Ny vejleder…lidt hjææææælp

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

Forældresamarbejde på Gjøl Skole
DLF ind i debatten om fremtidens skole
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Den Danske KvalitetsModel i institutionskøkkener
Fastholdelsesstrategier på EUC Syd Udfordringen  95 % af en ungdomsårgang skal gennemføre en ungdomsuddannelse.  Det er nødvendigt at vi alle i fællesskab.
Velkommen til 10.A Gentofte 10. klassecenter
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Roskilde Tekniske Skole
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Lærerprofessionen.
Forældremøde X årgang.
O STED FRISKOLE - ET VÆRDIBASERET KLARSYN Et værdibaseret debatoplæg til skolens daglige arbejdsområder, særlige fokusområder, forpligtigelser samt fremtidsvisioner.
Folkeskolereformen - generel information
”Smidstrup Skærup Skole i bevægelse” Skolebestyrelsen Marts 2011.
Nytorv 7, 1. sal, 1450 København K. | uudanmark.dk| | CVR: Velkommen Æresrelaterede konflikter: Viden og værktøjer.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Styring af styregrupper
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
”Giv læreren en stemme”
Etnisk konsulent Produktionsskolerne i Danmark Tværkulturelt seminar.
”Styrkelse af overgangen fra grundskole til ungdomsuddannelse” Garantiskolen i Silkeborg Scandic den 28. oktober 2013.
UUO – dialogmøde 10. januar 2012 Skole- og dagtilbudschef Esben Krægpøth UUO Dialogmøde den 10. Januar 2012.
DET GODE UNDEVISNINGSMILJØ Al magt til eleverne. Undervisningen Indflydelse Store rammer Den enkelte elev - fællesskabet Indlæringsformer Boglig - erhvervsfaglig.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Lærerprofessionen.
Et fagligt løft af folkeskolen.
Center for selvejende dagtilbud : værdigrundlag TRO Er det vi ved, vi er og vil!
Informationsaften på den nye distriktsskole i Skovlunde.
Efterskole og kirke Kirken er kun en generation fra at uddø Carey.
Vejledning på den politiske dagsorden Regeringsgrundlaget ”Nye Mål” Aftalen ”En ny chance til alle” 4 debatoplæg til Globaliseringsrådet Udspillet om ungdomsklassen.
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
På vej mod de 95% UURS Kongres 4. maj Klaus Majgaard.
Vision mission værdier handleplaner
Broforløbet – Esbjerg, Varde og Vejen Lars Katzmann - Projektejer Marianne Kirk Nielsen – Projektleder Tina Nielsen – Beskæftigelsesrådgiver Jobcenter.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Ny vejleder i Efterskolen Vejlederkonferencen 2013.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Integreret vejledning i efterskolen Vingsted, september 2013 Lars Mouritzen (SKALs Efterskole)
Efterskoleforeningens Årsmøde, 2013 Dialoggruppe 5 Vejledning og overgange v/ Bent Bisballe Østergård, Bestyrelsesmedlem Lis Brok-Jørgensen, Vejledningskonsulent.
De syv skolehistorier- hvad var det, vi ville, og hvad gjorde vi? Hvis integreret vejledning er svaret, hvad er så spørgsmålet? Integreret vejledning:
Mangfoldighed og Inklusion i efterskolen Pædagogisk konsulent Maren Ottar Hessner
Portfoliometoden i praksis Et udviklingsarbejde på Frijsenborg Efterskole Efterskoleforeningens Vejlederkonference Vingstedcenteret d. 19. og 20. sept.
Henkastet affald handler om etik og fællesskab En ren natur giver tryghed og glæde for de fleste mennesker. Henkastet affald er, i særlig grad, et etisk.
Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen Integreret og stabil vejledning: Vejledningen er en del af.
Godkendt af bestyrelsen den 5. november 2015 Barnets perspektiv EGMONT FONDENS STRATEGI FOR BØRNE- OG UNGEINDDRAGELSE.
I kan begynde med at fortælle om det! Den måde, I vejleder på efterskolerne, er unik! I gør det i ”det skjulte” – og taler ikke højt om det Få det frem.
De syv fortællinger - hvad var det, vi ville, og hvad gjorde vi?
Forældremøde i 9. klasse
Lis Brok-Jørgensen -én af konsulenterne
Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen
Vemmelev Skole 500 elever 7 km uden for slagelse
Vejledning i et ledelsesperspektiv
Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Først! -overordnet Du er ikke alene! Ingen spørgsmål er dumme til nogen. Efterskolevejledernetværk, 16 i alt, brug dem. -sparring i det daglige -face2face.
Udarbejdet af UU Randers
UPV – fra dom til proces Stationens indhold
Først! -overordnet Du er ikke alene! Ingen spørgsmål er dumme til nogen. Efterskolevejledernetværk, 16 i alt, brug dem. -sparring i det daglige -face2face.
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
Ny vejleder…lidt hjææææælp
Forældremøde.
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Hvor kan jeg hente hjælp?
EGU – hvad virker? EGU – et godt redskab til inklusion af unge til
Æresrelaterede konflikter: Viden og værktøjer
10. ved Kløften Velkommen til jer alle
Præsentationens transcript:

Ny vejleder…lidt hjææææælp Du er ikke alene! Ingen spørgsmål er dumme til nogen. Efterskolevejledernetværk, 13 i alt, brug dem. -sparring i det daglige -face2face møder f.eks. på ungdomsuddannelsesinstitutioner -opbygge viden

Ren Vidensbank

Uddannelse er vigtig. Basiskursus og diplom. Hvem??? Få vejledningsnyhedsbrevet ind i din mailboks Følg med på facebook, -der sker en masse Vigtigt viden at kunne udenad: Vær så meget inde i optagelseskravene til ungdomsuddannelserne, at du kan svare fra hoften af. Det gi´r respekt hos både elever og forældre! Prioritér, -måske kun 2 ting af gangen, som du sætter fokus på i din vejledningspraksis

Vejledningssynet -for skoleformen og for den enkelte skole = for dig Hvad er de overordnede værdier. Hvad er vejledningen en del af -integreret i arbejdet med at danne og uddanne de unge Hvad skal vejledningen handle om, –hvad skal de unge lære i vejledningen -bl.a. styrke de unge i at træffe reflekterede valg Rum og rammer -særlig rum 24/7 og fællesskabet Samarbejde -de unge, forældre, eksterne (ex. UU) Etik -tillid, respekt, ligeværdighed, åbenhed

Integreret vejledning som tegning