Skabelon til forretningsmodel

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Erhvervsservicecenter for Københavns Amt
Advertisements

Social Kapital – rig på relationer
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Kapitel 2.
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009
Synlig ledelse i krisetid
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Markedsvurdering.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Connecting Money and Ideas. Mød Rikke.
IS-Strategi.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
NETVÆRK mere målrettet Hvilke netværk bruger du? Hvad bruger du dem til? Hvilke af dine netværk giver kontakt til topledere? Hvilke rummer nogen, der er.
Forretningsmodel.
Hvordan får man kunderne rundt i Vidensupermarkedet ?
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Konceptualisering af forretningsmodellen
SKANKOMP ARBEJDSPAKKE Opstartsworkshop blev afviklet i oktober med 55 deltagere fra Skandinavien. Her havde vi oplægsholdere og tid i arbejdsgrupper.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Vi har brug for dig... som Small Business Specialist Christian Ringheim & Kim Enrum.
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Den bæredygtige landsby
CRM !? ”CRM handler sådan set bare om at behandle kunderne ordentligt og samtidig kun bruge energi på dem, hvor det kan betale sig.” - Claus Due, 2003.
Forretningsmodeller Ulrik Blom
Udlicitering af grøn drift
Partnersamarbejde - om gensidige forventninger til partnersamarbejdet Thorben Hansen Markedschef - infrastruktur for kort og geodata.
TIL FREMTIDEN VELKOMMEN. FAKTA · der ikke kan diskuteres... Cashback og tilbud. Et produkt alle vil have. Kunden sparer 20-22%. Walmart, Bestbuy, SamsClub.
1 Opgave 42 ”Fastlæg Indkomstelasticiteten ” Kjeld Tyllesen Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS.
Erhvervsservice Vækst og udvikling
Udviklingspartnere. Kortforsyningsbrugere Kunder Over 100 kommuner Samtlige amter Ca. 50 landinspektørfirmaer Miljøministeriet Vejdirektoratet (
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
KMS organisation. Markedsområdets overordnede mål Markedsområdet arbejder for: at fremme brugeres udnyttelse af kort og geodata til gavn for deres opgaveløsning.
AFSÆTNING A – Schønberg
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Tommy Engedal Kronborg
Forretningsmodel til Kommuner og private virksomheder.
Hvad er lean? Lean er at opnå en kultur, baseret på løbende forbedringer, hvor der fokuseres på, hvad der giver værdi, set med kundens øjne. Alt andet.
Gruppe 10 Cathrine Tavs Andersen Peter Elm Bech Jensen Malene Mandrup Therkelsen Jeppe Wittus.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Salg til det offentlige - Aarhus Kommune. Public Intelligence: Vi har lavet de fleste fejl selv. Peter Julius Public Intelligence rådgiver virksomheder,
Fra Muld til Mund.
Målgrupper og segmentering
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Virksomhed og iværksættere
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Pris som handlingsparameter
Sælg et produkt eller en tjeneste
(Firmanavn) forretningsplan
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship Business Model Generation 4 Strategi
Humanistisk Entrepreneurship 4 Forretningsmodellens mønstre 2b
Fremtidens sundhedsvæsen i et erhvervsmæssigt perspektiv
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Humanistisk Entrepreneurship 8 opsamling 1
Business Model Generation
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Business Model Generation
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
CØ / FOKUSERET VÆRDIKÆDE
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
20. Strategisk intention.
Fremtidens sundhedsvæsen i et erhvervsmæssigt perspektiv
DENNE SLIDE SLETTES – GOD ARBEJDSLYST!
Forretningsudvikling – men hvordan
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Præsentationens transcript:

Skabelon til forretningsmodel

INFRASTRUKTUR YDELSER KUNDER Skabe værdi Værditilbud Levere værdi INFRASTRUKTUR YDELSER KUNDER Ressourcer og kerne- kompetencer Hvad skal jeg kunne og hvilke maskiner/teknologi har jeg brug for? Nøgleaktiviteter Hvad skal jeg selv lave? Produkter og ydelser Hvad kan jeg levere til kunderne? (Mad, oplevelser, sundhed, kvalitet) Kunderelationer Kernekunder eller strøgkunder? Kundesegmenter Hvem vil jeg sælge til? Netværk og partnere Hvem skal jeg arbejde sammen med for at kunne levere ydelserne? Distributionskanaler Hvordan skal varerne bringes ud til kunderne? Hvordan vil jeg nå kunderne? -Markedsføring VÆRDIFANGST Omkostningsstruktur Hvilke omkostninger har jeg til at frembringe ydelserne? Betalingsstrømme Hvor kommer pengene fra? Profitzonen Hvad kan jeg tjene?