Velkommen til årsmøde / generalforsamling ”butik”
2016 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Eventuelt
Butikkens resultater Omsætning: Index ( - hentes fra driftsrapporten linie 3) Butiksresultat: Index (for Coop-butikker) Regnskabsmæssigt overskud: Index (for Brugsforeninger) (- hentes fra driftsrapporten linie 26) Antal medlemmer: (- hentes fra faktura fra Medlemsservice der udsendes hver måned) Derfor gik det sådan (uddelerens forklaring på udviklingen i omsætning og resultat, herunder lokal konkurrencesituation)
Begivenheder i vores butik 2016 Her kan indsættes eksempler på konkrete begivenheder, aktiviteter etc. Lokal forankring Lokale leverandører Mv.
Kundemeterundersøgelse 2016 Fra egen butik – vejledning i hent rapport
Dagli`brugsen Vigende nærbutik marked Nye discount butikker Omkostninger Retail Butiksstruktur Coop siden Flot udvikling BRF siden 70 % NPS fremgang i 2016 Små 100 F-DB omstillinger Madfællesskaber Øko award 2017 Smag på Dagli`dagen Borgmester 3.0 Nyt medlemsprogram M16 25 års Jubilæum … Er det halvt fyldt eller halvt tomt?
Fra 3 kæder til 1 markedsleder Begivenheder i Coop 2016 Fra 3 kæder til 1 markedsleder
Danmarks stærkeste supermarked 652 butikker Omsætning på 25,866 mia kr. 25.615 medarbejdere Markedsandel i 2016 på 24,3% Facts:
3 fokus områder Optimum Fra 3 til 1 Momentum Optimum Drift Effektivisering Budgetindfrielse Momentum Konkurrencekraft her og nu Langsigtet koncept-styrke Fra tre til én Synergier/fælles muskler Danmarks stærkeste supermarked
Fra 3 kæder til 1 markedsleder Omkostnings-optimering Succesplan 2017 Operation Optimum Fælles værktøjskasse Optimum Fra 3 til 1 Momentum Tværgående kæderåd Karriere på tværs SM20 M16 Lokale must win battles Kommer-ciel plan
Brugskædernes mål: 1 Mio downloads i 2017 Målrettede indsatser: Butikskonkurrencer Butiksmateriale Butiksaktiviteter i uge 7-8, til sommer og efterår. Løbende opfølgning via dashboards
Karriere på tværs Karriere på Tværs Tempofyldt og effektivt arbejde Skarpt defineret butikskoncept Mulighed for hurtig karriere Det gode uddelerskab Stærkt butiks- og driftskoncept Stærk på kompetenceområder Videreudvikling af købmandskab Faglighed/ specialisering bl.a. indenfor nonfood Videreudvikling af lederskab af medarbejdere og ledere Karriere på Tværs Her kommer Claus Ljungdahl og Louise tilbage med input . Excellent servicekultur Eksklusivt sortiment Stærkt Brand Udvikling af servicekompetencer Nær kundekontakt Lokalengagement Skærpning af relationelle evner