Møde om ressortændringer Budget- og regnskab

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skanderborg Kommune Valgmøde 3. marts 2014 Baggrundsviden for at kunne varetage skolebestyrelsesarbejdet.
Advertisements

Tidsplan 1 ProcesMedarbejdere/ledere/forældrePolitisk niveau Marts19: Skriftlig orientering til involverede ledere Uge : Samtaler med ledere 16:
TATIONpRÆSEN 2015 AARHUS UNIVERSITET INDFAK2 VELKOMMEN TIL WORKSHOP FOR REKVIRENTER 1.
HANDLING OG PLAN1 Udkast til bekendtgørelse om nedsættelse af midlertidige bestyrelser til forberedelse af erhvervsskolernes overgang til selveje.
Velkommen til generalforsamling Dato mdr Hvad skal der ske i aften? Præsentation af Diabetesforeningen Om frivilligt arbejde i Diabetesforeningen.
1 Til orienterings- og opstillingsmøde Velkommen.
Stem og bestem!. Hvad skal der ske i dag? Kort præsentation af resultaterne Diskussion Stillingtagen til den videre proces Stillingtagen til resultatet.
Albanigade 54E, 1. sal ● 5000 Odense C ● tlf: ● Forslag til vedtægtsændringer Dansk Vandrelaug 14. marts 2016 Hans Stavnsager.
I henhold til IEU-instruksen skal institutioner, som foretager elektronisk aktivitetsindberetning og som efterfølgende modtager tilskud på den baggrund,
Sygehus Sønderjylland, marts 2009 Gennemførelse af detailplaner.
Nyt i ØS LDV - Økonomi og RejsUD Gå hjem møde den 10. november 2011 Ved David Palsgaard, Theis Petersen, Ulrik Heefelt og Gitte Agerlin.
AlmenBolig+ - Beboermøde I Tømmergården april 2016.
AlmenBolig+ - Beboermøde I Balders Have - 5. januar 2016.
Program for mødet Kl : Velkomst Kl : Introduktion til lovændringen og de særlige opmærksomhedspunkter v/ Socialstyrelsen Kl : Særlige.
Det regionale projekt ”Bristede Drømme-Nyt håb” - Status november 2013.
Det afsluttende AT-projekt udarbejdes i 2 fag. Der vælges blandt alle fag eleven har eller har haft. Faget indgår på det højeste niveau. Man kan ikke kombinere.
HR-Løn Inspirationsmøde Maja Møller Sousa og Theresa Kjærside, Økonomistyrelsen.
Faktaark vedr. fælles ledelse Hvorfor arbejder vi i Skoleforvaltningen med projektet Fælles ledelse? I forberedelsen af Budget 2016 behandlede Skoleudvalget.
Forslag til Lov om ændring af byggeloven (LBK nr 1185 af 14/10/2010) I høring indtil 23. november Forventes at træde i kraft 1. juli 2016.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Brug for alle – elementerne i indsatsen v/ kontorchef Marianne Sumborg.
Skal dit barn med på sommerkoloni ?
AULA.
Proces for færdiggørelse af principper for skole-hjem-samarbejde
Voksenansvar for anbragte børn og unge Registrering og indberetning
Valdemarsgades forlængelse
Ny lokalaftale om arbejdstid for lærere og børnehaveklasseledere i BUF
Tidsplan for opkrævning
DUBU Superbrugerrollen
Otte forsøgsrammer Infoaften 2017 Flemming Vium Jensen, Politisk chef
Oplæg om 3-timers møder Regionshospitalet Randers.
Hvad er Byggeri til Drift?
Hovborg Borgermøde d. 16. marts 2017
Flow mellem RejsUd, IndFak og Navision
1. Nyvalg til bestyrelsen 2018
Uddannelsesudvalgenes arbejde
Implementering af nyt koncept for lønkontrol
ØSC Kundeforum.
19. september 2018 Informationsmøde for kommuner om ansøgningspuljer Tirsdag den 27. februar 2018 kl. 10:00 – 12:30 Odense.
Informationsindhentning
MASTER I MUSIKPÆDAGOGISK PRAKSIS
Informationsmøde om § 18-midler til frivilligt socialt arbejde
Nye digitale løsninger
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
OK18 Det statslige forlig
23. og 24. april 2018 Banedanmark, Kvalitet & Sikkerhed
Lf. nr. 123 af 23/ om ændring af (…) virksomhedsskatteloven (…) - med seneste ændringer Anders Lützhøft.
Nye forstandere på efterskoler
Trafikstyrelsens bekendtgørelse om taxikørsel mv.
Procesplan for ændringer på erhvervsområdet
Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft FASE 3 - bemandingsproces Styregruppemøde 25. maj 2018.
Vidensbydel Nørre Campus
Regnskab
Lovgivningen ved Landvindingslag Søborg Sø
Øvrige økonomistyrings-aktiviteter- og roller
Dialogmøde 7. maj 2018 for medarbejdere vedr
Netværksgruppen for BIB og BS i hele regionen
BAI skolekonference 13. november 2018 Titeldias
Greve Kommune Parternes ønsker til samarbejde om ny LUP
Undervisnings dag 23. august 2018
Nils Agerhus Direktør Uddannelses- og Forskningsministeriet
Adresseprogrammet Effektivt genbrug af grunddata om adresser, administrative inddelinger og stednavne Styregruppemøde torsdag den 20. juni 2013.
Introduktion til RejsUd - FGU
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
Adresseprogrammet Effektivt genbrug af grunddata om adresser, administrative enheder og stednavne Møde i projektforum den 16. april 2013.
Drøftelse i VEU-rådet om AMU-udbudsrunde i 2019
Adresseprogrammet - styregruppemøde
INSPIRE informationsmøde 1. marts 2019
Den nye Ferielov Det skal I vide som arbejdsgiver # #1F5C9E
Undervisning i brug af SBS for budgetansvarlige
Lovgivning.
Præsentationens transcript:

Møde om ressortændringer Budget- og regnskab 1. december 2016 December 2016

Dagsorden 1. Velkomst 2. Ressortdelingsaftaler og bevillingsændringer 3. Generelt om system- og regnskabsmæssige ændringer - Generelt om processen (tentativ tidsplan) - Nummerstruktur og balanceflytninger - Personaleflytninger - Økonomisystemomlægninger 4. Den videre proces

Ressortdelingsaftaler og bevillingsændringer Den udgiftsmæssige deling træder i kraft fra og med finansåret 2017 FFL 2017 vedtages uden ressortændringer, men kommer i stedet for på TB17 Flytning af balancebeholdninger skal foretages i 2017, men processen for tilrettelæggelse af regnskabsmæssige flytninger, ændringer af nummerstrukturen, systemtilpasninger og personaleflytninger foregår hurtigst muligt (proces som sidst) Moderniseringsstyrelsen vil afholde særskilt møde med hvert departement om processen og de særskilte problemer der knytter sig til de enkelte ministerområder

Ressortdelingsaftaler og bevillingsændringer Grundbudgetter Laves for vedtaget FL17 Grundbudgetter og grundbudgetnotat skal færdiggøres og godkendes af departementet inden finansårets begyndelse, jf. Cirkulære om budgettering og budget- og regnskabsopfølgning. Ressortændringer medtages i udgiftsopfølgning 1 3. Nye ministerier skal aflevere grundbudget i regneark samtidig med TB bidrag for ressortændringer. september 2018

Generelt om processen Processen er beskrevet på Modst.dk. Beskrivelsen er opdelt på 4 faser Fase 1: Forberedelse og organisering Fase 2: Tilretning af bevillingslove, nummerstruktur, betalingssystemer og lønsystemer - Forventes afsluttet i februar Fase 3: Tilretning af lokale systemer – Forventes afsluttet senest i april Fase 4: Regnskabsmæssige flytninger af balanceposter Ministerierne skal være færdige senest april. Ifht. Videreførsler vil det være ideelt i marts, så det kan indgå i udgiftsopfølgning 1 Moderniseringsstyrelsen skal være færdige med at kontrollere og godkende balanceflytninger ultimo juni

Nummerstruktur og balanceflytninger Tilpasning af nummerstruktur og betalingssystemer Ministerområder Virksomheder (cvr-nummer, se nummer, SLS) Bogføringskredse (tilknytning af bankoplysninger) Delregnskaber Ændringer i nummerstrukturen - Drøftes nærmere på møderne med hvert departement. Nummerstrukturen skal være tilpasset ressortændringerne hurtigst muligt Blanketter til oprettelser Findes på modst.dk

Nummerstruktur og Balanceflytninger Regnskabsmæssig flytning af balanceflytninger Hvad er det for nogle balanceposter, der skal flyttes - Anlæg - Hensættelser - Videreførsler Blanketter til balanceflytninger. Den afgivende virksomhed er ansvarlig for udarbejdelse af materiale Godkendelse af balanceflytninger Bogføring skal ske som ressortkorrektioner. Dog undtagelse for videreførsler. Balanceflytningerne bogføres i regnskabet for 2017.

Blanket september 2018

Personaleflytninger Flytning af lønmodtagere i Statens Lønsystem CVR nummer + produktionsnummer (p-nr) SE nummer Betalings-delregnskab ----------------------------------------------------------------------------------------- Gruppenummer Delregnskab 8 cifre i SLS (de første 5 = bogføringskreds og de 3 sidste = drs Er der behov for møde vedr. ovenstående, så ret henvendelse til: Modstloen@modst.dk

Tidsplan for Lønkørsler Afvikling af lønkørsel kl.12.00 Frist for aflevering 19/12-2016 06/12-2016 06/01-2017 20/12-2016 19/01-2017 06/01-2016 06/02-2017 24/01-2017 16/02-2017 03/02-2017 Blanketter til flytning af medarbejdere ligger på www.modst.dk september 2018

Omlægninger i Økonomisystemer Opmærksomhedspunkter: Helt ny institution med nyt CVR nr. => Ny Navision Stat licens. Nye bogføringskredse => Nyt Navision Stat regnskab, IndFak, RejsUd og evt. LDV Hvis egne fagsystemer der er integreret med Navision Stat flyttes => Oprettes testregnskab og integrationerne afprøves/testes. Kan medføre justeringer i fagsystemet. Anbefaling: Hvis muligt, så fortsæt i et eksisterende setup. Lange bestillingstider, så start med det samme.

Den videre proces Møde med departementer Beskrivelse af ressortproces på www.modst.dk/ressortomlægninger Kontaktpersoner i Moderniseringsstyrelsen Tentativ tidsplan - Hele processen med regnskabsmæssige flytninger skal være på plads ultimo juni