elsebet Gjetting Cand.comm., konsulent.
Gruppedannelse - den svære proces Oplæg til P2-gruppedannelse, foråret 2009 for EE, ITC og EGI.
Klinisk Etisk Komite for psykiatrien i Region Syddanmark. Psykiatriens regionale ledermøde Anne Marie Enderlein Cand. mag. i idehistorie, sup.
Patientuddannelse – en medicinsk teknologivurdering Helle Ploug Hansen Marie Henriette Madsen Niels Viggo Hansen.
Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os TUP Lærergruppemøde den © ZBC BusinessCenteret 2011.
Forbrugergrupper og behov
Digitaliseringsstrategi i Syddjurs Kommune
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Grupper To eller flere mennesker mellem hvilke der finder et samspil sted Variere stærkt m.h.t. Størrelse Formål Varighed Kommunikationsform.
Forandringsteori Til anvendelse i implementering af de nationale retningslinjer for den sociale stofmisbrugsbehandling.
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Interkulturel Erhvervskommunikation ikek 5 Kultur og sammenstød The Culture Code PEST og SWOT efterår 2017 KU - Ezio Pillon.
Tværmedial Kommunikation 3 Sociale medier og social kapital, DMTK 3 Websites DMTK 6 forår 2017 Pillon - KU.
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
Interkulturel Erhvervskommunikation IkEk 8 Internet, sociale medier og netværk KU 2013 Netværket omkring dig og det, netværket siger om dig, er lig.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
Til ambassadører: Hvordan kan Colibo understøtte jeres behov?
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk epi KU 2018 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet er,
ikek 6 Markedskommunikation
Humanistisk Entrepreneurship intro
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Interkulturel Erhvervskommunikation 12 Repetition
Primært formål: Udvikling og uddannelse
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 8 Internet, sociale medier og netværk KUA 2011 Netværket omkring dig og det, netværket siger om dig, er lig.
Innovation og succes skabes gennem mennesker
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Interkulturel Erhvervskommunikation ikek 5 Kultur og sammenstød The Culture Code Interkulturel markedskommunikation PEST og SWOT efterår 2018 KU -
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk eksternt indlæg epi KU 2017 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet.
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk epi-KU 2015 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet er,
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 13 Synopsis Repetition 2
ikek 6 Markedskommunikation
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk eksternt indlæg epi KU 2017 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet.
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 ‘svar’ organisation identitet og netværk epi KU 2018 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet.
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Innovation og succes skabes gennem mennesker
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Humanistisk Entrepreneurship 1 Intro Innovatismer
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering KUA 2011 Any customer can have a car painted.
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
Tværmedial Kommunikation 3 Forudsætninger og definitioner
Spørgsmål til ‘spis og snak’ session
Interkulturel Erhvervskommunikation 2 The cultural process
RRR Modellen.
Værktøj 6: Omgangstone og kollegialitet
Tværmedial Kommunikation 13 Eksamen Eksamenstræning Digital retorik
Præsentation af fælles proces myndighed og Familiehus
Præsentationens transcript:

interkulturel erhvervskommunikation ikek 9 Virksomhedskultur Teams KUA 2013 Innovation og succes skabes gennem mennesker. Og jo bedre vi kommunikerer med hinanden, jo bedre vil potentialet i det enkelte menneske blive udnyttet. (Vestergaard Poulsen og Wolff-Toft)

ikek 9 Virksomhedskultur- Teams 14/11 Organisation: Kulturtyper Teams 18. Trompenaars & Hampden-Turner: Ledelse over landegrænser (1998); Nationale kulturer og virksomhedskultur 19. Ole Vestergaard Poulsen, Wolff-Toft : Innovationstecepten (2007): Kommunikation og personprofiler 147 161 18. Trompenaars & Hampden-Turner: Nationale kulturer og virksomhedskultur kuvøsen det styrede missil familien Eiffeltårnet 19. Poulsen, Wolff-Toft: Kommunikation og personprofiler Personprofiler Innovative grupper 18. september 2018 ikek 9 Virksomhedskultur- Teams

ikek 9 Virksomhedskultur- Teams 18. september 2018 ikek 9 Virksomhedskultur- Teams

ikek 9 Virksomhedskultur- Teams 18. september 2018 ikek 9 Virksomhedskultur- Teams

ikek 9 Virksomhedskultur- Teams 18. Trompenaars & Hampden-Turner: Ledelse over landegrænser; Nationale kulturer og virksomhedskultur Sammenlign og kommentér Danmarks placering i figur 6.2 side 16 og 11.5 side 191 Kommentér jeres ‘fremmede’ kulturs placering Argumentér for betydningen af en virksomheds placering i Trompenaars model (Y-aksen: Egalitær/Hierarkisk, X-aksen: Fokus på Person/Opgave) Møder, ‘først ind af døren’ som hierarkisk information Ledelsesstil m.m.   18. september 2018 ikek 9 Virksomhedskultur- Teams

ikek 9 Virksomhedskultur- Teams Organisationskulturtyper. Ledelsestyper og organisationskulturer 18. september 2018 ikek 9 Virksomhedskultur- Teams

ikek 9 Virksomhedskultur- Teams 18. september 2018 ikek 9 Virksomhedskultur- Teams

ikek 9 Virksomhedskultur- Teams Placér den virksomhed, som jeres gruppe har valg i figurerne 11.1, og 11.5. og kommentér sammenfald eller uoverensstemmelse med placeringen af de nationale mønstre. Sammenlign og kommentér jeres virksomheds karakteristika med dem, der præsenteres under de fire virksomhedskulturer på side 191. 18. september 2018 ikek 9 Virksomhedskultur- Teams

ikek 9 Virksomhedskultur- Teams 19. Poulsen, Wolff-Toft: Kommunikation og personprofiler Bestem din primære og din sekundære farve. Overvej, i hvorvidt de positive og de negative karakteristika der er beskrevet på side 162 (32) er dækkende. Innovative grupper Analysér om personprofilerne i din gruppe afspejler din oplevelse af teamets sammensætning. Overvej, hvordan gruppen kan bruge medlemmernes profiler til at være effektive og innovative. 18. september 2018 ikek 9 Virksomhedskultur- Teams

ikek 9 Virksomhedskultur- Teams Genkender du dig i følgende lederrolle? 18. september 2018 ikek 9 Virksomhedskultur- Teams

ikek 9 Virksomhedskultur- Teams 10 Organisation Netværks-virksomheden 22. Dahl: Magt, passion, kommunikation (2002); Netværksvirksomheden 23. Radich, Printz & Drejer: Innovation i virksomheden (2006): Behov for nye organisationer 22) Dahl: Netværksvirksomheden og Netværksorganisationer Afsynkroniseringen af tid Rutinearbejde, rutineservice og symbolanalyse Identitetspolitik 23) Radich, Printz & Drejer: Behov for nye organisationer: Fra industrisamfund til videnssamfund. Fra massemarked til oplevelsesmarked 18. september 2018 ikek 9 Virksomhedskultur- Teams