Frydlege/Joyful playing

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Advertisements

Hvordan kan man arbejde målrettet med inklusion?
Program Velkomst – Allan Nyt fra matriklen – Allan og Lars
Spejder weekend d Hjemme på Hulvejen.
Hjørring Gymnasium.  Samtlige klasser og fremmedsprogsundervisere  Engelsk, tysk, fransk, spansk, italiensk, græsk  at udvikle og forfine elevernes.
Workshop 1 Styrket forældresamarbejde og elevinddragelse.
BEDRE TRIVSEL OG ARBEJDSMILJØ I REGION HOVEDSTADEN Niende Laboratorium 26. februar 2013.
Digitale medier og mobning
Forældremøder på Kalbyris
Intern survey uge 45.
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Program – : Panel. Oplæg og debat – 11
Forældremøder på Kalbyris
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Mere end blot forberedelsen til en fest En intro til en temadag & en undersøgelse.
Ungdomsudvekslinger med ”Aktive unge”
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Udbredelsesformer. Form 1 En eftermiddag kl Te, kaffe og kage Oplæg fra ”ressourcepersoner” fra udviklingsholdet: Fremlæggelse af forløbstema og.
Administrationsseminar, den 27. april 2010 Administrationsseminar Tirsdag, den 27. april 2010.
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Workshop plan Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N.
Sunde børn i Danmark Viden om kost og krop
Biblioteket som læringscenter
Velkommen til KUP-workshop. Hvad skal vi lære i dag? Hvad er aktivitetsudvikling Hvordan aktivitetsudvikler man Hvorfor aktivitetsudvikler man.
Åbent dialogmøde Folkeskolereform 2014 Torsdag den 3. april 2014 kl – Rønneskolen, aktivitetssalen Åvang.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" 1. november.
Dit barn gør ikke hvad du siger men hvad du gør
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Workshop for forsvaret Kompetenceudvikling og samarbejde i lokalområdet – fra ord til handling.
Velkommmen til strategisk seminar for Sundhedsstrategisk Forum - dag 1
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Det robuste barn – et foredrag om opdragelse
AKT på Dybbøl Skolen.
Workshop om fremtidens samarbejdsmodeller mellem universiteter og små- og mellemstore virksomheder Introduktion v/ Christian Nielsen.
KREDS MIDT TRÆF VELKOMMEN 1. INDHOLDSSIDE MED PUNKTOPSTILLING Tekst med Punktopstilling PUNKTOPSTILLING For at skifte til Underoverskrift i Fed tekst.
 H står for  U står for  L står for  E står for  N står for  HUMOR  UDELIV  LEG  EMPATI  NÆRVÆR.
Åbent dialogmøde Folkeskolereform 2014 Onsdag den 9. april 2014 kl – Hans Rømer Skolen Afdeling Aaker, festsalen.
Dialogmøde – VIA University College - den 16. juni.
Inklusion og Specialviden
Majbørn 2015 Præsentation af program
KICKSTART DET GODE SAMARBEJDE
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
LIVSPARAT. LIVSPARAT har 3 hovedformål NR 1 At give eleverne redskaber og læring, der hjælper dem i deres personlige udvikling, så det smitter positivt.
Tovholderseminar i BIP Væksthuset 23. september 2015.
EVALUERING AF LÆREPLANER KRUSEDULLERNE Sociale kompetencer.
Program 09:00:Kaffe & velkomst v/Anette Werenskiold, LOL 09.15:Indlæg og diskussion v/Kira Clausen, Skallerup Klit 09.45:Indlæg og diskussion v/Jesper.
Forebyggelse af rocker- og banderekruttering København 23. Maj 2016.
LUVM Doku:SENtorium Tirsdag d. 26. januar Program for dagen  LU rum  Fortællerrum  Bytte – Bytte  Samtalesalon  Indsatsteori som redskab i.
Europæiske Kulturbørn Dansk inspirationsseminar
Årsmøde i Hjertemotion
Integrated Control Panels Online Tools
Fleksible fællesskaber
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Program Hovedudvalgets døgnseminar november 2009 KrybiLy Kro.
DUBU Ledernetværk 2015 Velkommen.
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Velkommen til.
Sundbakken -brugergruppemøde den 29. august 2016
Velkommen til 4. kursusdag Plejefamiliens kompetencer
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
Baba – Modul X.
Formål med konferencen
Velkommen til dialogmøde Region Syd
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Dag 1 – Forskellige mennesketyper - vi styrker kommunikationen med kunder og kollegaer Den 25. september 2018: Forskellige mennesketyper – du skal behandle.
Præsentationens transcript:

Frydlege/Joyful playing Program og centrale dilemmaer:

Dag 1: 8.30-09.00: Morgenmad 09.00-10.45: Introduktion/Præsentation Forventningsbold/Bekymringsbold 10.15-10.30. Pause 10.30-12.00: Sekundært traumatiserede (Oplæg) 12.00-12.45: Frokost 12.45-13.15: Walk and talk /Opvarmningslege 13.15-14.15: Oplæg / Forarbejde 14.15-14.30; Kaffe 14.30-15.30: gruppearbejde Hvordan sammensætte legegruppe og opretter forældresamarbejde.

Dag 2 08.30-09.00: News Ball 09.00-10.15; Neuroaffektiv leg 10.15-10.30: Pause 10.30-12.00. Legeprogram 12-15 gange (manual) 12.00-12.45: Frokost 12.45-13.30: Hovedlege ( faldskærmen) 13.30-14.15. Gruppearbejde/ planlægning og ideudvikling 14.00-14.15: Kaffe 14.30-15.30: Opsamling og diskussion

Dag 3 08.30- 09.30: News ball og andre opvarmningslege 09.30- 10.00: Siden sidst runde 10.00-10.15: Pause 10.15-11.30: Leg som resiliens og inklusion (Oplæg) 11.30-12.00: Lege som giver affekt og ro /synkronisering. 12.00-12.45: Frokost !2.45-14.00: Gruppearbejde: Hver gruppe står for en aktivitet til børnegruppens besøg. 14.00-14.15: kaffe 14.15-15.30: Gruppearbejde/forberede implememtering lokalt

Dag 4 08.00-09.30: Fremlægge gruppe arbejde/legeaktivitet Afprøve lege på hinanden 09,30-10.00: Forberede børnenes ankomst 10.00-12.00: Workshop med børn 12.00-12.45: Frokost 12.45-13.30: Hvad lærte vi? 13.30-14.00: Afslutning og perspektiv

Centrale spørgsmål/dilemmaer: Hvilke børn udvælger vi? Sammensætningen af gruppen Antal i gruppen Baggrundsviden om barnet ? Nødvendig? Hvordan? Forældresamarbejde: Hvem og hvordan? Informstion om Frydlege-projektets karakter til forældre og samarejdspartnere/kollegaer? Tidsforbrug?