Overvejelser på vej mod Nyt OUH

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den Danske Kvalitetsmodel
Advertisements

Udfordringer ved implementeringen af SAP hos Region Midtjylland
Web 2.0 Teoretisk viden.
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Informationsaften for forældre og elever
Hvad er lean Konstant fokus på spild i alle processer. Nedbringe lagre, gennemløbstider og mindske omkostninger. Sikre en høj kvalitet af produkter og.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
IM-Strategi.
Deltag i konkurrencen om det mest succesfulde telemedicinske initiativ på Center for Telemedicins konference den 9. oktober Brug evt. skabelonen.
Hvad er bestyrelsens rolle i foreningen? Struktur
Bestilling af IT udstyr og software fra Digitaliseringsstyrelsen. Har du prøvet at bestille i dag?
IS-Strategi.
Resource Central Microsoft Outlook® booking løsning
Beskrivelsesværktøj Implementering af bips beskrivelsesværktøj i din virksomhed bips konference 26. september 2011.
Knowledge Management E-BUSS Session 9, Marts 2006 v. Morten Thanning Vendelø
EPM – For og imod eller hvad? Han et al., Beccaro et al. Aase Einfeldt, Malene Hjelm-Svennesen, Christian Koerner, Claus Balslev Nielsen.
Krav til funktionalitet i fremtidens flådestyringssystem
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
NYBORG KOMMUNE POTENTIALEVEVURDERING - DIGITALISERING, KANALSTRATEGI MV.
Fælles EPJ til hospitalerne i Region Midtjylland
Det Nye Universitetshospital i Århus Arbejdsvision for byggeriet af DNU Det Nye Universitetshospital: sammenhængende, bæredygtigt og effektivt byggeri.
Hvordan opnår vi succes? Vision og fællesskab om EPJ i regionen EPJ messedag, den 9. april 2013 Cheflæge, dr. med. Jørgen Schøler Kristensen, Hospitalsenheden.
FM januar 2004 H:S/Rigshospitalet/Servicecentret H:S-Bestyrelse Københavns kommune - Frederiksberg kommune - Staten H:S-Direktion Administrerende direktør.
Projektorganisering – hvordan og hvorfor? Hvad har vi lært?
Årsrapport Telemedicinsk Videncenter
Emballage og Transport 1 Fokus på logistik, transport og distribution Modul 2 Teknologisk Institut Emballage og Transport.
15. september DASYS Charlotte Rahbek Omsætning af viden – Elektronisk patientdokumentation.
Organisation og kommunikation
Hvad er mål/resultat (output)?
Indhold 1.Hvad er MATRIX Mobil 2.Menu Valg 3.Installation 4.Adgang.
De første erfaringer – og udfordringer?. De første erfaringer – og udfordringer?
IT-strategiudvikling
Status på it-området på ASB Møde i Akademisk Råd d. 19. marts 2007.
Den regionale Lean enhed
Projektafslutning – Navision Attain
SMS Pilotprojekt i Region Midtjylland Telepsykiatrikonference d. 16. januar 2008.
Kortlægning af maskinpark Identifikation af reservedele
Perspektivering & Demonstration v. Claus. Resultat af Accepttest Produkt perspektiver Videreudvikling Demonstration.
Finn Jordal Center for digitalisering – Udvikling IT- og Telestyrelsen.
Planer for tilvejebringelse af en platform for telepsykiatri Konference om telepsykiatri, fredag den 16. januar 2009.
SAMMEN ER VI STÆRKE.... Silkeborg under pres SITUATIONEN Et stærkt erhvervsliv er forudsætningen for en stærk by!
Udbredelse af telemedicin til borgere med KOL - ØA16-aftale mellem regeringen, Danske Regioner og KL Bilag 7b Præsentationsslides til brug i landsdelsprogrammerne.
ALENEARBEJDE FOA Randers 11. november Flere sider af alenearbejde Når man er helt alene på arbejdspladsen Når man arbejder isoleret fra (fag)kolleger.
KAN ØGET INDSIGT I ENHEDSPRISER KVALIFICICERE ØKONOMISTYRINGEN PÅ SYGEHUSNE ?
BYGHERRE BYGHERRERÅDGIVER TOTALRÅDGIVER Det Digitale Hospital.
Søg efter retningsgivende dokumenter i PRI-systemet November 2010.
SAPA Præsentation til medarbejdere i kommunen April 2016.
Region Hovedstaden Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højreklik uden for slidet og vælg Gitter og hjælpelinjer 2. Sæt kryds ved Vis tegnehjælpelinjer.
Region Hovedstaden Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højreklik uden for slidet og vælg Gitter og hjælpelinjer 2. Sæt kryds ved Vis tegnehjælpelinjer.
Effektiv vækst - Workshop
Flytteprocessen På vej mod Gødstrup
AUHs Effektiviseringer i nyt sygehusbyggeri
E-handel og online service
Aftale format – Use cases
HL7-FHIR DK profilering – governance?
Gevinsttræ BBR 1.8 AKTIVITETER (Forudsætninger)
Kvalitetsudvikling hvordan
Afgangen fra FAM - stafetmetoden
Problem med at følge de konstant voksende datamængder
Uddannelsesgivende afdelinger
Implementering og dokumentation
Klar til Smart Vækst – Udbredelse af smart city løsninger i DK – fokus på smart affaldsindsamling Jesper Bøttcher Gate 21.
Gevinsttræ - Skærmbesøg
De pårørende i beslutningsrummet
Ny kvalitetsdagsorden og pakkeforløb
Introsidernes betydning
Klinisk dokumentation på ensengsstuen
Administrativ organisering
Forbedringsmodellen Test og læring Hvad ønsker vi at opnå? Mål
Velfærdsteknologisk netværksmøde
Præsentationens transcript:

Overvejelser på vej mod Nyt OUH Nyborg 31. august 2017 Overvejelser på vej mod Nyt OUH 27. marts 2017 Claus Bille Nielsen 1

Punkter i dag Analyse af logistik på Nyt OUH Nyt OUH som lagerbygning Kort baggrund Nyt OUH som lagerbygning Transporttid – Er det relevant? Hvor er det henne – Navngivning Just in time – Hvad kræver det? 2

Punkter i dag Analyse af logistik på Nyt OUH Ultimo 2015 – ultimo 2017 Klinisk logistik Service logistik Planlægning 3

Analyserapporten 4

Nyt OUH som lagerbygning Hvem ”ejer” indholdet på lageret? Der skal kikkes på Lokalisering Hvad kan betale sig? Det er let at blive teknologi begejstret 5

Mere end 1 lager! Klinikken Sterilcentralen Apotek Laboratorier Køkken Fælles VHM eller? 6

Transporttid – er det relevant? Decentrale lager A-skabe eksistere stadig Mobilt udstyr Fælles udstyr Samlet på decentrale lager Skal reserveres og transporteres Klinik eller servicemedarbejder 7

Transporttid – er det relevant? Patienter, personale og pårørende Fra A til B – Tænk lufthavn Ruteplanlægning – Intern GPS 8

Hvor er det henne – Navngivning "Rose is a rose is a rose is a rose.” Gertrude Stein 1913 meaning "things are what they are“ Det kommer an på hvem der kikker! 9

Hvor er det henne – Navngivning Patienter Kliniker Håndværker 10

Hvor er det henne – Navngivning Lokaler kan skifte ”ejer” Ambulatorier Patientstuer Operationsstuer Lokaler kan skifte funktion 11

Just in Time til klinikken! Forudsætning! Hvad Hvad skal de bruge? Hvor Hvor er det, de skal bruge? Hvor skal de bruge det? Hvordan Hvordan får de fat i det, de skal bruge? Hvornår Hvornår skal de bruge det? 12

Just in Time til klinikken! Forudsætning! Løbende opfølgning Forbrugsmønstre Beholdningstørrelser Knudepunkter Tid og sted Lokalisering Status 13

Spørgsmål ? Nyborg 31. august 2017 27. marts 2017 Claus Bille Nielsen 14

Johnny Olsson, Region Midtjylland

Eksempler på anvendelser af lokalisering på AUH/DNU Understøtte logistikflow Understøtte serviceflow Lokalisering af udstyr og personer Fra koncept til implementering

Generelle muligheder med lokalisering Udnytte kapacitet bedre Undgå spildtid Direkte sparet tid Hurtigere finde ting Reduceret beholdning af udstyr, hjælpemidler mv. Øget personale- og patientsikkerhed Sparede minutter i livskritiske situationer Kompensere for større geografiske forhold

Vognlogistik

Muligheder med lokalisering i vognflow Overblik over vognes placering og deres destination Mulighed for at optimere overdragelser af vogne

Lokalisering til understøttelse af serviceflow Patienttransporter Mobilisering Bestilling og rengøring af senge Levering af blodkomponenter Ad-hoc rengøring og soignering Skal understøtte effektive arbejdsgange og at opgaver udføres til rette tid, så klinikken kan have fokus på patienten. eksempler på services Service bestilles digitalt

Understøttelse af serviceflow Lokalisering giver mulighed for at servicemedarbejderne kan se deres opgaver i forhold til, hvor de befinder sig Opgaver knytter sig ting, fx seng, dens status og placering

Gevinsten ligger i de organisatoriske ændringer Digitalisering Mobilitet Servicekoncept Lokalisering Organisation Gevinster læring data

Lokalisering er en kapabilitet Lokalisering skal tjene et formål Lokalisering har ikke en isoleret værdi Lokalisering skal understøtte arbejdsgange der understøttes med it Lokalisering kan være meget virkningsfuldt

Generel søgning Generel søgning Google-lignende søgning efter udstyr og personer Søgeresultater sorteres efter afstand fra hvor man selv befinder sig Under indtastningen vises de søgninger, der matcher nu Den simple tekst matches op mod alle felter i de indekserede objekter Det er muligt at søge på position – dvs. man kan skrive position: Afdeling Y

Retningslinjer for lokalisering af personale - Personalet må lokaliseres - Kun seneste position vises - Der gemmes ikke tidligere positioner - Lokalisering skal understøtte arbejdsgange: at kunne se, hvor kolleger er - Aftalt i RMU i foråret 2013 - Orientering i lokale MED-udvalg

Tekniske overvejelser om forskellige sporingsteknologier. Den nationale referencearkitektur for it-løsninger til lokalisering definerer bl.a. at applikationer skal være uafhængige af sporingsteknologier AUH anvender WiFi og RFID WiFi RFID Billig at indføre og vedligeholde Dyr at installere og vedligeholde Lav præcision Høj præcision/ retningsbestemmende Kræver batteri på enheder Kræver ikke batteri